یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 18:17   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24522صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 1 بهمن 1393 - 20:01
معمای عیدی کارمندان دولت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری آریا- وزیر امور اقتصادی و دارایی اخبار مربوط به تعیین عیدی 603 هزار تومان کارمندان دولت را تکذیب کرد.

خبرگزاری آریا-   وزیر امور اقتصادی و دارایی اخبار مربوط به تعیین عیدی 603 هزار تومان کارمندان دولت را تکذیب کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا، در حالی که طی روزهای اخیر برخی از خبرگزاری های داخلی در ادامه خبرپراکنی های خود از تعیین عیدی 603 هزار تومانی دولت برای کارمندان خود خبر داده بودند و این موضوع بازتاب زیادی نیز داشت، اما شب گذشته علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی عیدی 603 هزار تومانی کارمندان را تکذیب کرد و در این زمینه اظهار داشت:دولت تاکنون تصمیمی در خصوص میزان عیدی سال 94 کارمندان دولت نگرفته است.
به گفته وزیر امور قتصادی ودارایی تصمیمات لازم در این خصوص توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی اتخاذ خواهد شد.
بر اساس این گزارش،  میزان عیدی پایان کارمندان دولت در سال 93، 503 هزار تومان و در سال 92 ،402 هزار و 500 تومان بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با بیان اینکه دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی بنا ندارد تا برای سال آینده نرخ مالیات را تغییر دهد خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که نرخ مالیات ها تغییر نکند تا اعمال فشار بیشتر به بخش تولید صورت نگیرد ولی با توجه به اینکه با افزایش درآمدها پایه مالیاتی افزایش می یابد و تورم نیز علیرغم کاهش در کشور باز هم وجود دارد بنابراین اخذ مالیاتی که از تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری صورت می گیرد می تواند افزایش درآمدهای مالیاتی دولت را رقم زند اما هدف ما این است که با توجه به تصمیم سیستم جامع مالیاتی کشور افرادی که تاکنون فرار مالیاتی داشته اند را به دام اندازیم.
طیب نیا از مجلس درخواست کرد تا در مراحل تصویب بودجه سال 94 مالیات را افزایش ندهند چرا که سقف ظرفیت مالیاتی قابل تحقق در بودجه از سوی دولت پیش بینی شده است و اگر قرار باشد این سقف اضافه شود فشار بیشتری بر تولید وارد آمده و این به معنای عدم تحقق درآمدهای مالیاتی است.
وزیر اموراقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد افزایش مالیات بر ارزش افزوده در سال 94 گفت: مطابق با قانون سالانه باید یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده شود که در سال 94 نیز علیرغم اینکه مالیات بر ارزش افزوده 2 درصد افزایش داشت، یک درصد افزایش دیگر را نیز تجربه خواهد کرد.
 طیب نیا همچنین در مورد آخرین وضعیت بودجه سال آینده گفت: آنچه در منابع بودجه می آید صرفا یک پیش بینی است که راجع به درآمدها و منابع صورت می گیرد و ممکن است محقق شده یا محقق نشود و البته درجاتی برای این تحقق مطرح می شود و هزینه های بودجه نیز جنبه برنامه ریزی دارد و الزامی نیست که هزینه های بودجه در سال بعد انجام شود. به اعتقاد طیب نیا، بودجه یک سقف و یک اجازه است به آنچه که در قالب لایحه پیشنهادی تقدیم مجلس می شود و این منابع و مصارف قابل مدیریت شدن است.
این عضو کابینه یازدهم اظهارداشت: استنباط ما این است که علیرغم اتفاقاتی که برای قیمت نفت در بودجه سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد می توان راهکارهای متفاوتی را تدوین کرد و البته هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه که برای قیمت نفت در بودجه پیش بینی می شود صرفا اتفاق بیفتد. وی گفت: اگر قیمت نفت به 40 دلار برسد نسبت به آنچه که در لایحه تقدیمی دولت به مجلس ممکن است اتفاق بیفتد 20 تا 27 هزار میلیارد درآمد دولت کاسته می شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: عملکرد ما تا انتهای سال با سقفی که در قانون پیش بینی شده 30 هزار میلیارد تومان تفاوت دارد و البته این موضوع خللی در بودجه ایجاد نکرده است ضمن اینکه در حوزه هزینه های عمرانی نیز دولت توانسته بهترین عملکرد را طی سالهای گذشته در سال جاری داشته باشد و تاکنون 23 هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی تاکنون پرداخت شده است.

 

تعداد بازدید: 2702 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/11/3 - 00:43 |     0     0     |
دارن افکارعمومی رامحک میزنند.

نوری
|    | 1393/11/2 - 14:30 |     19     0     |
باور کنید زورشان میاد عیدی میدن دوست دارن اون مبلغ پارسالم ندن نمیدانم چه دشمنیی با این مردم دارن در صورتیکه با رای این مردمم انتخاب میشن


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران