جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 13:25   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34894صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 1 تیر 1397 - 08:00
نقاط قوت وضعف لایحه اصلاحی قانون مدیریت خدمات کشوری به تحلیل چند کارشناس بازنشسته
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
نقاط قوت وضعف لایحه اصلاحی قانون مدیریت خدمات کشوری به تحلیل چند کارشناس بازنشسته
نمایندگان محترم مردم درمجلس شورای اسلامی
پس از حمد خدا وصلوات برحضرت محمد مصطفی ص وباسلام واحترام،
بدینوسیله به استحضار می رساند، درپی اصلاح موادی از قانون مدیریت خدمات کشوری ودائمی شدن آن طی لایحه ای ازسوی دولت،و تضییع مجدد حقوق بازنشستگان فرهنگی، جمعی از کارشناسان بازنشسته؛ نقاط قوت وضعف لایحه اصلاحی را بررسی و به منظور رفع عیوب لایحه مذکورواحیای حقوق پایمال شده این قشرمظلوم، به شرح ذیل حضورتان تقدیم می گردد،لذا ازجنابعالی درخواست می شود مساعدت فرمایید:
نکات قوت :
1-یکی از نقاط قوت لایحه تقدیمی ماده ۱۲۹ است که دایمی بودن آنرا ۹۷۰۱۰۱ تعیین کرده است.
2-نکته قوت دیگر آن افزایش امتیاز ۲۰ تا سقف ۵۰ درصد امتیازات ماده ۶۸ میباشد.
نکات منفی
1-یکی از نقاط ضعف آن حذف کلی مفهوم ماده ۱۲۵ و تعریف ماده ۱۲۵ قدیم در تبصره ماده ۶۴ جدید با حذف حداقل نرخ تورم در تعیین ضریب افزایش سنوات سالانه است که با کلمه متناسب اختیارات تعیین ضرایب را به تصویب هیات وزیران محول نموده،
بنابراین این تصمیم سبب میشود که کارمندان همانند دوران دولت دهم و یازدهم با هر مبلغی که هیات وزیران تصویب کند قانع به افزایش سنوات سالانه باشند.
2- با توجه به معترضه بودن کلمه متناسب ، دولت میتواند هر مبلغ دلخواه خود را مبنای پرداخت سالانه اعلان و اجرا نماید
که اینکار هم میتواند بیشتر و یا کمتر و برابر نرخ تورم سالانه باشد
3- با توجه ، به سوابق دولتهای گذشته این مبنای قانونی باید به حداقل نرخ تورم جایگزین شود
تا حقوق ملت محفوظ ، و بهانه ای به دست دولت داده نشود.
4- نادیده گرفتن حقوق مغفول گذشته از بازنشستگان دولتی است که به کلی صورت مسئله را با تعریف تبصره ذیل ماده ۶۴ ، حقوق تضییع شده ،در ماده ۱۲۵ را ،کلا پاک نموده اند ،وبازنشستگان دولتی از حقوق قانونی ده سال خود ، محروم کرده اند.
5-گستاخی بیش از حد در ماده ۱۰۹ جدید، در لایحه دیده میشود که مورد اول آن بازه زمانی پنج سال است ودیگری ۸۵ % بعد از پنج سال همسان سازی با دریافتی کسورات بازنشستگی شاغل همتراز مشابه سال قبل میباشد.در حالی که دولت در ماده ۱۲۶ ق م خ ک آزمایشی باید اعتبار لازم را ‌،در مدت آزمایشی تامین و پرداخت میکرد.
و قصور نزدیک به۱۱ سال خود را ، با ماده ۱۲۶ جدید و ۱۰۹ جدید دوباره بر بازنشستگان مظلوم کشوری و لشکری تحمیل میکنند.
سخن بازنشستگان کشوری و فرهنگی
خبر دوم :: اگر تغییر نکنیم بجای نخواهیم رسید! وحذف خواهیم شد!
گذشته ای که هنوز همراه توست، گذشته ات نیست ،بلکه حال توست . چنین گذشته ای عموما آینده ی تو را هم دچارمشکل خواهد کرد!
عظمت ادامه راه تنها دانستن نیست بلکه تلفیقی از علم و عمل است!
در سال 97 همه بازنشستگان باید خود را یک فعال صنفی و مطالبه گر آگاه ، دانا و توانا بدانند تا با شکوه و پر جمعیت دیده نشویم به جایی نخواهیم رسید، برهمین اساس در تجمع دهه سوم تیر ماه همه بازنشستگان باید دیده شوند.
افزایش حقوق بازنشستگان بصورت پلکانی قطره چکانی وافزایش این چند درصد ناچیز حقوق از چنده ماده و تبصره و... گذشته است ،از دولت و وزارتخانه ها گرفته تا مجلس و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت و..... برای رویاروی ومقابله بااین مسئولین نیاز به یک لشکر منسجم و متحد از بازنشستگان است ،فقط حضور واقعی تمام بازنشستگان کشور درعرصه مطالبات معیشتی می تواند ما را به حق وحقوق واقعی وطبق قانون مدیریت خدمات کشوری برساند،پس تا در تجمعات صرفا صنفی وبا شکوه شرکت ننمایم بجای نخواهیم رسید..
اقدام مسئولین دولت و نمایندگان مجلس و.... برای رفع مشکلات معیشتی ودرمانی بازنشستگان به چند سال ختم شده ولی متاسفانه تا آن سال نامعلوم سرجای اول خود هستیم و هیچ گونه تغییری از نظر حقوقی وقانونی در وضعیت معیشتی ما حاصل نمی شود، پس مشکلات معیشتی ما فقط بادیده شدن با عظمت حل خواهند شد، نه با نامه نگاری، مذاکره و....
آنچه که ازسال 95 در برنامه ششم توسعه تصویب شده و استارت آن در بودجه سال 96 وادامه آن درسال 97خورده یک سند والزامی است که حق و حقوق بازنشستگان را تا سال 1400ضایع و پایمال می کند و در ادامه هم مطمئن باشیداصلاحات لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 97 بوسیله دولت و مجلس در همین راستا است ومتاسفانه گوش شنوا هم ندارند وبه هیچ وجه نباید انتظار داشت این نوع مسئولین گوش به حرف وسخن ما با گفتگو ومذاکره و.... بدهند، همانطور که در سالهای گذشته گوش نداده اند.
ما بازنشستگان کشور تا خودمان نخواهیم و پرجمعیت و باشکوه وحضوری و بخصوص ازطریق تجمعات صرفا صنفی وارد عرصه مطالبات معیشتی نشویم کسی به دادمان نمیرسد و نخواهید رسید چون با مسئولین دروغگو طرف هستیم، وزیر دلسوز و وزارت خانه خاصی نداریم، کانونهای بازنشستگی تا کنون هیچ اقدم مثبتی برای رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان نکرده اند بجز کارهای خدماتی و.....
تجربیات سالهای گذشته نشان داد که بزرگترین اشتباه ما اعتماد و اطمینان به وعده ها و دروغ های کوچک و بزرگ مسئولین برای رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان بود وبخصوص در ادامه راه نباید به حرف آنها اعتماد کرد ،چون فقط بفکرمنافع خود واطرافیانشان هستند.
نهایتا اینکه، برای رسیدن به نتیجه، حرکت معیشتی توسط بازنشستگان ازطریق وحدت وهمصدایی و هماهنگی برای برگزاری تجمعات صرفا صنفی امکان پذیراست وآنچه که زودتر ما را به خواستها و مطالبات و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال86 خواهدرساند فقط و فقط تجمعات با شکوه و گسترده و بصورت خودش توسط بازنشستگان مقابل نهادهای مسئول می باشد. بازنشستگان کشوری
جناب دکتر تقی زاده مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگان کشوری!
با سلام و احترام
همان طور که مستحضرید صندوق بازنشستگی کشوری در چهل سال اخیر با مدیریت دولت و نظارت هیات مدیره منتخب دولت ، اداره و مدیریت می شود که این رویه با هیچ یک از اسلوب های استاندارد جهانی مطابقت ندارد، بازنشستگان کشوری همانند یتیمان محجور هستند که از دارایی و نحوه اداره سرمایه خود در این مدت مستولی دولت بر صندوق بی بهره مانده اند و سرمایه های آنها و طلب آنها از دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد.
صندوق به عنوان متولی حقوق بازنشستگان در ایفای وظیفه ذاتی خود کوتاهی نموده و این تبعیض ناروا در دریافتی حقوق یکی از نکات برجسته آن است.
چرا یک کارمند که امسال بازنشسته می شود ۲ تا ۳ برابر کسی که ۱۰ سال پیش یا بیشتر بازنشسته شده اضافه دریافتی دارد؟در حالی که طبق قانون استخدام کشوری به علت قدمت بیشتر سنوات خدمتی و سنوات بازنشستگی باید از بازنشسته مبتدی بیشتر دریافتی داشته باشد.
دولت سرمایه صندوق را به یغما برده و عدم نظارت سهام داران صندوق بر سرمایه خود و عدم کفایت اداره امور بازنشستگان توسط دولت سبب ایجاد بحران معیشتی و درمانی برای ما حادث گردیده است و...
مع الوصف از شما مدیر عامل محترم می خواهیم ، مشارکت بازنشستگان در نظارت بر سرمایه خود و دفاع و احیای حقوق مغفول آنها در مجلس و دولت و... اهتمام لازم را به عمل آورید تا بیش از این بر آلام و مشقات ما انباشته نشود.
بازنشستگان کشوری عسگر فریاد
سلام پیشکسوتان و بازنشستگان گرامی! طبق گفته آقای ربیعی، طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان یکی از سیاست های موفق دولت در سال های اخیر بوده است. آیا شما از اجرای این طرح راضی هستید؟
anonymous poll

خیر – 9K
👍👍👍👍👍👍👍 95%

بلی – 461
▫️ 5%

👥 9815 people voted so far.
کمپین حمایت از بازنشستگان,
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تلاش ما در صندوق بازنشستگی کشوری فقط برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته نیست، بلکه خانواده آن ها یعنی برای ۴- ۵ میلیون نفر است و این فعالیت ها برای افرادی است که صدایشان شنیده نمی شود و باید من حرف‌هایشان را بزنم.
جناب جمشید تقی زاده مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی !
اگر شما صدای ما را می شنوید به رییس جمهور بفرمایید که مشکل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی هیچ ربطی به بازنشستگان ندارد و دولت ها بدهکار بازنشستگان هستند.
وظیفه بدهکار، پرداخت بدهی است.
https://telegram.me/joinchat/Bf5tKz-pOogQr4i8uD5-nA
کمپین حمایت از بازنشستگان –علیرضا میزانیان – نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 1352 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی