جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 13:35   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27311صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 6 مهر 1394 - 15:37
سخنان ضد روسی اوباما در روسیه واکنش برانگیز شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مواضع ضدروسی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و در حالی که تا چند ساعت دیگر قرار است پس از 10 ماه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار کند، بازتاب گسترده‌ای در این کشور پیدا کرد و خبر اول شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پخش زنده سخنان دوشنبه (امروز) اوباما از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، «سرگئی ژلزنیاک» معاون رئیس دومای روسیه گفت: رییس جمهوری آمریکا از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل آشکارا دروغ گفت.

وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا در حالی که از 50 سال برخوردهای واشنگتن با کوبا توبه می‌کرد که از دیگر اقدامات کشور خود در عرصه بین المللی دفاع نمود.

همزمان با پایان سخنان اوباما، شبکه‌های خبری و تلویزیونی روسیه نیز برنامه‌های مختلفی را برای بررسی سخنان اوباما برگزار کردند که در برخی از آن‌ها به حمایت آمریکا از طرح براندازی حکومت «بشار اسد» با حمایت از تروریست‌ها اشاره شد.

اوباما امروز (دوشنبه) خطاب به حاضران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از روسیه به علت حمایت از بشار اسد رییس جمهوری سوریه گفت: مسکو با اقدامات خود امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: روسیه با مداخله خود در شرق اوکراین و اشغال شبه جزیره کریمه، منطقه را ناامن کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: برای واداشتن روسیه به تغییر این رویکردها، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده‌ایم و این روند تا زمان رسیدن به نتیجه ادامه خواهد یافت ولی آمریکا قصد منزوی کردن روسیه را ندارد و پیش از این در باره ایران همکاری کرده‌ایم.

اوباما همچنین با انتقاد همزمان از پکن و مسکو گفت: روسیه با این اقدامات خود تهدید کننده امنیت بین المللی است و چین هم با طرح ادعاهای مالکیت بر بخشی از آب های پیرامون خود، در منطقه تنش آفرینی می‌کند و ما هم در این شرایط به متحدان خود کمک خواهیم کرد.

مدت کوتاهی پس از سخنرانی اوباما، انتقادهای وی از روسیه و چین در رسانه‌های روسی از جمله شبکه‌های خبری و همچنین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بازتاب یافت و شهروندان بسیاری در این باره اظهارنظر کردند.

خودبینی، اعمال استانداردهای دوگانه، ادامه روحیه سلطه جویی، بی‌توجهی به واقعیت‌های سیاسی جهان، نادیده گرفتن منافع ملی چین و روسیه و همچنین مداخله در امور داخلی کشورها و مناطق دور از آمریکا، از جمله اظهارنظرهای مجازی کاربران درباره سخنان اوباما است.

کارشناسان دیدار اوباما و پوتین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را مذاکره ای سخت ارزیابی کرده‌اند که پرونده‌هایی سنگین از جمله سوریه، اوکراین و تحریم‌ها را در بر می‌گیرد.

منبع: ایرنا

 

تعداد بازدید: 870 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی