شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 07:50   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34917صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 9 تیر 1397 - 06:48
سخن همکار : آموزش و پرورش نه نظام رتبه‌بندی را به خوبی اجرایی کرده است و نه نظام پرداختی معلمان را تدوین
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
آموزش و پرورش نه نظام رتبه‌بندی را به خوبی اجرایی کرده است و نه نظام پرداختی معلمان را تدوین
علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان تغییر نظام پرداختی معلمان از ابتدای مهرماه سال جاری بنا به گفته مسئولان مربوطه، گفت: نزدیک به یک سال از اجرای قانون برنامه ششم توسعه می‌گذرد اما دولت هنوز لایحه نظام پرداختی معلمان را به مجلس ارسال نکرده است و اگر در نخستین فرصت نیز تدوین آن را به پایان رسانده و به مجلس تقدیم کنند باز هم با توجه به روند بررسی آن در مجلس این قانون مهرماه اجرایی نخواهد شد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه تغییر نظام پرداختی معلمان با پرداخت معوقات و حق و حقوق‌های قانونی آن‌ها آغاز می‌شود اما به دلیل تفاوت پرداختی به فرهنگیان با کارمندان دیگر سازمان‌ها از بین برندن این تبعیض ضروری است.
وی با بیان اینکه باید این تبعیض برداشته شود به همین دلیل آموزش و پرورش نظام رتبه‌بندی را در این راستا مطرح کرد، ادامه داد: متاسفانه تاکنون نه نظام رتبه‌بندی اجرایی شده و نه نظام پرداختی معلمان به جایی رسیده است.
سلیمی همچنین بیان کرد: اجرای قوانین در دولت با چالش‌های بسیاری رو به رو است و دولت‌ به جای اجرای این قوانین آن‌ها را بایگانی می‌کند، در خود می‌بلعد و در نهایت غبار فراموشی بر روی آن‌ها می‌نشیند.
عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اگرچه پیش‌نویش لایحه مذکور به شورای عالی آموزش و پرورش رفته است اما این مسئله دردی از فرهنگیان دوا نمی‌کند، اظهارکرد: فرهنگیان می‌خواهند هرچه سریع‌تر این قانون تصویب شده و شرایط دریافتی‌شان همچون کارمندان ارگان‌های دیگر شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی معتقد است صحبت از اجرای این قانون در شرایطی که آموزش و پرورش حتی در پرداخت حق و حقوق حق‌التدریسان درمانده دور از ذهن است.
نصراله خلیلی فرهنگی - تهران

تعداد بازدید: 1022 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
شیخی
|    | 1397/4/10 - 17:34 |     0     0     |
ای اقای نماینده شما چه میدانی که بر معلمان چه می گذرد 20روز پیش حقوق دادنند ولی هنوز معوقات را به بانکها نفرستادنند تا معلمین جریمه دیر کرد بدهند ک


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی