فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian: سلامت نیوز-*نرگس ملک زاده :تنبیه در مدارس خشونتی غیر قابل انکار است؛ چه کلامی و چه غیر کلامی و این درحالی بوده که اثر هردوی آنها در اصلاح رفتار رد شده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه، اکران فیلم خشونت در مدرسه، چند سالی بوده که مشتریان جدیدی در فضای مجازی پیدا کرده است. موضوعی مشترک است اما نحوه پرداختن به آن در مدارس متفاوت بوده و این تفاوت ها، ناشی از نقش آفرینانی است که هر دفعه با هنر کسب کرده خود از کلاس های رایگان اجتماع (جامعه مولد خشونت) شدت و نوع خاصی از خشونت را به رخ جامعه می کشند. هرگاه صحبت از مدارس کیفی مطرح می شود، آنچه به درستی تکرار می شود، ایجاد تعامل و ارتباط بین اجزای سه گانه مثلث مدرسه است. مثلث متساوی الاضلاعی که نقش مدرسه، دانش آموز و اولیا را به یک میزان در رشد کیفیت مدرسه بیان می کند. حال در پخش هرباره این فیلم های سریالی نیز این سه ضلع اثربخش در کیفیت گرایی در حال سبقت گرفتن از هم در به دست آوردن نقش اول خشونت در مدارس هستند.
مادری در شوش به خانم معلمی حمله می کند، معلمی در کرمان، خالق صحنه دلخراشی از تنبیه می شود و با اعمال ماده «13» قانون رسیدگی به تخلفات اداری و با دستور مستقیم وزیر، آماده به خدمت می شود، در تهران، دانش آموزی در هنرستان «آموزش» را شرمنده «پرورش» می کند، معلمی در بمپور با شلنگ دانش آموز خویش را از ناحیه چشم دچار آسیب می کند و فاجعه ای در بروجرد اتفاق می افتد و معلمی درحین تدریس در کلاس درس خود، توسط دانش آموزش با ضربات چاقو کشته می شود. نظرات متفاوتی درباره چرایی شکل گیری خشونت وجود دارد. عده ای، مدرسه و نظام آموزشی را خط شروع خشونت جامعه می دانند
|