شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 05:49   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30554صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 7 تیر 1395 - 09:17
اعتراض جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی تبریز به کم بودن حقوق و مزایا
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

  
جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی تبریز با ارسال دادنامه‌ای به نمایندگان مجلس و وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که دارای حقوق و مزایای اندک و میانگین ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار و مزید و فاقد هرگونه بیمه و حقوقی در این مدت هستند.

عصر تبریز: در روزهایی که «حقوق های نامتعارف» یا به تعبیر برخی رسانه ها «حقوق های نجومی» به برخی مدیران اجرایی مورد توجه قرار گرفته است. تا آنجا که رییس جمهوری هم، اگر چه از تعمیم برخی پرداخت های نا متعارف که ریشه در ضوابط گذشته داشته است گله کرده اند؛ اما به معاون اول دستور قاطع دادند که موضوع بررسی، و متخلفان عزل شوند، جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی تبریز با ارسال دادنامه‌ای به نمایندگان مجلس و وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که دارای حقوق و مزایای اندک و میانگین ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار و مزید و فاقد هرگونه بیمه و حقوقی در این مدت هستند.

آنها با برگزاری تجمعی آرام در پارک خاقانی، خواستار رسیدگی به وضعیت استخدام و حقوق اولیه خود شدند.

همچنین جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی کشور و از جمله تبریز با ارسال نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت استخدام و حقوق اولیه خود شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: احتراما به استحضار میرساند نیروهاى آزاد غیر دولتی، از جمله زحمت کش ترین نیروهاى آموزش وپرورش محسوب مى شوند که متأسفانه با توجه به دریافت حق الزحمه اندک از داشتن کارت پرسنلى، حق بیمه و حتى به رسمیت شناختن در جامعه بى بهره اند. از مسئولین خواهشمندیم با توجه به خدمات بهینه این عزیزان مراتب توجه خویش را به این قشر از معلمین نیز معطوف دارند.

متن نامه ارسالی این معلمان به رئیس جمهور به این شرح است:

هرکس برادر مسلمان خود را با کلمه ای لطف آمیز تکریم کند و غم اورا بزداید همواره در سایه ی جاودان لطف الهی است . حضرت محمد (ص)

 

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ( دامت توفیقاته  )

با عرض سلام و تحیات جزیل الهی ، امید است که در خدمت به موکلین خود طبق اصول ۸۴ و ۶۷ قانون اساسی نظام مقدس و مردم سالار دینی جمهوری اسلامی همواره چون همیشه تلاشهای مضاعف و مجدانه را مبذول و کمک به آنان را وظیفه شرعی و انسانی خود بدانید

احتراما به استحضار می رساند که  ما جمع کثیری از معلمین مدارس غیر دولتی کشور  می باشیم که اکثریت قریب به اتفاق آنها آموزش دیده و دارای تجربه بوده و غالبا لیسانس هستیم با توجه به اینکه دارای حقوق و مزایای اندک و میانگین ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار و مزید بر این در مدت ۴ ماه بیکاری خود هیچ بیمه  و حقوقی  نداریم و حتی در زمان هایی که کار می کنیم بیمه ایی از ۲ تا ۱۵ روز در ماه را داریم  در صورتی که عمر و جوانی خود را در این مدارس می گذرانیم و همواره به علت نداشتن ثبات شغلی دارای دغدغه و اضطراب و فاقد هرگونه دلخوشی و همواره درهای آینده را به روی خود بسته  و تاریک می بینیم و به علت معضل بیکاری نمی توانیم هیچ کار دیگری را انجام دهیم و تنها بهره ای که از تحصیل نصیبمان شده جز توشه ای معنوی به نام کسب فضیلت نیست و از نظر معیشتی هیچ کمکی به این قشر زحمتکش ننموده . لذا خواهشمندیم  مشکل این قشر زحمتکش که دارای آماری حدود ۱۲  الی ۱۳ هزار نفر در سطح کشور می باشد را پیگیری نموده که ما را زمره ی پیش دبستانیها و شرکتیها قراردهند و با توجه به تجارب با ارزش  این قشر زحمت کش مشکلتمان را در مجلس پیگیری و مطرح نمایید تادر آموزش و پرورش برای ما هم حق و حقوقی مطابق وزارت کار گذاشته شود و حق این معلمان در سطح کشور هماهنگ شود و ماهم ضمن اینکه در تمام دوره های آموزش ضمن خدمت نظیر معلمان رسمی آموزش و پرورش دوره ها را گذرانده ایم . این مشکل جمع کثیری از هموطنان است  وتقاضای رسیدگی و احقاق حق داریم و از زحمات بی دریغ و بی شایبه شما بزرگواران به عنوان وکلای در خانه ملت که همواره هدف والایتان خدمت به موکلین است بی نهایت سپاس گزاریم.

 

تعداد بازدید: 1313 ، امتیاز کاربران: 10 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1395/10/13 - 23:58 |     0     0     |
با عرض سلام
من یه اعتراضی دارم یکی از دانش اموزان با اینکه نمیدونست موق امتحانات اوردن تلفن همراه غیر قانونیه گوشی اورده بود و مدیر هم ازش تعهد گرفت و هم مادرش رو برا مدرسه دعوت کرد ولی با این وضع گوشی او را به مدت 2 هفته ازش گرفته و بهش نمیده؟؟؟ ایا این قابل قبوله که ازش گوشیش رو بگیرن؟؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی