شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:41   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26455صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 9 تیر 1394 - 15:42
احتمال کاهش قیمت مسکن
کسی که سال گذشته خانه ای اجاره کرده امسال می خواهد پول خود را بگیرد و به خانه بهتر و بزرگتری برود، اما صاحبخانه چون نمی تواند خانه اش را اجاره دهد توان بازپرداخت پول پیش مستاجر را ندارد و این اکنون به بزرگترین معضل ما تبدیل شده است.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است: اگر طی چند روزه آینده شاهد توافق هسته ای باشیم خانه ارزان می شود و از این شرایط افت و رکود نیز خارج شویم.

 محسن ملکی در گفت وگو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، از افت و رکود شدید در بازار رهن و اجاره مسکن در کرمانشاه خبر داد و توضیح داد: تعداد زیاد آپارتمان های خالی باعث شده امسال تغییری در نرخ اجاره بها نداشته باشیم و اگر کمتر نشده باشد، بیشتر نشده است. دلیل آن نیز افزایش بی رویه تعداد واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: اگر شب ها در شهر دوری بزنیم برج های 40 واحدی می بینیم که تنها چراغ چهار یا پنج واحد آن روشن است و این یعنی تعداد زیادی خانه خالی در شهر داریم. در شرایطی که عرضه بسیار فراوان و تقاضا کم باشد، قیمت ها تغییری نخواهد داشت و حتی ممکن است پایین بیاید.

به گفته این کارشناس بازار مسکن، این شرایط علاوه بر بازار خرید و فروش مسکن در بازار رهن و اجاره نیز دیده دیده می شود.

ملکی عنوان کرد: کسی که سال گذشته خانه ای اجاره کرده امسال می خواهد پول خود را بگیرد و به خانه بهتر و بزرگتری برود، اما صاحبخانه چون نمی تواند خانه اش را اجاره دهد توان بازپرداخت پول پیش مستاجر را ندارد و این اکنون به بزرگترین معضل ما تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فرهنگ آپارتمان نشینی در کرمانشاه بسیار ضعیف است و افراد یک سال که در آپارتمان می مانند پشیمان می شوند و تلاش می کنند آپارتمان را پس دهند و خانه ویلایی بگیرند. این شرایط باعث شده 50 درصد مالکین و مستاجرها قراردادهای خود را با شرایط گذشته تمدید کنند.

ملکی، بی ثباتی را از دیگر مشکلات بازار مسکن دانست و تصریح کرد: در برخی مناطق که واسطه ها فعالیت دارند و بازار تقاضا را رونق می بخشند شاید شاهد افزایش قیمت باشیم، اما در سایر نقاط افزایشی نداشته ایم. وقتی که افزایش اجاره بها نداریم تعیین حدود برای اجاره ها و اینکه بیش از 7 تا 9 درصد افزایش یابد هم بی فایده است. تنها راه این است که کمیته ای متشکل از دستگاه های مسئول و کارشناسان بازار مسکن تعیین شود که بسته به محل و منطقه، نوع ملک از جمله ویلایی و آپارتمانی، زمان ساخت و نوساز یا کلنگی بودن ملک، قیمت های منطقی برای بازار تعیین کنند تا هرکس سرخود بازار را آشفته نکند.

تعداد بازدید: 984 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی