جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 10:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25130صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 9 اسفند 1393 - 13:24
کاهش قیمت مسکن درسال 94
به دلیل افزایش معوقات بانکی گریزی برای سازندگان جزء کاهش قیمت مسکن و بازپرداخت اقساط بانکی وجود ندارد. رکود شدیدی بربازار مسکن حاکم است.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

احمدرضا عاملی، کارشناس اقتصاد مسکن، درخصوص پیش بینی تحولات بازارمسکن درسال آینده، به ایسکانیوز،گفت: به طورحتم تغییر و تحول متغیرهای کلان اقتصادی درسال آینده وضعیت قیمت و بازار مسکن را تحت شعاع قرار می دهد به طوری که وضعیت نرخ تورم،نرخ نقدینگی،قدرت پول ملی،روابط خارجی و توافقات هسته ای درسال 94 برروی قیمت و بازار مسکن اثرگذارخواهد بود.

عاملی،با بیان اینکه وضعیت اقتصادی سال 94تاثیرگذار بربازار مسکن است،افزود: اگروضعیت اقتصادی کشور درسال 94همانند سال 93 باشد،بی شک رونقی در میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی ایجاد نخواهد شد به طوری که همچنان رکود شدیدی بربازار مسکن حاکم است.

وی،با بیان اینکه تغییر شاخص مسکن درگرو تحول متغیرهای کلان اقتصادی کشور درسال 94 است،افزود: به طورحتم توافق تیم مذاکره کننده هسته ای با گروه 5+1 کاهش نرخ نقدینگی،افزایش قدرت پول ملی و سیاست های وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با مسکن مهر و مسکن اجتماعی باعث رونق بازار مسکن در سال آینده می شود.

این کارشناس اقتصاد مسکن،با بیان اینکه دربخش مسکن با یک معادله و مجهول مواجه نیستیم،تصریح کرد:تحول بازار مسکن نیازمند به یک رویکرد ماتریسی است به طوری که حوزه مسکن با بی شمار معادله و مجهول روبه رو است که حل این معادلات باعث رونق بازار مسکن درسال آینده می شود.

عاملی،با اشاره به احتمال کاهش قیمت مسکن درسال آینده،افزود: اگر وضعیت اقتصادی کشور درسال 94 همانند سال جاری باشد، نه تنها افزایشی در قیمت مسکن رخ نمی دهد بلکه به دلیل مشکلات سازندگان تاحدی کاهش پیدا می کند.

وی،ادامه داد: سرمایه‌گذارانی که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند به دلیل ناتوانی از بازپرداخت اقساط بانکی، ممکن است واحدهای مسکونی را با قیمت‌های کمتری عرضه کنند،که این امر باعث کاهش قیمت مسکن درسال آینده می شود.

این کارشناس اقتصاد مسکن،گفت: به دلیل افزایش معوقات بانکی چاره ای به غیر از کاهش قیمت مسکن و بازپرداخت تعهدات و اقساط بانکی برای سازندگان  وجود ندارد.

تعداد بازدید: 2597 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی