شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 06:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25965صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 - 04:10
برخی قسم خورده‌اند که تا روز آخر با دولت مخالفت کنند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


باید مجلسی به‌وجود آید که با کمک دولت مشکلات را برطرف کنند
برخی قسم خورده‌اند که تا روز آخر با دولت مخالفت کنند
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره اهمیت انتخابات مجلس دور دهم که قرار است هفتم اسفندماه سال جاری برگزار شود می‌گوید: به‌طور کلی صحنه انتخابات صحنه حضور مردم و به عبارت دیگر انتخابات تبلور خواست‌ها و آرا مردم است. بنابراین همیشه انتخابات مهم، سرنوشت ساز و تعیین‌کننده است.
آفتاب :
سرویس سیاسی- حدود ده ماه تا دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقیست اما از چندی پیش تکاپوی گروه‌های مختلف برای حضور در این عرصه شروع شده است. عده‌ای غیرعلنی و درون‌گروهی مشغول برنامه‌ریزی و چینش و انتخاب افراد مورد‌نظر خود هستند و البته عده‌ای علنی کار را شروع کرده‌اند. اما علاوه بر اهمیتی که همیشه انتخابات‌ها به عنوان یک کنش دموکراتیک‌ سیاسی دارند، مجلس دهم از حساسیت بیشتری برخوردار است آن هم به دلیل ناهمگونی مجلس و دولت. رقبا سعی می‌کنند تا مجلس را در دست خود نگهدارند و حامیان دولت سعی دارند تا مجلسی هماهنگ‌تر با دولت به وجود آید.
 
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره اهمیت انتخابات مجلس دور دهم که قرار است هفتم اسفندماه سال جاری برگزار شود به آفتاب می‌گوید: به‌طور کلی صحنه انتخابات صحنه حضور مردم و به عبارت دیگر انتخابات تبلور خواست‌ها و آرا مردم است. بنابراین همیشه انتخابات مهم، سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است.

منتجب‌نیا در ادامه می‌افزاید: به‌خصوص در بعضی از مقاطع که بین مجلس و دولت تفاوت و فاصله زیادی ایجاد شده و در واقع مجلس هماهنگی لازم را با دولت منتخب مردم ندارد، مانند دوره‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز درباره خواست مردم و تمایل آنها به تعیین رئیس‌جمهوری خود توضیح می‌دهد: رئیس‌جمهوری را مردم با آرا بالا انتخاب کرده‌اند. با عشق و امید به اینکه این رئیس‌جمهور بتواند براساس اظهارات خود به خواسته‌های مردم جامع عمل بپوشاند و کارهایی که در هشت سال انجام نشده یا برخلاف خواست مردم انجام شده است را جبران کند. رئیس‌جمهور و دولت کمر همت بسته‌اند برای حل مشکلات و معضلات کشور و چیزی که الان لازم است هماهنگی نمایندگان مجلس است تا آنها هم همت کنند و مشکلات جامعه یکی پس از دیگری برطرف شود و کارهای انجام نگرفته زودتر جامع عمل بپوشد.

او ادامه می‌دهد: با کمال تاسف جمعی از نمایندگان مجلس هستند که گویی قسم خورده‌اند که تا آخرین روز با دولت مخالفت کنند و چوب لای چرخ دولت بگذارند. هر کاری را که دولت تصمیمم می‌گیرد انجام دهد این عده با مخالفت و کارشکنی مشکل‌ساز می‌شوند. هم فضای افکارعمومی را مسموم می‌کنند و هم اعصاب وزرا و ارکان دولت را به هم می‌ریزند و مشغول می‌کنند. خلاصه تلاش دارند نگذارند این دولت موفق شود.

منتجب‌نیا درباره اهداف مخالفان دولت در مجلس عنوان می‌کند: هدف این است که به مردم بفهمانند که شما هیچ‌کاره هستید. این خیال را از ذهن خود دور کنید که دولتی انتخاب کنید و آن دولت بتواند کاری از پیش ببرد. این ما هستیم که تصمیم‌گیرنده هستیم و دولت و مجلس باید از منیات افراط‌گرایانه ما تبعیت کنند.

او درباره رویکرد مخالفان می‌گوید: این وضعیت به وجود آمده و در حال حاضر با هر وزیری که صحبت می‌کنید یکی از معضلات و موانع بزرگ کار خود را وجود تعدادی از نمایندگان بی‌منطق و تندرو  عنوان می‌کند که جلوی کارها را می‌گیرند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی می‌افزاید: در قضیه مذاکرات بین‌المللی در پرونده انرژی هسته‌ای ایران که باعث عزت و سربلندی ایران شد و برای همه دنیا این موضوع روشن گشت، همچنین خطر از کنار گوش ما برداشته شد و توفیق خوب نسبی هم به دست آورده‌ایم. ببینید این عده چه می‌کنند. الان که یک توافق نسبی به وجود آمده دائما در مجلس سروصدا به پا می‌کنند و در رسانه‌های خود منفی بافی می‌کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به اهمیت انتخابات مجلس آینده اشاره و تاکید می‌کند: اینها نشان می‌دهد که در این دوره انتخابات مجلس بسیار مهم و تعیین کننده است؛ یعنی اگر مجلسی تشکیل شود مردمی، عاقل، متخصص و کارآمد و هماهنگ با دولت مردمی می‌تواند هم خود مشکلات را رفع کند و هم همراه دولت باشد. هر دو می‌توانند دست به دست هم دهند و با حفظ اختیارات مشکلات مردم را به حداقل برسانند.

 

تعداد بازدید: 768 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی