RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
جمعه، 6 اسفند 1395 - 17:10   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  یک مقام وزارت بهداشت:فاصله بین امید به زندگی کمی و کیفی مردان در کشور 10 سال است


  کارگاه : " آسیب شناسی و مدیریت راهبردی عوامل وموانع انسانی بهره وری شغلی کارکنان و سازمانها "


  مزه پران کاریکاتوریست ؛


  کاخ سفید:لغو دستورالعمل استفاده از سرویس های بهداشتی برای تراجنسی ها


  دبستانی ها را وارد آزمون ها و تست های مؤسسات علمی نکنیم


  زندگی زناشوئی ترامپ در خطر!


  اخراج دختران زُمخت از دانشگاهی در عربستان


  خبرچینی برای اردوغان در آلمان!


  درگیری دانش‌آموزان معترض با پلیس ضد شورش در پاریس


  پایین‌ترین ساعات آموزش و حجیم‌ترین کتاب‌های درسی در مدارس ایران


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29887صفحه نخست » اخبار فرهنگیچهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 22:00
بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
خبرگزاری فارس: بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی
مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

چکیده:  

پژوهش حاضر در راستای بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر تهران انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر تهران بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای 398 نفر از معلمان به ‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن توسط متخصصان تایید شده و پایایی آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 0/87 بوده است. تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی و نیز استنباطی شامل آزمون‌های غیر پارامتری فریدمن و کوکران استفاده شده است. نتایج نشان داد؛ بیش از نیمی از معلمان از طریق دوره‌های آموزشی و مطالعه شخصی با رسانه‌های آموزشی و نحوه کاربرد آن‌ها آشنا شده‌اند. بیشترین میزان آشنایی معلمان با رسانه‌های آموزشی در دوره تحصیل دانشگاهی بوده است. میزان استفاده معلمان از انواع رسانه‌های آموزشی به‌جز رسانه‌های جدید در حد متوسط یا بیش از متوسط است. معلمان به ترتیب با هدف استفاده از حواس دیداری- شنیداری دانش آموزان، جلب‌توجه و افزایش علاقه، ساده‌سازی مفهوم درس و گرفتن امتیاز استفاده از رسانه در فرم ارزشیابی از رسانه‌های آموزشی استفاده می کنند. در مورد مراحل استفاده از رسانه‌ها در کلاس درس، کلاس به مراحل شروع، هدایت و جذب دانش آموزان، ارائه محتوای درس و ارائه تکلیف، تقسیم‌بندی و توزیع استفاده رسانه‌ها در این مراحل به دست آمد. مهم‌ترین موانع استفاده از رسانه‌های آموزشی توسط معلمان، به کمبود رسانه‌ها، محدودیت ساعت درسی، کمبود متصدی تکنولوژی آموزشی، دسترسی دشوار به رسانه و آشنا نبودن به نحوه استفاده از رسانه اختصاص داشته است.

نویسنده:

 زهره کاوه

دو فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری - دوره جدید، سال بیست و دوم، شماره 7، پاییز و زمستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی  

تعداد بازدید: 413 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  واریز 1000 میلیارد تومان به حساب معلمان و مدارس


  افزایش چشمگیر طلاق در کشور


  زندگی زناشوئی ترامپ در خطر!


  مزه پران کاریکاتوریست ؛


  پایین‌ترین ساعات آموزش و حجیم‌ترین کتاب‌های درسی در مدارس ایران


  شهادت فرمانده تیپ دهم بدر در غرب موصل


  ابلاغ مصوبه دولت در خصوص صدور کارت حمایت تحصیلی


  اخراج دختران زُمخت از دانشگاهی در عربستان


  کاخ سفید:لغو دستورالعمل استفاده از سرویس های بهداشتی برای تراجنسی ها


  دبستانی ها را وارد آزمون ها و تست های مؤسسات علمی نکنیم


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه#مدیریت_فرافرهنگی و #هوش_فرهنگی🎓 خانم دکتر#لبادی/1ش #کوچینگ #حل_تعارضات 🎓آقای #متحدین/2ش #روان_شناسی #بهره وری،#راهبردی 🎓اقای پرفسور#ساعتچی/3ش نوآور و پرورش #هوش_اکتشافی #DNA اقای دکتر#کنعانی وخانم #اصغری/4ش هم #ارزشهای_اخلاقی درسازمان🎓اقای دکتر#رضایی/5ش هنر#سرمایه گذاری🎓اقای دکتر #نصر_اصفهانی