صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:11   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26649صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 26 تیر 1394 - 12:17
آموزش کارکنان از طریق هم نشین
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


مدیریت منابع انسانی در حال حرفه‌ای شدن است
پدر دانش مدیریت ایران تاکید کرد: حوزه مدیریت منابع انسانی در کشور در حال حرفه‌ای شدن است و این طور نیست که هر کسی خود را شایسته احراز سمت مدیریت منابع انسانی بداند.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پروفسور ناصر میرسپاسی گفت: فقر حرفه‌ای گرایی در برخی مشاغل، بهره وری را پایین می‌آورد و اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید حرفه‌ای گرایی را در تمام مشاغل به ویژه مدیریت نیروی انسانی حاکم کنیم.
 
وی «آموزش کارکنان از طریق هم نشینی» را مهم دانست و گفت: اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم باید برای تربیت نیروی انسانی کارآمد تلاش کنیم و روش‌های آموزش سنتی جواب نمی‌دهد.
 
پدر دانش مدیریت ایران تأکید کرد: اصلیترین هدف مدیریت منابع انسانی، بهینه کردن نظام انتخاب مدیران است.
 
میرسپاسی گفت: مدیریت منابع انسانی به جذب نیرو و کارگزینی محدود نمی‌شود و آرایش نیروی انسانی از بالا به پایین و نظم انتخاب و گزینش مدیران ارشد، معاونان و به ترتیب تا نیروی انسانی رده‌های پایین را در بر می‌گیرد.
 
وی افزود: حسابداری منابع انسانی هم در آغاز راه است و تلاش می‌کند مانند صنعت و اقتصاد ورزش و باشگاهداری، در انتخاب و جذب نیروی انسانی و استقرار مدیران با معیارهای حسابداری رفتار کند.
 
پدر دانش مدیریت ایران گفت: جذب نیروی انسانی، توانمندسازی، آموزش و پرورش و توسعه منابع انسانی از اهداف مدیریت و حسابداری منابع انسانی است.
 
میرسپاسی افزود: متأسفانه در برخی سازمان‌ها به بحث آموزش و اهداف راهبردی و چشم انداز سازمانی و فعالیت‌ها، نگاه صوری و لوکس و نمایشی حاکم است در حالی که امروزه باید منابع انسانی را به عنوان مزیت رقابتی نگاه کنیم و مدیریت دانش منابع انسانی را جدی بگیریم.
 
وی تاکید کرد: مدیران منابع انسانی به جایگاه راهبردی در سازمان‌ها رسیده‌اند و باید در متن همه تصمیم‌های سازمانی حضور داشته باشد.
 
میرسپاسی اظهار داشت: رویکرد سیستمی کلید ورود موفق به دنیای نوین سازمانی است و باید از توسعه انسانی به توسعه سازمانی و در ادامه به توسعه ملی برسیم.
 
وی گفت: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی ضعف توسعه منابع انسانی و بی‌توجهی به آموزش است و باید نگاه به مدیریت منابع انسانی تغییر کند.

تعداد بازدید: 3816 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی