جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34461صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 10 دی 1396 - 06:38
یارانه بگیران قطعی ۹۷ مشخص شدند!!
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

یارانه بگیران قطعی 97
 
یارانه بگیران قطعی ۹۷ مشخص شدند!!
به گفته وزیر رفاه، دولت ۷۰ درصد حداقل دستمزد را به‌عنوان شاخص کف حمایت اجتماعی تعریف کرده است. بر این اساس، یارانه نقدی و افزایش مستمری شامل کسانی می‌شود که زیر این کف، دریافتی دارند. علاوه‌بر آنها، جامعه تحت‌پوشش نهادهای حمایتی و افراد شناسایی‌شده توسط وزارت رفاه نیز به لیست یارانه‌بگیران اضافه می‌شود. همچنین اگر افراد دیگری خود را مستحق دریافت یارانه نقدی بدانند، دولت صحت ادعایشان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
بر این اساس، سرفهرست یارانه‌بگیران سال بعد، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. زنان سرپرست خانوار و در حقیقت خانواده آنان، گروه دوم یارانه‌بگیران را تشکیل می‌دهند. روستاییان جامعه هدف سوم را نشان می‌دهند.
به گفته وزیر رفاه، از این کانال نیز به ۸ میلیون از روستاییانی که در کشت محصولات با مشکل مواجه شدند یا منابع آب و خاک کافی در اختیار ندارند، یارانه پرداخت خواهد شد. بازنشستگانی که با حداقل دریافتی و امکانات زندگی می‌کنند، گروه بعدی را شامل می‌شود. گروه پنجم، بسیجیان و ایثارگرانی را پوشش می‌دهد که توانایی انجام کار ندارند.
یارانه به خانوارهای دارای بیماران خاص، افراد دچار سوءتغذیه و... گروه‌های دیگر نیز اختصاص می یابد. ربیعی میزان کل یارانه‌بگیران را بین ۴۰ تا ۴۱ میلیون نفر اعلام کرد.
دولت برای پرداخت یارانه در سال بعد، ۲۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است. اگر قرار باشد دولت در سال آینده ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به هر شخص یارانه بپردازد، حدود ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش یارانه قرار می‌گیرند. دولت همچنین راهکاری را برای افرادی که در نظام شناسایی قرار نمی‌گیرند نیز پیش‌بینی کرده است. این افراد می‌توانند خود را به نهادهای حمایتی معرفی کنند. برای صحت‌سنجی ادعای آنها، دولت حساب‌های بانکی آن افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس در مورد این افراد تصمیم می‌گیرد.
ارسالی از : نصراله خلیلی فرهنگی - تهران

تعداد بازدید: 1337 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی