جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 04:42   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34278صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 2 مهر 1396 - 06:50
اختیارات مدارس افزایش می یابد/توسعه مدارس غیردولتی نباید منجر به افزایش نابرابری شود
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


وزیر آموزش وپرورش گفت:اختیارات مدارس را افزایش خواهیم داد و نظام تضمین کیفیت در مدارس مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی با اشاره به حضور 13 میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسه کشور، اظهار کرد: 950 هزار معلم کار آموزش را بر عهده دارند؛ از سال تحصیلی 92 -91 جمعیت دانش آموزی رو به افزایش است و امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش دو درصدی دانش آموزان را شاهد هستیم و تا سال 1405 جمعیت دانش آموزان به 16 میلیون نفر می رسد.
وی درخصوص وضعیت مدارس گفت: هم اکنون گرایش به سمت مدارس بزرگتر است و مدارس کوچک و کم جمعیت در حال جمع شدن است چرا که براساس سند تحول بنیادین باید به سمت مدارس بزرگ برویم یعنی مجتمع آموزشی ایجاد شود که هر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم را شامل می شود.
وزیر آموزش وپرورش درخصوص برنامه ها برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد: مهمترین برنامه ما گام برداشتن برای استقرار سند تحول بنیادین است و در جهت تلاش هایی که همکاران ما در گذشته انجام دادند امسال گام های جدی تری برداشته می شود و این اتفاق در دو بُعد است بُعد اول ناظر بر تحول در محتوا و متن برنامه های درسی است. در آموزش وپرورش باید به سمتی برویم تا آنچه که به بچه ها می آموزیم با نیازهای آنها در خارج از مدرسه انطباق بیشتری داشته باشد.
بطحایی ادامه داد: یکی از مشکلات آموزش وپرورش تاکید بسیار بر محفوظات است و تلاش می کنیم در سال تحصیلی جدید مهارت های مورد نیاز زندگی فردی و اجتماعی را بیشتر در مدارس تمرین کنیم و مدرسه به محیط تمرین برای زندگی تبدیل شود.
وی درخصوص تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید هنوز آمار دقیقی در این رابطه نداریم اما در سال تحصیلی گذشته تلاش های خوبی صورت گرفت البته هر چقدر به پوشش ...

تعداد بازدید: 999 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی