جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 08:11   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31226صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 3 شهریور 1395 - 13:04
فعلا خبری از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیست
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:



معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: فعلا خبری از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیست. نه امضاها جمع شده و نه درخواستی به کمیسیون آمده. فقط چند نفر از نمایندگان این موضوع را مطرح کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در خصوص موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امر تحقیق و تفحص روالش این است که تعدادی از نماینده ها درباره موضوعی از هیئت و رئیسه درخواست تحقیق و تفحص می کنند. این به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود و کمیسیون می تواند این تحقیق و تفحص را تایید یا رد کند. نتیجه نظر کمیسیون هم به مجلس ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: این مراحل در مجلس نهم درمورد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان طی نشد لذا موضوع منتفی شد. با توجه به اینکه این موضوع از مجلس نهم مانده بود، در مجلس دهم هم عده ای از نمایندگان موضوع تحقیق و تفحص را مطرح کردند که رسانه ها با عنوان کلیدخوردن تحقیق و تفحص به آن پرداختند ولی باید بگویم فعلا خبری از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیست. نه امضاها جمع شده و نه درخواستی به کمیسیون آمده. فقط چند نفر از نمایندگان این موضوع را مطرح کردند ولی مراحل آن طی نشده است.

 

در مجلس فعلی کمیته ای برای رفع مشکل فرهنگیان تشکیل نشده است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش درخصوص کمیته رسیدگی به مشکلات فرهنگیان که سال گذشته از طریق کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود گفت: در مجلس پیشین کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات فرهنگیان تشکیل شده بود که آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس نهم ریاست آن را برعهده داشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت آموزش و پرورش و سه کمیسیون آموزش و تحقیقات، برنامه و بودجه و اقتصاد در آن عضویت داشتند.

 

وی ادامه داد: حدود 15 جلسه در آن زمان در کمیسیون تشکیل شد که محور بحث های کمیته مورد نظر بدهی های آموزش و پرورش در پرداخت پاداش های پایان کار همکاران فرهنگی بازنشسته بود.

 

ناصری زنجانی افزود: امسال دولت در لایحه ای پرداخت 4 هزار و 500 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات بازنشستگان دستگاه های دولتی را منظور کرد که می توانیم بگوییم در اثر بحث های مطرح شده در این کمیته بود. بعد از تصویب بودجه سال 95 این جلسات هم به پایان رسید. حال اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغی را که از این بابت به آموزش و پرورش تعلق میگیرد پرداخت کند ما قادر خواهیم بود بخش عمده ای از بدهی هایمان به فرهنگیان را پرداخت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجلس فعلی هنوز کمیته ای برای مشکل فرهنگیان یا هر مشکل دیگر در کمیسیون آموزش تشکیل نشده است.

 

تعداد بازدید: 691 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1395/6/4 - 05:40 |     1     0     |
نگران نباشید تحقیق تفحص صورت نمیگیرد برید راحت صندوق خالی کنید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی