RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
شنبه، 28 مرداد 1396 - 11:59   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  آیا مقرری ماه اول فرهنگیان پس از ۳۰ سال کسر می گردد؟


  تا دو سال آینده 20 درصد مدیران میانی را از بین بانوان انتخاب خواهم کرد"


  جزییات طرح بوفه الکترونیکی مدارس


  خودروهای جدید و استاندارد جایگزین سرویس مدارس پایتخت می شود


  هوشمندسازی مدارس؛ گام نخست دولت الکترونیک


  گسترش اثربخشی استراتژی


  وجود 1000 مدرسه بلااستفاده در همدان


  چگونه می‌توان نرخ ترک‌تحصیل میان دانش‌آموزان را کاهش داد؟


  انتخاب‌های تکراری، جلوه گاه ایستایی در آموزش و پرورش


  خروج قطار آموزش و پرورش از «ریل»


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29887صفحه نخست » اخبار فرهنگیچهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 22:00
بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
خبرگزاری فارس: بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

چکیده:  

پژوهش حاضر در راستای بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر تهران انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر تهران بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای 398 نفر از معلمان به ‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن توسط متخصصان تایید شده و پایایی آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 0/87 بوده است. تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی و نیز استنباطی شامل آزمون‌های غیر پارامتری فریدمن و کوکران استفاده شده است. نتایج نشان داد؛ بیش از نیمی از معلمان از طریق دوره‌های آموزشی و مطالعه شخصی با رسانه‌های آموزشی و نحوه کاربرد آن‌ها آشنا شده‌اند. بیشترین میزان آشنایی معلمان با رسانه‌های آموزشی در دوره تحصیل دانشگاهی بوده است. میزان استفاده معلمان از انواع رسانه‌های آموزشی به‌جز رسانه‌های جدید در حد متوسط یا بیش از متوسط است. معلمان به ترتیب با هدف استفاده از حواس دیداری- شنیداری دانش آموزان، جلب‌توجه و افزایش علاقه، ساده‌سازی مفهوم درس و گرفتن امتیاز استفاده از رسانه در فرم ارزشیابی از رسانه‌های آموزشی استفاده می کنند. در مورد مراحل استفاده از رسانه‌ها در کلاس درس، کلاس به مراحل شروع، هدایت و جذب دانش آموزان، ارائه محتوای درس و ارائه تکلیف، تقسیم‌بندی و توزیع استفاده رسانه‌ها در این مراحل به دست آمد. مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

نویسنده:

 زهره کاوه

دو فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری - دوره جدید، سال بیست و دوم، شماره 7، پاییز و زمستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی  

تعداد بازدید: 820 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  آیا مقرری ماه اول فرهنگیان پس از ۳۰ سال کسر می گردد؟


  کنکور و خانه‌هایی که ما را سیاه می‌کنند


  تربیت ازدست مدارس خارج شده است/بحران فقرنیرو درانتظارآموزش وپرورش


  تا دو سال آینده 20 درصد مدیران میانی را از بین بانوان انتخاب خواهم کرد"


  خروج قطار آموزش و پرورش از «ریل»


  هیچ ردپایی از دخالت من در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد


  "دردهای بی درمان و ناله های بیصدا در آموزش و پرورش"


  انتخاب‌های تکراری، جلوه گاه ایستایی در آموزش و پرورش


  گسترش اثربخشی استراتژی


  جزییات طرح بوفه الکترونیکی مدارس


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #ارزیابی #سازمان‌های_نوآور اقای#چیتگرها/#اموزش و#توانمندسازی🎓خانم #اعتدالی_فرد/3ش#مربی_ناپذیر🎓اقای #سلطانی/4ش#اموزش #اثر_بخش 🎓خانم دکتر #حقیقی/5ش#مدل #توسعه_فردی برمبنای مدل توسعه #کسب_و_کار Canvas# 🎓خانم دکتر #مقیمی😀جنبش