جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 20:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33176صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 7 اسفند 1395 - 10:08
رهبر بوکوحرام سخنگوی این گروه را کشت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

رهبر بوکوحرام در پیام ویدئویی که ظاهرا 18 دسامبر 2016 ضبط شده است، قتل سخنگوی این گروه را به دلیل "توطئه چینی برای براندازی اش" تایید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوبکر شیکاو، رهبری بوکوحرام در یک ویدئوی 50 دقیقه ای از دیدار با اعضای داخلی گروهش گفت که "ابو زینیرا"، معروف به "تاسیو" سخنگوی بوکوحرام را کشته است؛ فردی که در اکثر پیام های ویدئویی این گروه حاضر می شد.
وی گفت: شما باید صحبت های من را بشنوید. من تاسیو را کشتم. خوب به حرف هایم گوش دهید.
شیکاو یکی از چهره های مشهور در بوکوحرام از سال های گذشته به شمار می رود درحالیکه ابو زینیرا اغلب یک سخنگوی دو فکتو بوده و در پیام های ویدئویی حضور می یافت. یکی از آنها پیام ربوده شدن بیش از 200 دختر دانش آموز در شهر چیبوک در آوریل 2014 بود. خبرگزاری فرانسه یک کپی از این پیام ویدئویی را اوایل ماه جاری میلادی به دست آورد.
ادعای شیکاو در کشتن این سخنگو نشان از درگیری داخلی در بوکو حرام دارد که اقداماتشان از 2009 تاکنون 20 هزار کشته برجای گذاشته و باعث بی خانمان شدن 2.6 میلیون تن دیگر شده است.
وی همیشه با لباس استتار و یک دستار در حالی در این پیام های ویدئویی ظاهر می شد که صورتش را پوشانده بود. در پیام اوت سال 2016، وی هشدار داده بود که اگر ارتش تلاش کند تا دختران را نجات دهد، بقیه آنها کشته خواهند شد و خواستار آزادی زندانیان بوکوحرام از بازداشت شده بود.
در پیام ضبط شده 18 دسامبر 2016، شیکاو ابو زینیرا را به توطئه چینی با همکاری یکی از فرماندهان ارشد به نام "بابا عمار" برای سرنگونی رهبری اش متهم کرد.

تعداد بازدید: 744 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی