RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:07   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34637صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 21 اسفند 1396 - 03:05
برنامه آموزش و پرورش در سال ۹۷
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


برنامه آموزش و پرورش در سال ۹۷
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سال ۹۷ سه حوزه افزایش مهارت‌آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستورکار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات فوری مقابله کنیم و منتظر گذشت زمان نباشیم.
برنامه آموزش و پرورش در سال ۹۷به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سال ۹۷ سه حوزه افزایش مهارت‌آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستورکار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات فوری مقابله کنیم و منتظر گذشت زمان نباشیم.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه گردهمایی شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش و مدیران کل استان‌های سراسر کشور در چابهار گفت: در برنامه‌های سال ۹۶ در بخش‌های تحول محتوا، تحول مدیریت و اداره آموزش‌ و پرورش با همت همه صاحب‌نظران و فرهنگیان موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه در اجرای برنامه‌های سال ۹۶ پیشرفت خوبی حاصل‌ شده و می‌توان گفت که تقریباً به‌صورت نسبی اجرای برنامه‌ها رضایت‌بخش بوده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مسیر را درست رفته‌ایم و روبه‌جلو حرکت می‌کنیم و در حوزه مهارت‌آموزی و در بحث مهارت‌های اجتماعی و زندگی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی با هدف پیشرفت داشته‌ایم.

بطحایی اضافه کرد: در حوزه نظام شایستگی مدیران مدارس، سامانه انتخاب و انتصاب مدیران راه‌اندازی و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: در موضوع تفویض اختیار باید از منافع سازمانی بگذریم و اجازه دهیم مدارس آزادانه و با اختیار تصمیم‌گیری کنند و اجازه نفس کشیدن داشته باشند. مدارس باید با صلابت و جدیت کار را پیش ببرند و در سال ۹۷ در اجرایی نمودن بسیاری از موضوعات باید سریع‌تر پیش رویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جلسات متعددی را برای موضوع تفویض اختیار برگزار کرده‌ایم و امیدواریم که همه ارکان آموزش و پرورش بتوانند اختیارات خود را در جهت کم کردن حجم کارهای اجرایی واگذار کنند.

بطحایی ادامه داد: سعی خواهیم کرد در ابتدای سال ۹۷ فهرست مناسبی در خصوص تفویض اختیار از ستاد به استان و منطقه و مدرسه ارائه کنیم؛ مهر ۹۷ از حیث تفویض اختیار مطمئناً با اسفند ۹۶ متفاوت خواهد بود.

وی نظام آموزش‌ و پرورش کنونی را به پیست اتومبیلرانی تشبیه کرد که فقط دانش‌آموزان رقابت را برای برنده شدن دنبال می‌کنند و انحراف از تعلیم و تربیت اتفاق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس مطابق با برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۷ این سه حوزه یعنی مهارت‌آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستورکار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات به‌صورت روبه‌رو و درآن‌واحد مقابله کنیم و منتظر زمان برای سنگین شدن حجم کارها نباشیم.

بطحایی ادامه داد: به‌عنوان یکی از بزرگترین دستگاه‌های کشور باید بتوانیم نظامی بسازیم که مدیران بتوانند مستقیماً با ذینفعان آموزش و پرورش صحبت کنند، به عنوان مثال مدیرکل استان یا مدیران میانی بتوانند با ذینفعان این حوزه صحبت کنند، باید فرایندی بسازیم تا ارتباطات نزدیک‌تری ایجاد کنیم و در حال حاضر بخشی از آن در شبکه سینا ایجاد شده و باید تلاش کنیم که از همه پتانسیل‌های این شبکه به عنوان یک زیرساخت استفاده کنیم و ارتباط نزدیک‌تری با ذی‌نفعان برقرار کنیم.

وی افزود: مدیران باید بتوانند به محرک‌ها پاسخ مناسب و به موقعی داشته باشند. پاسخ به این محرک‌ها گاهی در جهت منفعت سازمان است و گاهی ممکن است که از پدید آمدن ضرر به سازمان جلوگیری کند و از این نگاه، مدیران ما باید خود را موظف بدانند که در برابر کوچکترین محرک‌ها پاسخگویی به موقع و مناسبی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در همه برنامه‌ها ما همه اعضای یک گروه هستیم و هرکدام با مسئولیتی که داریم در کنار هم و دوشادوش هم کار را پیش می‌بریم؛ عضلات سازمانی به دلیل کارکردهای غلط نحیف شده‌اند و باید تمرین و ممارست کنند تا اجازه رشد و بالندگی داشته باشند.

بطحایی یادآور شد: اجازه دهیم بچه‌ها زندگی کنند و لذت بردن از زندگی را احساس کنند نه اینکه همیشه در اضطراب، استرس و نگرانی قبولی در آزمون‌ها و کنکورها به سر ببرند؛ متأسفانه با همه تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌هایی که داریم در حوزه مهارت‌های اجتماعی و تربیتی بچه‌ها ضعیف هستند و دچار اختلال شده‌اند؛ فضای بیرون مدرسه با کتاب‌های آن‌چنانی و کلاس‌های مختلف بچه‌ها را درگیر کرده است و باید برگزاری آزمون‌های متعدد در دوره ابتدایی و کتاب‌های کمک‌آموزشی متوقف شود و در این راستا نظارت و عزم جدی اتفاق افتد.

وی با اشاره به حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: مدرسه باید مدرسه زندگی شود، بسیاری از استرس‌هایی که در مدارس به وجود می‌آوریم سبب ترس کودکان ما از مدرسه می‌شود و این ترس سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات خواهد بود.

تعداد بازدید: 2761 ، امتیاز کاربران: 10 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING