شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34944صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 20 تیر 1397 - 02:19
سخن همکار : طایفه ای که بزرگ و پر جمعیت باشد غالبا لباس عزا به تن دارند...‌.!
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
طایفه ای که بزرگ و پر جمعیت باشد غالبا لباس عزا به تن دارند...‌.!
شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش به تنهایی از نظر جمعیت از مجموع وزارتخانه های دیگر بیشتر میباشند .
در حقیقت هم آمار شاغلین و هم آمار بازنشستگان بیش از بقیه نهادها و وزارتخانه ها میباشند .
بدیهی میباشد که بودجه تخصیصی هم بطور عادی بیشتر میشود و در راس هِرم حقوق بگیران قرار میگیرد ولی آنچه اهمیت دارد ؛ حد متوسط دریافتی حقوق معلم با کارمند اداری مجلس ، وزارت امور خارجه ، وزارت دارایی و امور مالیاتی ، بانک مرکزی و ارشاد را مقایسه کنید تا متوجه خاصه دریافت های واقعی بشوید .
رقم بالاترین سهم بودجه که یک ترفند ژورنالیستی هست مطلقا فریبتان ندهد و بالاترین آمار پرسنلی را وقتی در نظر بگیرید ، خیلی راحت متوجه تبعیض در تقسیم عدالت میشوید !
روزنامه شرق اخیرا جدول حقوق و ردیفِ دریافتی چند نهاد و وزارتخانه را منتشر و نام آموزش و پرورش در ردیف و صدر جدول است . این حرکت ژورنالیستی را یا باید ترفند رندانه و خیانت بی جامعه ی مظلومِ حقوق بگیرانِ صندوق بازنشستگی دانست و یا بی اطلاعی محضِ خبرنگار و مدیران روزنامه . حتی مطلب فوق را یکی از نمایندگان مجلس هم ذکر کرده بود که باز حاکی از عدم شناختِ آماری و واقعیت بینی میباشد .
اولا میدانید که در خرداد افزایش حقوق سال ۹۷ هم یکجا پرداخت و لحاظ شده بود که این حکایت از دریافت هرماهه با این رقم نمیکند و حدود ۱ میلیون افزایش برای کل آمار بازنشستگان بیشتر محاسبه میشود زیرا افزایش حقوق سه ماهه سال ۹۷ پرداخت شده است .
ثانیا روزی نامه شرق اگر پایان تیرماه که افزایش ۴ ماهه شاغلین را پرداخت میکنند مجددا جدول پرداخت شاغلین را چاپ نماید در آنصورت رسالتِ بیطرفانه خبرنگاری و ژورنالیستی را رعایت کرده وگرنه جز خوش خدمتی چیزی نیست .
واقعیت این است که خانواده بازنشستگان کشوری از نظر آماری بالاترین نفرات و از نظر دریافت سهم عدالت کمترین میزان را بخود اختصاص میدهند .
چرا کسی این واقعیت را کارشناسانه و بدور از غرض برای جامعه تبیین نمیکند !
چرا خبرنگار روزنامه سعی نموده تا بازنشستگان کشوری را سربار ، مصرف کننده ای که روی دست دولت مانده معرفی نماید ! شرافت کاری و رعایت انصاف در قضاوت یک خبرنگار چه میشود.!
آیا بازنشسته هم مدرک با ما را در شرکت نفت ، پتروشیمی ، مخابرات و بانکها را با چشم دیگر که شسته اید می بینید !
تسهیلات سفر و هتلهای ویژه و vip و یا تسهیلات درمانی و بیمه بازنشستگان آموزش و پرورش را با چشمِ عدالت بین با پرسنل بانکها ، مخابرات ، پتروشیمی ، شرکت نفت ، کارمندان اداری مجلس مقایسه کنید و اگر وجدان درد نگرفتید قطعا بخود و رسالت خبرنگاری خود شک نمایید !
فرق یک لیسانس شیمی در آموزش و پرورش را که بازنشسته شده با همین مدرک در پتروشیمی را در دریافت حقوق ، تسهیلات تفریحی و درمانی بطور بیطرفانه مقایسه و سپس واقعیت نگاری نمایید !
لیسانس حسابداری در آموزش و پرورش بصورت شاغل و یا بازنشسته را با همین مدرک در بانکها مقایسه نمایید تا حدمتوسط دریافت را بخوبی با مغز کودکانه هم خواهید فهمید !
ملاکتان نشان دهنده آمار بازنشستگان و سپس دریافت بین وزارتخانه های مختلف اگر باشد در آنصورت عقل سلیم ؛ آموزش و پرورش را در راس و صدر جدول نشان نمیدهد و وزارت امور خارجه را ردیف ۱۵ و بانک مرکزی را ردیف ۱۷ جدول !
خداوندا به جامعه قلم بدست ما و بویژه خبرنگاران ، ابتدا درک صحیح از حقایق و سپس وجدان انتقال حقایق را هم عطا فرما !
بازنشسته آموزش و پرورش با مدرک کارشناسی و ۳۰ سال خدمت و با دریافت ۲۲۰۰۰۰۰ تومان !
محسن میرزایی – ارسالی : نصراله خلیلی

 

تعداد بازدید: 1067 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی