صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 18:59   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20618صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 2 مرداد 1393 - 10:52
وقتی ساپورت 6 هزار تومان و شلوار جین 100هزار تومان است، دختران ساپورت می‌پوشند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

در نشست بررسی حجاب و عملکرد دستگاه‌ها در استانداری تهران عنوان شد:
 وضعیت بدحجابی بدتر از قبل نیست
  وقتی ساپورت 6 هزار تومان و شلوار جین 100هزار تومان است، دختران ساپورت می‌پوشند

استانداری تهران با حضور دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف درکشور به بررسی وضعیت حجاب و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدشهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار تهران در جلسه بررسی موضوع عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی که در استانداری تهران برگزار شد، گفت: مقوله فرهنگ و هنجارهای اخلاقی چند وجهی است و دستگاه‌های مختلفی در آن نقش دارند.

او گفت: عده ای موضوع عفاف و حجاب را این روزها مستمسک برخورد با دولت تدبیر و امید قرار داده‌اند. نمی‌خواهیم بگوییم شرایط موجود بدحجابی را قبول داریم اما شرایط نسبت به قبل تفاوتی ندارد. دلواپسانی که در سال‌های پیش نگران عفاف و حجاب جامعه نبودند به یکباره دلواپسی شان تشدید شده است. چاوشی گفت: بحث حجاب که بعضی‌ها قصد دارند آن را برای حمله به دولت قرار دهند، موضوع جالبی نیست و ما نیز نمی‌خواهیم بگوییم بدحجابی را با وضعیت موجود می‌پذیریم.

او گفت: متاسفانه برخی بوتیک‌ها افرادی را به عنوان مانکن‌ سیار به خیابان‌ها برای تبلیغ مد و لباس‌های نامناسب روانه می‌کنند که با شأن جامعه مناسب نیست. ماهواره فضای فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. حجاب مختص یک گروه خاص نیست و کل جامعه را تحت پوشش دارد.

او در زمینه برخورد با بدحجابان گفت: ملاک عمل ما برای مقابله با بدحجابی قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری است و در این زمینه به سلایق شخصی افراد کار نداریم، اگر کسی بیشتر از قانون قصد ثواب دارد به نزدیکان و خانواده خود کمک کند.

چاوشی ادامه داد: متاسفانه بدحجابی یک پدید عرفی شده و به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و همانگونه که به بدحجابی حساس هستیم باید به اعتیاد، فقر و فحشا هم در کشور توجه کنیم. او تاکید کرد: طبق پژوهشها همه بدحجابان قصد تعرض به مقدسات را ندارند و ما نباید بدحجابی را مساوی با بدبینی بدانیم. چاوشی گفت: برخی حجاب اسلامی را چادر می‌دانند اما نباید اگرکسی غیر از این باشد را بی دین بدانیم.

او گفت: اگر در تمام سازمان‌های اداری، خانم‌های با حجاب عفیف و پاکدامن را تکریم کنیم، بدحجابی در دستگاه‌های ما کنترل می‌شود.

او با بیان اینکه ‌اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم دیده شود ادامه داد: اقتصاد بدون فرهنگ اگر هم شکوفا شود تازه آمریکا و ژاپن می‌شویم، لذا باید فرهنگ و اقتصاد در یک راستا جلو برود.

محمدعلی عرفان‌منش نیز در این نشست گفت: 120 هزار نفر از مدیران، کارشناسان و مسئولان استان تهران دغدغه عفاف و حجاب را در دستگاه‌های مختلف دارند. او گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حجاب و عفاف 310 وظیفه برای 27 دستگاه درنظر گرفته شده که صدا و سیما، بیشترین وظیفه را دارد. او با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت کشور در این مصوبه بررسی عملکرد دستگاه‌ها است که این جلسه هم برای همین برگزار شده است ادامه داد: برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها ما تا کنون 83 دستگاه را بررسی کردیم که نتیجه 70 دستگاه تا کنون به نتیجه نهایی رسیده است.

او تاکید کرد: در این بررسی دستگاههای اجتماعی و فرهنگی را از بانک‌ها جداکردیم.

عرفان منش گفت: در این بررسی برنامه‌های 11 گانه حجاب و عفاف و 12 گانه حقوق شهروندی را بررسی کردیم که در بررسی‌ها مشخص شد دستگاهها در اجرای مصوبه ضعف ندارند.

او با بیان اینکه در این ارزیابی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را از سایر دستگاه‌ها جدا کرده‌ایم گفت: دستگاه‌های برتر در عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها، آموزش و پرورش شهرستان‌ها و سازمان تبلیغات شهرستان‌ها هستند و در حوزه بانک‌ها، بانک‌های پاسارگاد،حکمت و مسکن در بخش عفاف و حجاب موفق‌تر از سایر بانک‌ها بوده‌اند.

عرفان منش گفت: در زمینه حقوق شهروندی هم آموزش و پرورش شهرستان‌ها، بنیاد شهید شهرستان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) و در بانک‌ها، بانک پاسارگاد، حکمت و تجارت در حوزه حقوق شهروندی رتبه آوردند. در این نشست سردار احمد روزبهانی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید فرهنگ بتوچه و به من چه را حذف کنیم چون امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است. او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر رعایت حقوق شهروندی است و باید بپذیریم و نقدپذیر باشیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: البته باید به افرادی که با حجاب هستند هم احترام بگذاریم و با احترام با آنها برخورد کنیم.

در ادامه زهرا ساعی سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری تهران گفت: متاسفانه هیچگونه نظارتی بر عرضه پوشاک و البسه وجود ندارد و مدهایی که الان وجود دارد به هیچ وجه مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی نیست. او پیشنهاد داد که با تعدادی از طراحان که در بخش طراحی مد و لباس برای بانوان فعالیت می‌کنند باید قراداد بست و از آنها حمایت کرد تا مبتنی بر ارزشهای اسلامی پوشاکل خود را تولید کنند.

ساعی با بیان اینکه در 10 سال اخیر مصوبات مهمی را برای ساماندهی پوشاک و البسه داشتیم ادامه داد: قانون مد و لباس در قالب یک آئین‌نامه اجرایی باز تعریف شده است و باید این قانون آسیب‌شناسی شود تا نقاط مثبت آن تقویت شود.

سپس علیرضا مهدوی مشاور فرهنگی استاندار گفت: در کجای تاریخ برخورد پرخاشگرایانه با بدحجابان شده که ما اینگونه برخورد می‌کنیم.

او با بیان اینکه اگر از راههای قانونی نتیجه نگرفت باید به سراغ قوه قهریه رفت گفت: سرچشمه اصلی مشکل بدحجابی تولید پوشاک است که اگر آن را حل کنیم، دیگر ون گشت ارشاد در میدانها نداریم تا بدحجابان را جمع و از آنها تعهدی بگیرند که معلوم نیست ارزش آن چیست.

او تاکید کرد: بهترین راه برای توسعه و فرهنگ آموزش و پرورش است و باید در زمینه حجاب و عفاف الگوی موفق را نشان دهیم.

فرماندار تهران نیز در حاشیه جلسه بررسی وضعیت حجاب و عفاف در دستگاه‌های کشور که در استانداری برگزار شد دلایل بدحجابی را وضعیت اقتصادی مردم دانست. عیسی فرهادی فرماندار تهران به خبرآنلاین گفت: وقتی قیمت یک ساپورت 6 هزار تومان و شلوار جین معمولی 100 هزار تومان است معلوم است که دختران ما تمایل به پوشیدن ساپورت پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه مردم در این شرایط اقتصادی به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند گفت: باید وزارت صنعت و معدن که متولی تولید در کشور است پوشاکی را تهیه کند که متناسب با فرهنگ اسلامی و با هزینه کم باشد.

فرهادی ادامه داد: متاسفانه لباسهای زننده قیمت کمتری دارند و برای همین دختران و زنان ما آنها را خریداری می‌کنند درحالیکه اگر چادر و لباسهای اسلامی ارزان باشند این مشکلات پیش نمی‌آید.

 

تعداد بازدید: 922 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/5/2 - 17:13 |     7     4     |
فرماندار تهران نیز در حاشیه جلسه بررسی وضعیت حجاب و عفاف در دستگاه‌های کشور که در استانداری برگزار شد دلایل بدحجابی را وضعیت اقتصادی مردم دانست.
اونوقت تو کشورهای غربی و آمریکا حتما روسری خیلی خیلی گرونه و مردم اونجا پول ندارن روسری بگیرن واسه همین بی حجابن. بی حجابی چه ربطی به اقتصاد داره. آقایون چرا چرت و پرت میگن؟ روستاهای کشور حتما وضع اقتصادیشون خیلی خوبه که باحجابن

ناشناس
|    | 1393/5/3 - 09:46 |     0     2    
پاسخ: ربط نداشته باشه بی ربط هم نیست، باید کلی برسی کنن نه اینکه ... .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی