جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 15:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26207صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 12 خرداد 1394 - 11:12
سبد ورزشی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای افزایش تحرک و ترویج ورزش در مدارس، سبد برنامه‌ای جدید را پیش‌بینی کرده‌ایم که باید در ساعت درس تربیت بدنی مورد توجه قرار بگیرد گفت: البته ساعات درس تربیت بدنی کفایت نمی‌کند و به همین جهت باید به فکر فعالیتهای مکمل باشیم.
به گزارش مشرق، مهرزاد حمیدی در مراسم امضای تفاهم نامه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با شبکه رادیویی ورزش پیرامون نرمش صبحگاهی که صبح امروز در دبستان پسرانه شهید بهشتی منطقه 3 شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: یک سلسله فعالیت حرکتی برای دانش آموزان برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: هزاره سوم با کم تحرکی افراد همراه شده و زندگی آپارتمان نشینی حرکت را از کودکان، نوجوانان و جوانان سلب کرده است و موضوع چاقی و افت سواد حرکتی هشدار بزرگی به دست اندرکاران تعلیم و تربیت دنیاست که البته ایران هم از آن مستثنی نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آپارتمان نشینی جای تحرک را گرفته و امکان بازیهای کودکانه در کوچه ها به علت تردد اتومبیل‌ها از بین رفته است گفت: اگر تدبیری نیندیشیم نسل آینده، نسلی ضعیف، دلمرده و افسرده خواهد شد که به بسیاری از بیماریهای قلبی و ... مبتلاست.

حمیدی افزود: در همین راستا یک سبد برنامه‌ای جدید را پیش‌بینی کرده‌ایم، که باید در ساعت درس تربیت بدنی مورد توجه قرار بگیرد، البته ساعات درس تربیت بدنی کفایت نمی کند و به همین جهت ما باید به فکر فعالیت های مکمل باشیم که سال گذشته نیز المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای را طراحی و به اجرا در آوردیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات دانش آموزی در سطوح مختلف با رویکرد طرح "مدرسه قهرمان" از مهرماه امسال اجرا می‌شود گفت: این طرح مسیر ترقی دانش آموزان را کامل می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به تفاهم نامه اخیر نیز اشاره و اظهار کرد: این تفاهم نامه زمینه‌ای برای پخش هماهنگ و سراسری موزیک ورزش صبحگاهی در مراسم آغازین مدارس سراسر کشور است و از مهرماه رادیو ورزش به مدت پنج دقیقه موزیک نرمش صبحگاهی پخش می کند تا دانش آموزان با نشاط به سر کلاس بروند.

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی مدیر شبکه رادیویی ورزش نیز با بیان اینکه استعدادها در مدارس است که کشف می‌شود و می‌تواند به عنوان سبک زندگی افراد نهادینه شود گفت: تفاهم نامه‌ای که امور عملیاتی آن از امروز آغاز می شود شاید به نظر برسد که کافی نیست اما می تواند زمینه ساز ترویج ورزش همگانی و بردن ورزش به دل خانواده بشود.

همچنین شعبانی بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، چاقی، کاهش فعالیتهای جسمانی و توقف رشد بنیادی در دانش آموزان را از مشکلات اصلی پیش روی جامعه در آینده دانست و گفت: طی هفت سال گذشته، چاقی در دانش آموزان ایرانی از هفت به 15 درصد رسیده است و حدود 40 درصد از مردان و بیش از 50 درصد از زنان گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند.

وی افزود: کودک چاق امروز، بزرگسالی چاق را در آینده تحویل جامعه می دهد. تحقیقاتی در سال 2006 نشان داد فعالیت حرکتی نوجوانان در سال 19 دقیقه است که در سال 2014 به 13 دقیقه کاهش یافته است. بر همین اساس در سال 2006 اختصاص وقت به بازیهای کامپیوتری به طور میانگین 19 دقیقه بوده که در سال 2014 به 25 دقیقه افزایش یافته است.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که باید به افزایش کمی معلمان ورزش در مدارس توجه کرد.

 

تعداد بازدید: 1362 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی