جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 14:13   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26156صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 8 خرداد 1394 - 15:39
دولت قادر به حل مشکلات فضای آموزشی نیست
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رضایی: بسیاری از فضاهای موجود در استان مستحکم و در شأن مردم این استان نیست.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از بهرهبرداری 65 فضای آموزشی جدید در استان خبر داد. رضا رضایی در نشست خبری اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از 400 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب 1700 کلاس با اعتبار 900 میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی افزود : با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری 150 فضای آموزشی به بهرهبرداری خواهد رسید و تحویل آموزش و پرورش داده میشود. مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: روز پنجشنبه (7 خرداد)، همزمان با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش 65 فضای آموزشی افتتاح و به بهرهبرداری میرسد. این پروژه ها با هزینه 440 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، استانی و خیرین انجام شده است.

 رضایی تصریح کرد : تا مهرماه و آغاز سال تحصیلی 50 پروژه دیگر نیز به بهره برداری می رسد. در حال حاضر 100 پروژه در خوزستان توسط خیرین مدرسه ساز و یا با مشارکت آن‌ها در دست اجرا است.

وی به هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان اشاره و بیان کرد: هر ساله از اسفندماه تا اردیبهشت ماه جشنواره خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور برگزار میشود. امسال نیز در استان بیش از 40 جشنواره برگزار شده که تعهدات بسیار خوبی از سوی خیرین مدرسهساز نسبت به ساخت و تجهیز مدارس بوده است.

 مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان عنوان کرد: هدف از برپایی جشنواره خیرین مدرسه ساز، تکریم و تجلیل از خیرین مدرسهساز، ترویج این کار خیر، بیان مشکلات و کمبودها در زمینه فضای آموزشی موجود و حضور خیرین برای کمک و مشارکت در امر مدرسه سازی است.

 رضایی با بیان اینکه دولت قادر به حل مشکلات فضای آموزشی نیست، اظهار کرد : هنوز در فضای آموزشی مشکلاتی داریم. بسیاری از فضاهای موجود در استان مستحکم و در شأن مردم این استان نیست.

همچنین زیبا صالحپور، عضو شورای شهر اهواز و رییس ستاد بانوان خیر مدرسهساز در این نشست خبری با اشاره به اهمیت نقش رسانه در موضوع خیرین مدرسه ساز گفت: تیتری که توسط خبرنگاران و روزنامهنگار زده و به مخاطب منتقل میشود، موجب برداشته شدن قدمی برای یک کار خیر میشود و این کار بسیار بزرگ است. وی افزود: انجام کار خیر ریشه در باورهای دینی و ملی ما دارد. خیرین مدرسهساز به یک فرهنگ تبدیل شده است که برای بخشهای دیگر الگو تلقی میشود.

 صالحپور با تأکید بر نقش بانوان در امر خیرین مدرسه ساز بیان کرد: زمانی که زندگینامه خیرین مدرسه ساز و انگیزه ورود آنها را مطالعه می‌کنیم، حضور پررنگ بانوان را میبینیم. عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه مسایل اقتصادی و رکود آن بر فعالیت‌های خیرین مدرسهساز تأثیر گذاشته است، اظهار کرد : جشنواره خیرین مدرسهساز به مناسبت نکوداشت این عمل نیکو برگزار میشود؛ هر چند که هر کسی که این کار خیر را انجام می‌دهد با آگاهی وارد شده و نیازی به تقدیر ندارد، اما تلاش میشود با تقدیر از این افراد، این عمل خیر ترویج و سبب ورود خیرین دیگر باشد.

تعداد بازدید: 688 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی