جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 20:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35132صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 12 آذر 1397 - 16:47
سخن همکار:پیشنهاد و چکیده خواست واقعی بازنشستگان به نمایندگان مجلس قبل از بررسی فصل رسیدگی به بودجه سال 98 !!!
  
فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
پیشنهاد و چکیده خواست واقعی بازنشستگان به نمایندگان مجلس قبل از بررسی فصل رسیدگی به بودجه سال 98 !!!
دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری الویت اول و اساسی ما بازنشستگان کشوری و لشکری و بازماندگانمان است که باید قبل از بررسی فصل رسیدگی به بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده باشد و مراجع نظارتی چون شورای نگهبان و احیانا مجمع تشخیص مصلحت آن را تائید و بصورت قانون به دولت ابلاغ کنند.
در مراحل رسیدگی به قانون دائمی شدن در کمیسیون مشترک مجلس ،دوستان مذاکره کنندگان لشکری و کشوری توجه نمایند که بهترین راه حل بهبود معاش و استیفای حقوق ما حذف ماده 109 لایحه پیشنهادی دولت و تجمیع کلیه بازنشستگان سنوات مختلف در فصل 10 و گنجاندن طرح مکتوب بازنشستگان لشکری و کشوری در ماده 64 و بالطبع آن بهره برداری از مواد 65 و 66 و 68 برای همترازی 100 درصدی با شاغلین مشابه خواهد بود.
منابع مالی برای اجرای یکباره و بدون سقف زمانی این طرح در سال 98 حدود 31 هزار میلیارد تومان می باشد که دولت می تواند از محل منابع مازاد حاصل از 4.5 برابر کردن قیمت فروش ارز و سکه و 2.5 برابر کردن قیمت فروش خودرو که کاملا در انحصار دولت یا عوامل و نهادهای مرتبط با دولت است و طبق برآورد کارشناسان اقتصادی مستقل از محل فروش این منابع تا کنون معادل کل بودجه سال 97 درآمد اضافی کسب نموده است، تامین و قانون دائمی شدن را بصورت یکباره در سال 98 اجرائی نماید. البته در صورتیکه دولت و مجلس با توافق قبلی بخواهند از انجام یکباره طرح همترازی استنکاف نماید و آن را در طول سالهای باقیمانده برنامه ششم توزیع نمایند آنگاه از ابتدای سال 98 الی 1400 باید هر سال حدود 14 هزار میلیارد تومان برای این امر تامین اعتبار و در لوایح بودجه سنواتی سالهای 98 الی 1400 منظور نمایند. در صورت اراده و اهتمام تصمیم گیرندگان کشور با طرح دوم و با بازه زمانی حداکثر سه ساله و عدم پذیرش طرح یکباره بازنشستگان دولت که قاعدتا شرایط دشوارتری برای ما رقم خواهد زد باید خواستار آن باشیم که نمایندگان مجلس، قانون دائمی شدن را مطابق طرح مکتوب کار گروه لشکری و کشوری بررسی و تصویب نمایند و در تبصره ای به دولت و صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری تکلیف نمایند صدور احکام همترازی با شاغلین مشابه را بصورت یکباره و در سال 98 انجام دهد لیکن در همان تبصره مورد نظر تامین و تخصیص اعتبار آن را حداکثر تا ابتدای سال1400 و بطور پیش بینی اعتبار مساوی طی دو یا حداکثر سه سال بسته به توان مالی دولت و منتهی به پایان برنامه ششم و با لحاظ نمودن مفاد ماده 30 برنامه ششم توسعه در لوایح بودجه سنواتی کل کشور و در ردیف مربوط به دیون انجام دهد.
طی مذاکرات دوستان بازنشسته با اعضای کمیسیون مشترک مجلس باید دو مطلب زیر نیز مطرح شود :
1- پیگیری ارائه لوایح مرتبط و ذیمدخل توسط دولت به مجلس برای اجرای مفاد ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه برای استفاده از امکانات و تسهیلات شاغلین برای بازنشستگان کشوری و لشکری. البته لازم به ذکر است با تصویب و ابلاغ قانون دائمی شدن مدیریت خدمات کشوری و گنجاندن بخش همترازی با حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی شاغلین بصورت 100 درصدی بخش بزرگی از مفاد ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص رفع تبعیض و برقراری عدالت ان شاء الله محقق خواهد شد و تحقق بقیه موارد ماده 30 منوط به تدوین و ارائه لوایح مرتبط با بخش امور رفاهی توسط دولت به مجلس خواهد بود.
2-اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دولت بصورت مشارکت مالی سه گانه بازنشستگان، صندوق های بازنشستگی ذیربط و دولت بنحوی که حداکثر سهم بازنشستگان از بیمه تکمیلی حدود 30 درصد باشد. البته اگر صندوقی برای بازنشستگان سهم بیمه تکمیلی کمتری منظور نموده باشد همان سهم تداوم داشته باشد.
وحید محمدزاده ارسالی : نصراله خلیلی

تعداد بازدید: 1065 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی