جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 07:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34172صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 27 مرداد 1396 - 15:04
هوشمندسازی مدارس؛ گام نخست دولت الکترونیک
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

هوشمندسازی مدارس؛ گام نخست دولت الکترونیک
در راستای تحقق دولت الکترونیکی، یکی از وزارتخانه هایی که به دلیل ماهیت آموزشی و تربیتی خود و ضروری بودن انجام حضوری اکثر وظایفش مشارکت می کند، وزارت آموزش و پرورش است. این وزارتخانه سعی کرده تا ضمن حفظ ماهیت ذاتی خود از فناوری های نوین نیز برای ایفای بهتر وظایف آموزشی معلمان خود استفاده کند و با راه اندازی بخشی به نام "هوشمندسازی مدارس" سعی کرده تا اولین قدم را در مسیر دولت الکترونیک در وزارت خانه خود برداشته است.

به گزارش سیتنا، در کشورهای نفت خیز و یا کشورهایی که درآمد بادآورده ای از راه فروش منابع طبیعی یا نفت به دست می آورند؛ مشاغل غیرتولیدی همچون امور اداری که عملا غیرتولیدی به حساب می آیند بیشتر رشد می کنند. علت آن هم این است که اینگونه امور دولتی هم راحت تر هستند و هم کسی در آنها استرس افزایش تولید را ندارد. یکی از آسیب های رشد بیش از اندازه فعالیت های اداری این است که این امور نه تنها هزینه های هنگفتی را از منابع عمومی به خود مشغول می کنند بلکه حتی در مواقعی جلوی رشد فعالیت های تولیدی را نیز با تنیدن تارهای امور اداری و اصطلاحا کاغذبازی های اینترنتی مسدود می کنند.
بروکراسی در سیستم اجرایی کشور نقش مدیریت و ساماندهی امور را با اولویت دهی به منافع ملی ایفا می کند که تصور رتق و فتق امور بدون سیستم اداری امری تقریبا محال است. اما اگر همین حوزه بسیار مهم از اندازه ضروری خود بزرگتر شود، از حالت عادی خود خارج و تبدیل به کژکارکرد می شود، یعنی از اجرای وظایف تعریف شده خود دور و خود به معضلی برای اداره امور جاری و فعالیت های تولیدی تبدیل می شود.
با شروع دولت "تدبیر و امید" در سال ۱۳۹۲ این مساله بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت و در صدر بسیاری از برنامه های دولت یازدهم از اولویت اجرایی برخوردار گشت. به طوریکه حسن روحانی در اوایل دولت اول خود در سال ۱۳۹۳ با امضا و ابلاغ مصوبه ای به دستگاه های اجرایی در خصوص آموزش مردم و فرهنگ سازی در مورد استفاده از خدمات دولت الکترونیکی دستور داد تا با همکاری صداوسیما، مطبوعات و رسانه های مجازی در این راستا اقدام کنند.

تعداد بازدید: 1060 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی