جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 19:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24626صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 8 بهمن 1393 - 11:05
آموزش و پرورش با کمبود محتوای تاریخ اسلامی مواجه است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش با کمبود محتوا در زمینه تولید کتب تاریخ اسلامی مواجه هستیم، در علوم اجتماعی و اقتصادی و روان‌شناسی هم با کمبود محتوا روبرو هستیم که در این زمینه به کمک حوزه علمیه و علما نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام محی الدین محمدیان در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: 1159 عنوان کتاب داریم که در تیراژ 128 میلیون نسخه منتشر شده است همچنین یازه بستر یادگیری در زمینه‌های قرآن، زبان، ادبیات، ریاضیات، علوم تجربی، بهداشت، مهارت‌های زندگی و خانواده برای دانش آموزان ارائه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در زمینه نشر فرهنگ دینی افزود: مجموعه آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا به شکوفایی فطرت دانش آموزان بپردازد وعنصرهای تفکر، عمل، ایمان و اخلاق را سامان دهد.

محمدیان با اشاره به اهمیت محتوای کتب درسی بیان کرد: در تولید محتوا تلاش کریم که نیاز سنجی کنیم و علاقه دانش آموزان و صاحب نظران را مورد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات شورای برنامه ریزی کتاب آموزش و پروش عنوان کرد: با استفاده از نظرات معلمان و اساتید نسبت به ارزیابی و نیازهای کتب درسی می‌پردازیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما محتوای کتب درسی را به علمای بلاد ارائه دادیم تا از نظرات و تذکرات آن‌ها جهت تولید کتب درسی استفاده کنیم.

محمدیان اظهار داشت: علاوه بر کتب درسی ما انتشارات مدرسه را هم داریم و مجلات رشد را ارائه می‌دهیم و بیش از 35 مجله برای دانش آموزان و معلمان منتشر می‌کنیم که ماه نامه و فصل نامه است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگی دینی در مدارس گفت: سعی می‌کنیم تا فرهنگ اسلامی را در میان دانش آموزان ترویج کنیم و از ابتدا دانش آموزان ما با فرهنگ دینی آشنا شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه علوم انسانی دچار مشکل هستیم و باید در این حوزه اقدامات مناسب تری صورت بگیرد تا کمبودمحتوای علوم انسانی رفع شود.

محمدیان با اشاره به کمبود محتوای تاریخ اسلامی در مدارس خاطر نشان کرد: ما در آموزش و پرورش با کمبود محتوا در زمینه تولید کتب تاریخ اسلامی مواجه هستیم، در علوم اجتماعی و اقتصادی و روان‌شناسی هم با کمبود محتوا روبرو هستیم که در این زمینه به کمک حوزه علمیه و علما نیاز داریم.

تعداد بازدید: 500 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی