جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 13:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31583صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 8 مهر 1395 - 15:17
رئیس جمهوری: عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


تهران - ایرنا - رئیس جمهوری اسلامی ایران در توییت خود با تاکید براینکه نمی خواهیم در کشور پولشویی انجام شود، نوشت: وقتی با این هدف اقداماتی را آغاز می کنیم، عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند.
[رئیس جمهوری: عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند]

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مورد گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (اف.ای.تی.اف- FATF) در صفحه شخصی خود توئیتی گذاشت.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، گروه اقدام مالی در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه 7 شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می کند.
پس از واقعه یازدهم سپتامبر 2001، مساله تامین مالی تروریسم به عنوان مسیری تازه برای این سازمان مطرح و این موضوع به عنوان یک ماموریت جدید به آنها محول شد.
در سال 2008، مساله تامین مالی فعالیت های اشاعه ای و تسلیحات کشتار جمعی شیمیایی و اتمی به عنوان دیگر ماموریت های این گروه در فهرست کارشناسی های FATF قرار گرفت.
بنابراین کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.
گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین المللی برای مبارزه با سوء استفاده از بنگاه های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرایم یادشده را تشویق کند.
تنظیم کننده: مریم مسعود ** انتشاردهنده: علی شریفی

تعداد بازدید: 542 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی