RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 20:51   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  انتشارات ، ازمونها ، اپلیکیشنهای گاج


  ⬅نشستهای مدیران،دانشگاهیان:شنبه#مدیریت_فرافرهنگی و#هوش_فرهنگی خانم دکتر#لبادی🕘 21تا23/1ش#برنامه #توسعه_فردی اقای دکتر#نوذری/2شhse##مدیریت_شهری،چالشها اقای دکتر#شرافتی_نژاد/3ش#رفتار_شهروندی#روان_شناسی خانم #مظاهری/4ش#رفتار_شهروندی و #بحران_شهری اقای دکتر #تویسرکانی/5شHSE#وارتقای#فرهنگ_ایمنی اقای مهندس #شاهوردی⬅ @HRMIR


  مقاله همایش بررسی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی


  رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در پایان گفت: انتقادهایی وارد بود که چرا دیر سر زدم و باید بگویم که وجودم اینجا خیلی ضروری نبود ولی امروز برنامه ریزی و کارهایی در این باره انجام دادیم و اینجا اعلام کردیم.


  ۶ شیء باستانی عجیب که معمایشان هنوز حل نشده باقی مانده است


  واکنش صندوق ذخیره فرهنگیان به انتقادها درباره جابجایی مدیران در این صندوق


  واکنش بنیاد شهید درباره شهید دانستن آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو


  واژگونی اتوبوس و کشته شدن دانش آموزان در ایتالیا


  تصاویر قدیمی از روزهای اوج ساختمانی که فرو ریخت


  فاصله حقوق بین شاغلان و بازنشستگان به حداقل می رسد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29887صفحه نخست » اخبار فرهنگیچهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 22:00
بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
خبرگزاری فارس: بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

چکیده:  

پژوهش حاضر در راستای بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر تهران انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر تهران بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای 398 نفر از معلمان به ‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن توسط متخصصان تایید شده و پایایی آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 0/87 بوده است. تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی و نیز استنباطی شامل آزمون‌های غیر پارامتری فریدمن و کوکران استفاده شده است. نتایج نشان داد؛ بیش از نیمی از معلمان از طریق دوره‌های آموزشی و مطالعه شخصی با رسانه‌های آموزشی و نحوه کاربرد آن‌ها آشنا شده‌اند. بیشترین میزان آشنایی معلمان با رسانه‌های آموزشی در دوره تحصیل دانشگاهی بوده است. میزان استفاده معلمان از انواع رسانه‌های آموزشی به‌جز رسانه‌های جدید در حد متوسط یا بیش از متوسط است. معلمان به ترتیب با هدف استفاده از حواس دیداری- شنیداری دانش آموزان، جلب‌توجه و افزایش علاقه، ساده‌سازی مفهوم درس و گرفتن امتیاز استفاده از رسانه در فرم ارزشیابی از رسانه‌های آموزشی استفاده می کنند. در مورد مراحل استفاده از رسانه‌ها در کلاس درس، کلاس به مراحل شروع، هدایت و جذب دانش آموزان، ارائه محتوای درس و ارائه تکلیف، تقسیم‌بندی و توزیع استفاده رسانه‌ها در این مراحل به دست آمد. مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

نویسنده:

 زهره کاوه

دو فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری - دوره جدید، سال بیست و دوم، شماره 7، پاییز و زمستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی  

تعداد بازدید: 356 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  انتشارات ، ازمونها ، اپلیکیشنهای گاج


  ⬅نشستهای مدیران،دانشگاهیان:شنبه#مدیریت_فرافرهنگی و#هوش_فرهنگی خانم دکتر#لبادی🕘 21تا23/1ش#برنامه #توسعه_فردی اقای دکتر#نوذری/2شhse##مدیریت_شهری،چالشها اقای دکتر#شرافتی_نژاد/3ش#رفتار_شهروندی#روان_شناسی خانم #مظاهری/4ش#رفتار_شهروندی و #بحران_شهری اقای دکتر #تویسرکانی/5شHSE#وارتقای#فرهنگ_ایمنی اقای مهندس #شاهوردی⬅ @HRMIR


  فاصله حقوق بین شاغلان و بازنشستگان به حداقل می رسد


  تصاویر قدیمی از روزهای اوج ساختمانی که فرو ریخت


  واکنش بنیاد شهید درباره شهید دانستن آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو


  فارع التحصیلان این رشته ها بیکار نمی مانند/دانشجویان دانشکده های تربیت معلمان در رتبه اول


  نتایج تامل برانگیز یک تحقیق/نیمی از معلمان مرد تهران فقیرند/شغل دوم بیشتر فرهنگیان راننده تاکسی است


  واکنش صندوق ذخیره فرهنگیان به انتقادها درباره جابجایی مدیران در این صندوق


  ۶ شیء باستانی عجیب که معمایشان هنوز حل نشده باقی مانده است


  شادابی و نشاط در کودکی؛ سلامتی و تندرستی در دوران سالمندی


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅نشستهای مدیران،دانشگاهیان:شنبه#مدیریت_فرافرهنگی و#هوش_فرهنگی خانم دکتر#لبادی🕘 21تا23/1ش#برنامه #توسعه_فردی اقای دکتر#نوذری/2شhse##مدیریت_شهری،چالشها اقای دکتر#شرافتی_نژاد/3ش#رفتار_شهروندی#روان_شناسی خانم #مظاهری/4ش#رفتار_شهروندی و #بحران_شهری اقای دکتر #تویسرکانی/5شHSE#وارتقای#فرهنگ_ایمنی اقای مهندس #شاهوردی⬅ @HRMIR