شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 06:47   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26756صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 9 مرداد 1394 - 14:38
مقتدایی: اعزام معلمان به خارج از کشور نباید رنگ و بوی غربی بگیرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای آشنایی معلمان با شیوه‌های نوین آموزشی در کشور موجود است، تاکید کرد: برای آموزش‌های ضمن خدمت باید از توان داخلی استفاده شود.
عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح اعزام برخی از معلمان به خارج از کشور برای یادگیری شیوه‌های جدی آموزشی از سوی وزرات آموزش و پرروش، گفت: آموزش و پرورش تاکنون برنامه دقیق و منسجمی برای چگونگی نحوه آموزش معلمان در خارج از کشور به مجلس ارائه نکرده و دراین باره با کمیسیون‌های تخصصی در مجلس مشورت نشده؛ هر چند دانش‌آموزان ایرانی باید در خارج از کشور تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند و ایران باید مدارسی در خارج از کشور داشته باشد اما نباید خلط مبحث شود و این دو مسئله را بی‌دلیل با هم تلفیق کرد.

تربیت معلمان نباید رنگ و بوی غربی بگیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توصیه کمیسیون آموزش مجلس به مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش این است که جهت بهره‌گیری از تجربیات همه بخش‌های نظام، مسائلی از این دست را با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در میان گذارند به ویژه که کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته آموزش و پرورش» در کمیسیون آموزش وجود دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش توجه داشته باشد که تربیت معلمان نباید رنگ و بوی غربی بگیرد؛ بلکه باید تعلیم به شیوه اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

 

زیرساخت‌های لازم برای آشنایی معلمان با شیوه‌های نوین آموزشی در کشور موجود است

مقتدایی تاکید کرد:‌ زیرساخت‌های لازم در کشور موجود است؛ بنابراین برای آموزش‌های ضمن خدمت باید از توان داخلی استفاده کرد و اعزام معلمان به خارج از کشور برای فراگیری شیوه‌های جدید آموزشی با برنامه انجام شود و صرفا برای رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها با برنامه‌های غیرتایید شده، هزینه‌های محدود وزراتخانه را به هدر ندهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان، گفت: اجماعی که امروز مقامات و مسئولان کشور در اجرای سند تحول دارند یک اجماع کم‌نظیر است و توجه همه بزرگان کشور به امر تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده که یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ امید است بتوان از این مزیت و اجماع در کیفیت‌بخشی آموزش، در برنامه ششم توسعه حداکثر استفاده را داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش چندی پیش، از تغییر شرایط آموزش و پرورش در دوره پساتحریم  و گسترش اعزام معلمان به خارج از کشور برای آشنایی با نظام‌های آموزشی دنیا و استفاده از تجربیات آنها در داخل کشور خبر داده بود./

 

تعداد بازدید: 702 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1394/5/10 - 19:44 |     0     0     |
به به آقای م هم راه افتادند!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی