جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 08:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31775صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 27 مهر 1395 - 20:40
چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه نوشته‌اید؟
علی لاریجانی هم پاسخ داد: "مگر بنده برای نامه‌نگاری به نظر شما احتیاج دارم؟ از این به بعد در کنار دفترم اتاقی قرار می‌دهم که نامه ها به امضای "پروفسور کواکبیان" ممهور شود."
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

کواکبیان خطاب به لاریجانی:
چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه نوشته‌اید؟
صبح امروز – سه شنبه، یک عضو فراکسیون امید مجلس به نامه‌ی سرخود رییس مجلس به رهبری اعتراض کرده است؛ اعتراضی فارغ از موضوع و محتوای نامه.
سرویس سیاسی؛صبح امروز – سه شنبه، یک عضو فراکسیون امید مجلس به نامه‌ی سرخود رییس مجلس به رهبری اعتراض کرده است؛ اعتراضی فارغ از موضوع و محتوای نامه.

آقای کواکبیان به آقای لاریجانی گفته: «شما بر چه اساس درباره‌ی لایحه‌ی برنامه‌ی ششم به رهبر انقلاب نامه نوشته‌اید؟ چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه نوشته‌اید؟»

حرف او بجاست؛ جایگاه رییس مجلس نسبت به قوه‌ی مقننه با جایگاه رییس جمهور نسبت به قوه‌ی مجریه یکی نیست. رییس جمهور رییس قوه است، اما رییس مجلس فقط مدیر و سخنگوی مجلسی است که ۲۹۰ نماینده دارد؛ لذا جایگاه مجزایی نیست.

البته شاید در عرف چنین برداشتی شکل گرفته باشد و خیلی وقت‌ها این اشتباه انجام شده، اما اعتراض این نماینده کاملا بجاست. آقای لاریجانی هم دقیقا مانند باقی نماینده‌ها فقط یک نماینده است. این را هفته‌ی گذشته آقای پزشکیان هم که نایب رییس اول مجلس است در تلویزیون گفته بود که اعضای هیات رییسه مانند باقی نماینده‌ها فقط نماینده هستند.

یک راه این است که به مسیر پیموده ادامه بدهیم و حتی بدتر از این وضع کنونی هم بشود؛ اما یک راه هم اعتراض و اصلاح این عرف غلط است که برای رییس مجلس جایگاهی متفاوت از نمایندگان قایل شویم. رییس مجلس یک رای دارد مانند باقی آنها. اگر اکثریت طبق قانون تصمیمی گرفتند، آن تصمیم باید اجرا شود وگرنه رییس و نواب رییس حق کارهایی اینچنینی را ندارند، می‌خواهد موضوعش هر چه باشد.

اما آقای علی لاریجانی به جای پاسخ قانونی به اعتراض کواکبیان، او را مسخره کرده و پروفسور خطاب کرده و گفته: «مگر بنده برای نامه‌نگاری به نظر شما احتیاج دارم؟ از این به بعد در کنار دفترم اتاقی قرار می‌دهم که نامه‌ها به امضای پروفسور کواکبیان ممهور شود. رییس مجلس می‌تواند براساس اختیارات خود به رهبری نامه بنویسد، این انتقاد عجیبی است».

این همه تبختر شاید ناشی از همان جایگاه اشتباهی است که در عرف تصویر شده است؛ گویی او سر سوزنی به غیر از این باور نداشته و برای همین جا خورده که چطور یک نماینده نمی‌داند اختیار چنین کاری را داشته است؟!

تعداد بازدید: 800 ، امتیاز کاربران: 10 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سلطانی
|    | 1395/7/28 - 02:07 |     2     0     |
یکى از محرّمات که از عوامل غیبت هم به شمار مى‏رود مسخره کردن و استهزاء است و شک نیست که سخریّه و استهزاء یکى از عواملی است که بسیارى از اوقات انسان‏هاى ضعیف الایمان را وادار به غیبت مى‏کند. آرى، هستند کسانى که به منظور بى اعتبار کردن دیگران از عامل تمسخر بهره مى‏گیرند و براى مجلس آرایى و خنداندن حاضران از آبرو و حیثیت دیگران مایه مى‏گذارند و با کارهایى از قبیل تقلید در راه رفتن، سخن گفتن، غذا خوردن و خلاصه به هر طریقى از اشاره و کنایه و… دیگران را به مسخره مى‏گیرند و از این راه حس خودپسندى و انتقامجویى خویش را اشباع مى‏کنند و حد اقلّ با خرج کردن آبروى دیگران مستمعان و دوستان خود را راضى مى‏سازند و بدین جهت است که قرآن کریم از این عمل شدیدا نهى کرده و آن را به عنوان ظلم و ستم مورد توبیخ و تهدید قرار داده است و امر به توبه مى‏کند و مى‏فرماید:


یا ایُّهَا الَّذینَ امَنُوا لا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى‏ انْ یَکُونُوا خَیْرا مِنْهُم وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى‏ انْ یَکُنَّ خَیْرا مِنْهُنَّ وَ لا تَلْمِزُوا انْفُسَکُمْ وَ لا تَنابَزُوا بِالالْقابِ بِئْسَ الاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الایمانِ وَ مَنْ لَمْ یَتُبْ فَاولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ. اى کسانى که ایمان آورده‏اید نباید گروهى از مردان شما گروه دیگر را استهزاء کنند، شاید آنها که مورد استهزاء واقع مى‏شوند بهتر از مسخره کنندگان باشند. و همچنین زنان یکدیگر را مسخره نکنند، زیرا ممکن است زنان مسخره شده از آنها که مسخره مى‏کنند بهتر باشند. و مبادا از یکدیگر عیب جویى کنید و زنهار از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند یاد کنید که پس از ایمان آوردن، نامى که نشان از فسق و فجور دارد بسیار زشت است و هر کس که از این رفتار توبه نکند ستمگر و ظالم است.



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی