جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 18:39   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34595صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 27 بهمن 1396 - 04:45
پیام انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
پیام انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

انتخابات هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان فرصتی شد تا جامعه یک میلیون نفری معلمان کشور نسبت به این قضیه مهم حساسیت خود را نشان بدهند.
چه آنهایی که به عنوان کاندیدا نام نویسی کردند و چه آنهایی که در رای گیری شرکت کردند و چه آنهایی که انتخابات را تحریم کردند.
اتفاقی که در استان آذربایجان شرقی افتاد انصراف جمعی همکاران حوزه ستادی اداره کل آموزش وپرورش از کاندیداتوری بود. این اقدام همانطور که در بیانیه انصراف اعلام شد به نفع معلمان شاغل در مدارس انجام گرفت تا فضای رقابت سالم تر شود و شک و شبهه ها در مورد اعمال نفوذ کاندیداهای ستادی اداره کل در بین نواحی و مناطق از بین برود.
قدر مسلم پیروز انتخابات فارغ از نتایج آن همین افراد ستادی بودند که با درک موقعیت و شناخت شرایط با شهامت و شجاعت این عرصه را ترک کردند و در عین حال همه معلمان را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.
این رویداد صف بندی بین ستاد و معلمان نیست بلکه احترام به معلمانی است که در پای تخته سیاه و در کلاس درس به تربیت و آموزش آینده سازان کشورمان مشغول هستند.
به نظر نگارنده همه افراد ستادی که انصراف دادند جزو کارشناسان خبره و شایسته هستند که در پست های خود در جهت رشد و شکوفایی آموزش و پرورش و بالندگی آن تلاش کرده و خواهند کرد و باید آنها را تحسین کرد که در این میدان نیز مردانگی و شایستگی خود را نشان دادند.
اما این انتخابات نباید باعث مرزبندی بین جامعه فرهنگیان کشور شود و آنها را به دسته های مختلف تقسیم کند.
انتخابات هر چه باشد باید با عینک خوش بینی به آن نگریست و معلمان کشورمان با وحدت و همدلی و شناخت موقعیت ها نسبت به قوانین و لوایح مرتبط با آنها باید حساس باشند و با ارایه نظرات کارشناسی و راه حل های منطقی موضع قانونی خود را نشان دهند.
در این شرایط لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری که توسط دولت به مجلس ارایه شده است یکی از آنهاست که متاسفانه بهبود رفاه و معیشت معلمان در آن لحاظ نشده و لازم است همگان در کنار یکدیگر با آسیب شناسی این لایحه و ارایه پیشنهادات خود جهت تصویب توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی آینده رفاهی و معیشتی خود را بیمه کنیم.
پس انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان ما را غافل نکند ؛ ما همه معلمان از نیروهای ستادی وزارت گرفته تا اداره کل استان ها و نواحی و مناطق و معلمان شاغل در مدارس همه با هم هستیم و هیچ مرزبندی بین ما وجود ندارد و باید تمام انرژی خود را جهت ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و دانش آموزان به کار گیریم و در عین حال از امورات رفاهی و معیشتی خود نیز غافل نباشیم.

علیرضاشیوایی اسکویی
فعال صنفی معلمان
اسکو / آذربایجان شرقی

 

تعداد بازدید: 1254 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی