RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
پنجشنبه، 4 خرداد 1396 - 07:41   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  آموزش و پرورش قدرت «نه» گفتن را به دانش‌آموزان آموزش دهد


  آغاز فعالیت های تابستانه آموزش و پرورش از ۱۰ تیر


  نگاهی متفاوت به سند 2030 و چرایی مخالفت با آن‎‎


  سخن همکار"دوسال تعلیقی "


  عامل انتشار تصاویر محرمانه معلم کاشمری و خانواده وی دستگیر شد


  هفته آتی کمیسیون آموزش میزبان مسئولان آموزشی و فرهنگی برای بررسی سند ۲۰۳۰


  معضل فراموش شده مدارس/ تیغ زنی می کنم، شجاع هستم!


  کارآمدی یا ناکارآمدی تربیت‌بدنی در مدارس کشور؟!


  مخالفت دیوان عدالت با کاهش ساعت کار مربیان بهداشت مدارس


  دانش‌آموزانی که مدرسه ندارند و به اجبار ترک تحصیل می‌کنند


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29887صفحه نخست » اخبار فرهنگیچهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 22:00
بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
خبرگزاری فارس: بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

چکیده:  

پژوهش حاضر در راستای بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر تهران انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر تهران بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای 398 نفر از معلمان به ‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن توسط متخصصان تایید شده و پایایی آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 0/87 بوده است. تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی و نیز استنباطی شامل آزمون‌های غیر پارامتری فریدمن و کوکران استفاده شده است. نتایج نشان داد؛ بیش از نیمی از معلمان از طریق دوره‌های آموزشی و مطالعه شخصی با رسانه‌های آموزشی و نحوه کاربرد آن‌ها آشنا شده‌اند. بیشترین میزان آشنایی معلمان با رسانه‌های آموزشی در دوره تحصیل دانشگاهی بوده است. میزان استفاده معلمان از انواع رسانه‌های آموزشی به‌جز رسانه‌های جدید در حد متوسط یا بیش از متوسط است. معلمان به ترتیب با هدف استفاده از حواس دیداری- شنیداری دانش آموزان، جلب‌توجه و افزایش علاقه، ساده‌سازی مفهوم درس و گرفتن امتیاز استفاده از رسانه در فرم ارزشیابی از رسانه‌های آموزشی استفاده می کنند. در مورد مراحل استفاده از رسانه‌ها در کلاس درس، کلاس به مراحل شروع، هدایت و جذب دانش آموزان، ارائه محتوای درس و ارائه تکلیف، تقسیم‌بندی و توزیع استفاده رسانه‌ها در این مراحل به دست آمد. مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

نویسنده:

 زهره کاوه

دو فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری - دوره جدید، سال بیست و دوم، شماره 7، پاییز و زمستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی  

تعداد بازدید: 597 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  تعیین کف نمره برای ورود به رشته‌های ریاضی و تجربی


  اختلاف نظر درباره نحوه تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی


  مخالفت دیوان عدالت با کاهش ساعت کار مربیان بهداشت مدارس


  راهکارهای طلایی افزایش تمرکز در فصل امتحانات


  کارآمدی یا ناکارآمدی تربیت‌بدنی در مدارس کشور؟!


  عامل انتشار تصاویر محرمانه معلم کاشمری و خانواده وی دستگیر شد


  دانش‌آموزانی که مدرسه ندارند و به اجبار ترک تحصیل می‌کنند


  نگاهی متفاوت به سند 2030 و چرایی مخالفت با آن‎‎


  غفلت دستگاه‌های مربوطه از توجه به تحصیل دختران مناطق محروم/ ردیف جداگانه پیش‌بینی شود


  چابهار پایین‌ترین رتبه کشوری در شاخص فضای آموزشی


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #مدیریت #هولاکراسی🎓خانم دکتر#مقیمی/یکشنبه#ارگونومی خودرو🎓اقای مهندس#فلاح/2عوامل#محیطی#بهره_وری_سازمانی🎓خانم دکتر#لبادی/3#آیین_نامه#انضباط_کار آقای دکتر #رضایی/4#کاربردی نمودن #آموزش🎓آقای#خسروی/5#الگوهای#مدیریت_منابع_انسانی🎓اقای دکتر#شرفی😀جنبش علمی هدیه نوروزی📚دانش وآگاهی هدیه بدهیم @HRMIR