شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:03   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30896صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 1 مرداد 1395 - 13:16
معلمان اسپانیایی می توانند از ترکیه خارج شوند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


مادرید- ایرنا- «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه موقت اسپانیا روز پنجشنبه گفت که ترکیه اطمینان داده که معلمان اسپانیایی به هیچ عنوان مورد تاثیر اقدامات فوق العاده اعمال شده پس از کودتا قرار نمی گیرند و می توانند از کشور خارج شوند .
[معلمان اسپانیایی می توانند از ترکیه خارج شوند]

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، شورای عالی آموزش و پرورش ترکیه، دستوری را صادر کرد که خروج تمامی پرسنل از جمله اساتید و کارکنان اداری دانشگاه های ترکیه را ممنوع می کند .
وزیر خارجه اسپانیا در این رابطه اشاره کرد که در حال حاضر فقط می تواند از تماس های غیر رسمی برقرار شده با سفارت ترکیه در مادرید و نمایندگی دیپلماتیکی اسپانیا در آنکارا صحبت کند .
وی با تاکید براینکه منابع غیر رسمی ترکیه به ما این اطمینان را دادند که به هیچ عنوان اقدامات اتخاذ شده بر روی معلمانی که به تدریس زبان اسپانیایی در ترکیه می پردازند ،اثر نخواهد داشت .
وزیر خارجه موقت اسپانیا همچنین در مورد تصمیم دولت ترکیه در تعلیق موقت اجرای کنوانسیون حقوق بشر، تصریح کرد که اتحادیه اروپا خواهان اعتدال و احترام به رویه های تعیین شده از سوی ترکیه شده است .
وی با یادآوری محکومیت اسپانیا نسبت به کودتا و دفاع این کشور از نظم قانون اساسی در ترکیه ، تاکید کرد که نامزدی ترکیه برای تبدیل شدن به عضو اتحادیه اروپا بستگی به احترام به اصول اساسی که در قلب اتحادیه اروپا می باشد دارد و این اصول اساسی ،دولت مشروع ، احترام به حقوق بشر و تفکیک قوا می باشند .

تعداد بازدید: 894 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی