جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 04:29   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26490صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 12 تیر 1394 - 16:58
آموزش کشتار شیعیان در مدارس عربستان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که حمایت‌های آمریکا و تجهیز تروریست‌های داعش توسط این کشور در طی یک دهه اخیر موجب گردیده که کلاس‌های مدارس به ظاهر دینی جهادگران و مفتی‌های در مکه رونق بیشتری بگیرد.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در کمتر از دو ماه گذشته 3 حمله انتحاری در دو شهر عربستان و کویت منجر به شهادت بیش از 50 نفر از شیعیان این کشورها شد، حملاتی که یکی از شهروندان شیعه عربستانی در باره آن می‌گوید: در مدارس شهر مکه عالمان دینی کشتار شیعیان را به مردم بشارت می‌دهند، در چنین فضایی حفاظت از جان شهروندان شیعه در عربستان سخت تر شده است و باید در آینده خودمان نیروهای مردمی تشکیل دهیم.

این پایان کار اقدامات تروریستی رژیم آل سعود نیست، سیاست‌های سلفی این کشور در حالی امروز بلای جان شهروندان کشورهای خلیج فارس می‌شود، که بر اساس اسناد فاش شده این کشور در سال 2012 برای ایجاد یک کشور سلفی در شرق سوریه و غرب عراق با آمریکا، ترکیه و قطر به توافق رسیده بود.

حال به همان اندازه که تصور وجود چنین کشوری برای ساکنان سرزمین‌های ذکر شده در عراق و سوریه غیر قابل باور است، به همان اندازه تهدیدی است که ایجاد این کشور برای امنیت جهان دارد.

بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که حمایت‌های آمریکا و تجهیز تروریست‌های داعش توسط این کشور در طی یک دهه اخیر موجب گردیده که کلاس‌های مدارس به ظاهر دینی جهادگران و مفتی‌های در مکه رونق بیشتری بگیرد.

این موضوع حتی در قالب کنفرانس‌های سراسری در این کشور به صورت مشخص بیان می‌شود، به طوری که چندی پیش کنفرانسی با محوریت "تکفیر سایر مذاهب اسلامی"در این کشور برگزار و طی این کنفرانس، 80 مقاله در موضوع تکفیر نوشته شد.

این در حالی است که خطر ترویج تفکرات سلفی توسط عربستان بارها گوشزد شده است به طوری که "وائل عبداللطیف"، وزیر سابق عراق چندین سال پیش هشدار داده بود عربستان، در راستای تحریک به قتل شیعیان فعالیت می‌کند، به طوری که 280 مدرسه دینی در عربستان، در راستای جهاد علیه شیعه فعال‌اند.

 

وائل عبداللطیف، فعال سیاسی و عضو سابق مجلس نواب عراق در ادامه می‌گوید: موضوع زمانی نگران‌کننده می‌شود که رژیم آل سعود، در قبال فعالیت این حجم از مدارس دینی، هیچ موضعی اتخاذ نمی‌کند.

چندی پیش روزنامه "الاتحاد"، در مطلبی  با عنوان "خطر مدارس دینی در افغانستان و پاکستان"، دست به افشاگری‌هایی زد که جامعه اسلامی را در حیرت فروبرد.

در این گزارش آمده بود، "متأسفانه در برخی از مدارس دینی، به طلاب نحوه ساختن بمب و استفاده از سلاح آموزش داده می‌شود".

 

ارتباط گروهک‌های تروریستی منطقه از عراق گرفته تا افغانستان، سوریه، مصر و حتی گروهک‌های تروریستی در چچن، با عربستان سعودی بر کسی پوشیده نیست، اما با نگاهی به تاریخ می‌توان دید که پیوند وهابیت با حکومت عربستان و خاندان آل سعود از ریشه‌های عمیق‌تری برخوردار است.

در سال 1744 پیمانی تاریخی میان "عبدالعزیز آل‌سعود"، که به‌تازگی قدرت خود را بر بخش مرکزی عربستان و "نجد" توسعه داده بود، و "محمد بن عبدالوهاب" برقرار شد، پیمانی که آینده سرزمین وحی را به‌شدت تحت تأثیر خود قرارداد و تا به امروز منافع بسیاری را برای فرزندان هر دو طرف این معامله در برداشته است.

به‌این‌ترتیب، فرزندان وهاب درازای اعطای مشروعیت دروغین به حکومت آل سعود، قدرت پنهانی را در دستگاه‌های قضایی، آموزشی و مذهبی دولت از طریق کسب مناصب کلیدی، همچون وزارت دادگستری و مفتی اعظمی تجربه کرده‌اند.

حال حمایت کشورهایی غربی از سیاست‌های افراطی و تروریستی این کشور دامن این کشورها را گرفته است به‌طوری‌که جهادگران مدارس دینی مکه کشتار شهروندان اروپایی را در اولویت برنامه‌های خوددارند.

 

تعداد بازدید: 1068 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی