شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:23   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29667صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 9 اردیبهشت 1395 - 12:57
آموزش و پرورش نیاز به تغییرات ساختاری -آموزشی دارد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

معاون آموزش و پرورش ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی آموزشی نیاز به برنامه ریزی و اجرای طرح های لازم در ایجاد تغییرات ساختاری - آموزشی دارد.

علی الهیاری روز پنج شنبه در حاشیه همایش آموزشی مدیران و مشاوران تحصیلی مدارس ناحیه یک کرج که در کانون امام علی (ع) برگزار شد در گفت و گو ی اختصاصی با ایرنا افزود: هم اندیشی مدیران و معلمان برای رشد شاخص های کیفیت بخشی در مدارس کشور با هدف دستیابی به رفتار بهینه و پاسخگویی در فرآیند آموزش ضروری است.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش موانعی برای رشد شاخص های کیفیت بخشی وجود دارد که باید با توجه به برنامه های توسعه ای این وزارتخانه هدف گذاری دقیق و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه وزارت آموزش و پرورش در این سال های طولانی از کل به جزء بوده است یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این نگاه معکوس شده یعنی از جزء به کل تغییر یافته است تا تمرکز زدایی برنامه ای در این وزارتخانه برداشته شود و زمینه نگاه برنامه ریزی و عملیات سازماندهی - هدایتی از جزء به کل که شامل مدارس ، ادارات مناطق ، استان و سپس وزارتخانه می شود فراهم آید.

معاون آموزش و پرورش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از توسعه نظام آموزشی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: چالش های فرا روی آموزش و پرورش در افق آینده در نقاط مختلف کشور در دو بخش آموزشی و سنگین بودن ساختار سازمانی نیاز به نگاه تخصصی و حمایتی مدیران در سطوح ملی ،استانی و منطقه ای دارد.

الهیاری تولید پر شتاب علم در جهان ، رشد کیفی آموزش در عرصه بین الملل، عدم تناسب مهارت های فردی معلمان با نیاز های آموزشی ، منابع مالی وابسته به دولت را از جمله چالش های آموزش و پرورش در مسیر برنامه های ویژه کیفیت بخشی آموزشی یاد کردکه باید برطرف شود.

وی ضمن پرداختن به نقش مهم مشارکت در فرآیند رشد امور آموزشی خاطر نشان شد: ارتقاء کیفیت آموزشی برای دستیابی به جامعه ای مترقی که همان سرمایه انسانی است در ایران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی رویکرد پژوهش محور ، توسعه عدالت آموزشی، مشارکت های مردمی، بهبود مدیریت آموزشی و توجه به منابع انسانی را از محورهای مهم تغییرات ساختاری - آموزشی در مدارس کشور برشمرد.

الهیاری با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش به بیماری سرطان در نظام آموزشی مبتلا شده است بیان کرد: وجود پدیده مازاد و کمبود نیروی انسانی که میزان آن در هر استانی از کشور متفاوت می باشد اظهار کرد: این مشکل جدی آموزش و پرورش همانند وجود تورم در کشور است که به یک بن بست رسیده است.

وی در ادامه به ویژگی های یک جامعه مبتنی بر دانش و دانایی محور پرداخت و افزود: مهمترین سرمایه یک کشور را نیروی انسانی آن تشکیل می دهد چراکه این وزارتخانه مدیریت آموزش و تربیت لوح سفید شکل گیری شخصیت افراد جامعه در کنار نهاد مقدس خانواده بر عهده دارد که باید از امکانات و زیر ساخت های مناسبی برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: ارتقاء دانش علمی - تخصصی نیروی انسانی در مدارس ، کیفیت برنامه ها و محتوای آموزشی و فعالیت مدیران باانگیزه و متعهد در مدارس از موارد مهمی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن توجه خاص شده است.

تعداد بازدید: 586 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی