RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 03:43   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  🔶"کارگاه بررسی و تنظیم قراردادها"


  درج اگهی شغلی


  👈نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات حقوق کارکنان مشخص شد


  🔴صدور حکم افزایش مستمری بازنشستگان


  ♨️ با تصویب مجلس شورای اسلامی، حقوق چه کسانی ۲۰ درصد افزایش می یابد؟


  اتحادیه اروپا گزینه پرداخت مستقیم به بانک مرکزی ایران را بررسی می‌کند


  رئیس شورای اروپایی روز چهارشنبه در توئیتی نوشته بود،


  🔴 باید حضور کارگران جنسی در کشور را بپذیریم/ تعداد زنان مبتلا به ایدز رو به افزایش است


  سازمان ملل: واکنش اسرائیل در غزه 'کاملا نامتناسب' بود


  🔴چگونه در محیط کار احساس قدرت کنیم؟


- اندازه متن: + -  کد خبر: 34637صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 21 اسفند 1396 - 03:05
برنامه آموزش و پرورش در سال ۹۷
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


برنامه آموزش و پرورش در سال ۹۷
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سال ۹۷ سه حوزه افزایش مهارت‌آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستورکار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات فوری مقابله کنیم و منتظر گذشت زمان نباشیم.
برنامه آموزش و پرورش در سال ۹۷به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سال ۹۷ سه حوزه افزایش مهارت‌آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستورکار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات فوری مقابله کنیم و منتظر گذشت زمان نباشیم.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه گردهمایی شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش و مدیران کل استان‌های سراسر کشور در چابهار گفت: در برنامه‌های سال ۹۶ در بخش‌های تحول محتوا، تحول مدیریت و اداره آموزش‌ و پرورش با همت همه صاحب‌نظران و فرهنگیان موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه در اجرای برنامه‌های سال ۹۶ پیشرفت خوبی حاصل‌ شده و می‌توان گفت که تقریباً به‌صورت نسبی اجرای برنامه‌ها رضایت‌بخش بوده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مسیر را درست رفته‌ایم و روبه‌جلو حرکت می‌کنیم و در حوزه مهارت‌آموزی و در بحث مهارت‌های اجتماعی و زندگی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی با هدف پیشرفت داشته‌ایم.

بطحایی اضافه کرد: در حوزه نظام شایستگی مدیران مدارس، سامانه انتخاب و انتصاب مدیران راه‌اندازی و برای سال آینده اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: در موضوع تفویض اختیار باید از منافع سازمانی بگذریم و اجازه دهیم مدارس آزادانه و با اختیار تصمیم‌گیری کنند و اجازه نفس کشیدن داشته باشند. مدارس باید با صلابت و جدیت کار را پیش ببرند و در سال ۹۷ در اجرایی نمودن بسیاری از موضوعات باید سریع‌تر پیش رویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جلسات متعددی را برای موضوع تفویض اختیار برگزار کرده‌ایم و امیدواریم که همه ارکان آموزش و پرورش بتوانند اختیارات خود را در جهت کم کردن حجم کارهای اجرایی واگذار کنند.

بطحایی ادامه داد: سعی خواهیم کرد در ابتدای سال ۹۷ فهرست مناسبی در خصوص تفویض اختیار از ستاد به استان و منطقه و مدرسه ارائه کنیم؛ مهر ۹۷ از حیث تفویض اختیار مطمئناً با اسفند ۹۶ متفاوت خواهد بود.

وی نظام آموزش‌ و پرورش کنونی را به پیست اتومبیلرانی تشبیه کرد که فقط دانش‌آموزان رقابت را برای برنده شدن دنبال می‌کنند و انحراف از تعلیم و تربیت اتفاق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس مطابق با برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۷ این سه حوزه یعنی مهارت‌آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستورکار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات به‌صورت روبه‌رو و درآن‌واحد مقابله کنیم و منتظر زمان برای سنگین شدن حجم کارها نباشیم.

بطحایی ادامه داد: به‌عنوان یکی از بزرگترین دستگاه‌های کشور باید بتوانیم نظامی بسازیم که مدیران بتوانند مستقیماً با ذینفعان آموزش و پرورش صحبت کنند، به عنوان مثال مدیرکل استان یا مدیران میانی بتوانند با ذینفعان این حوزه صحبت کنند، باید فرایندی بسازیم تا ارتباطات نزدیک‌تری ایجاد کنیم و در حال حاضر بخشی از آن در شبکه سینا ایجاد شده و باید تلاش کنیم که از همه پتانسیل‌های این شبکه به عنوان یک زیرساخت استفاده کنیم و ارتباط نزدیک‌تری با ذی‌نفعان برقرار کنیم.

وی افزود: مدیران باید بتوانند به محرک‌ها پاسخ مناسب و به موقعی داشته باشند. پاسخ به این محرک‌ها گاهی در جهت منفعت سازمان است و گاهی ممکن است که از پدید آمدن ضرر به سازمان جلوگیری کند و از این نگاه، مدیران ما باید خود را موظف بدانند که در برابر کوچکترین محرک‌ها پاسخگویی به موقع و مناسبی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در همه برنامه‌ها ما همه اعضای یک گروه هستیم و هرکدام با مسئولیتی که داریم در کنار هم و دوشادوش هم کار را پیش می‌بریم؛ عضلات سازمانی به دلیل کارکردهای غلط نحیف شده‌اند و باید تمرین و ممارست کنند تا اجازه رشد و بالندگی داشته باشند.

بطحایی یادآور شد: اجازه دهیم بچه‌ها زندگی کنند و لذت بردن از زندگی را احساس کنند نه اینکه همیشه در اضطراب، استرس و نگرانی قبولی در آزمون‌ها و کنکورها به سر ببرند؛ متأسفانه با همه تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌هایی که داریم در حوزه مهارت‌های اجتماعی و تربیتی بچه‌ها ضعیف هستند و دچار اختلال شده‌اند؛ فضای بیرون مدرسه با کتاب‌های آن‌چنانی و کلاس‌های مختلف بچه‌ها را درگیر کرده است و باید برگزاری آزمون‌های متعدد در دوره ابتدایی و کتاب‌های کمک‌آموزشی متوقف شود و در این راستا نظارت و عزم جدی اتفاق افتد.

وی با اشاره به حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: مدرسه باید مدرسه زندگی شود، بسیاری از استرس‌هایی که در مدارس به وجود می‌آوریم سبب ترس کودکان ما از مدرسه می‌شود و این ترس سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات خواهد بود.

تعداد بازدید: 600 ، امتیاز کاربران: 10 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  🔶"کارگاه بررسی و تنظیم قراردادها"


  درج اگهی شغلی


  🔴صدور حکم افزایش مستمری بازنشستگان


  ♨️ با تصویب مجلس شورای اسلامی، حقوق چه کسانی ۲۰ درصد افزایش می یابد؟


  اتحادیه اروپا گزینه پرداخت مستقیم به بانک مرکزی ایران را بررسی می‌کند


  رئیس شورای اروپایی روز چهارشنبه در توئیتی نوشته بود،


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🔶"کارگاه بررسی و تنظیم قراردادها"