جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:07   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26203صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 11 خرداد 1394 - 15:30
نرخ رشد جمعیت درسال ۱۴۲۰ صفر میشود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اگر وضعیت موجود رشد جمعیت تا سال ۱۴۲۰ و ۱۴۲۵ ادامه پیدا کند نرخ رشد جمعیت صفر می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک که در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت نرخ باروری در خراسان جنوبی مطلوب بوده و ما باید بیشتر به دنبال حفظ این وضعیت باشیم.

وی با بیان اینکه در هیچکدام از شهرهای این استان نرخ باروری کلی زیر ۲.۱ نیست، بیان کرد: پتانسیل و خواسته مردم در استان شما این است که خواهان دو فرزند هستند و بنابراین باید به فکر حفظ کردن این وضعیت باشید.

۸.۵ برابر شدن جمعیت کشور در ۱۰۰ سال گذشته

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به ۸.۵ برابر شدن جمعیت کشور در ۱۰۰ سال گذشته، گفت: اگر وضعیت رشد جمعیت تا سال ۱۴۲۰ و۱۴۲۵ ادامه پیدا کند افرادی که در ایران به دنیا می آیند با تعداد مرگ و میر مساوی شده و بنابراین نرخ رشد جمعیت صفر می شود.

اسلامی ادامه داد: بعد از این دوران نیز نرخ رشد جمعیت منفی می شود و بنابراین باید همه توان خود را به کار ببندیم تا جلوی آن چیزی که می خواهد اتفاق بیفتد را بگیریم.

به گفته وی در سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر در کشور متولد شده اند اما انتظار می رود رشد جمعیت در سال های بعد کاهش یابد.

سال های ۷۹ و ۸۰ کمترین میزان افزایش تولد در کشور را داشتیم

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال ۷۹ و ۸۰ کمترین میزان افزایش تولد را در کشور داشته ایم، بیان داشت: در سیاست چهارم جمعیت مقام معظم رهبری به تقویت نظام تامین اجتماعی و خدمات بهداشتی تاکید داشته اند.

اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث باروری سالم و فرزند آوری چارچوب هایی است که باید مد نظر باشد، عنوان داشت: اول اینکه پرسنل ارائه خدمت و مسئولان باید بدانند، وظیفه دارند سلامت جامعه را حفظ کنند و نمی توانند به جای آن ها تصمیم گیری کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: وجود بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع مساحت و یک هفتاد و پنجم جمعیت کشور در این استان نشان از این است که در یک سطح گسترده با این تراکم جمعیت، خدمات‌رسانی به افراد کار بسیار سختی است.

محمد حسینی اضافه کرد: با وجود شرایط موجود، نگه‌داشت جمعیت و رشد آن در این استان از حساسیت بسیار خاصی برخوردار است.

وی به وجود برخی مشکلات در امر سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها اشاره کرد و افزود: ما بسیاری از اوقات در امر سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها خود دچار افراط و تفریط می شویم و این نشان می دهد در این سیاست گذاری ها باید مقداری دقت بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از مقوله‌های مهم در این امر مقوله فرهنگی است و باید از نگاه فرهنگ‌سازی به آن توجه بیشتری صورت بگیرد.

تعداد بازدید: 3557 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی