صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 14:13   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21852صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 24 شهریور 1393 - 12:47
متقاضیان استیضاح فانی با ایشان وارد مذاکره می‌شوند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایلنا: متقاضیان استیضاح فانی با ایشان وارد مذاکره می‌شوند
به گمان من مسئله استیضاح آموزش و پرورش با گفت و گو حل خواهد شد/ یک وزارتخانه به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متقاضیان استیضاح وزیر آموزش وپرورش پذیرفته‌اند با ایشان وارد مذاکره شوند تا مشکلات هر چه سریعتر حل شود.

عطاءاله سلطانی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش   گفت: به گمان من مسئله استیضاح آموزش و پرورش در صورتی که انگیزه همکاری با نمایندگان در ایشان وجود داشته باشد، با گفت‌و‌گو حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش دچار مشکلات فراوانی است و دولت نیز اهتمام لازم را برای حل این مشکلات از خود نشان نمی‌دهد، در نتیجه وزیر تنها مانده و حجم بیشتر فشار‌ها بر ایشان است.

سلطانی صبور با اشاره به اینکه دولت تاکنون برای حوزه بهداشت و درمان کارهای خیلی خوبی انجام داده و همین باعث شده که وزیر بهداشت و درمان موفق باشد، افزود: اما برای آموزش و پرورش کار ویژه‌ای انجام نشده، در حالی که وزارت آموزش و پرورش اساس توسعه و تاثیر گذار‌ترین نهاد کشور است و بیشترین ارتباط با اقشار مختلف جامعه نیز در این وزارتخانه وجود دارد.

نماینده مردم رزن با بیان اینکه یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، گفت: به عنوان مثال بر اساس برنامه پنج ساله، تمام دانش آموزان باید حداقل یک مهارت را در دوران متوسطه کسب کنند، این در حالی است که آموزش وپرورش نمی‌تواند، به تنهایی یک مهارت به تمام دانش آموزان متوسطه بیاموزد، لذا اگر چنین امری بخواهد محقق شود، باید تمام وزارتخانه‌ها کمک کنند، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

به گفته وی نهادهای مختلف نیرو‌هایشان را از آموزش و پرورش تامین می‌کنند اما به آموزش و پرورش ارائه خدمات نمی‌دهند و این برای نظام آموزشی کشور یک نقطه ضعف محسوب می‌شود که صرفا مختص این دولت هم نیست.

سلطانی صبور با ابراز تاسف از اینکه انگیزه در بین معلمان روز به روز کاهش پیدا می‌کند، افزود: مشکلات معیشتی نخستین و مهمترین دغدغه معلمان است که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه من از متقاضیان استیضاح وزیر خواهش کردم که دست نگه دارند، گفت: نمایندگان پذیرفته‌اند که با آموزش و پرورش وارد مذاکره شوند و مشکلات را حل کنند، لذا برداشت من این است که اگر این انگیزه در آقای وزیر و همراهانشان برای گفت‌وگو وجود داشته باشد، وزیر می‌تواند با نمایندگان به توافق برسد و این مشکلات هر چه سریعتر حل می‌شود.

 

تعداد بازدید: 1038 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حجت الله وهابی
|    | 1393/6/25 - 15:34 |     0     0     |
کار خیلی عالی است به خاطر اینکه خیلی ها می خواهند تهمت ستیز مجلس با دولت را تو بوق کرنا کنند که با این کار همه این حرف ها خفه می شود امید وار هستم وزیر هم قدر بشمارد

جمعی از معلمان شهر تهران
|    | 1393/6/24 - 20:18 |     0     0     |
با سلام ، به نظرم رییس جمهور دکتر روحانی تاکنون هیج قدمی برای حل مشل معیشتی معلمان برنداشته، حداقل انتظار ما معلمان ایران این است که حقوق و مزایای ما مانند سایر کارکنان دولت باشد ، هرچقدر یک کارمند با تحصیلات لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در سایر وزارتخانه حقوق دریافت می کنند به همانند اندازه دریافتی ما معلمان باشد ، ما نمی گوییم همانند معلمان اروپایی یا همین کشورهای حاشیه خلیج فارس نه همین کارکنان دولت جمهوری اسلامی ، کسی از سازمان مدیریت ریاست جمهوری نگوید حقوق معلمان باسایر کارکنان دولت یکسان است چون بسیاری از کارکنان سایر وزارتخانه ها بستگان همین معلمان هستند . واقعا حقوق معلمان با سایر کارکنان تا حداقل پنج برابر فاصله دارد . اقا دکتر روحانی عدالت ، عدالت ، وعدالت ، امیدواریم رییس جمهور صدای معلم را حالا بشنود نه زمان انتخابات بعدی ، الان منتظر عمل کردن ریاست جمهور جناب دکتر روحانی هستیم ، دکتر نوبخت هم بشنوند و به دکتر روحانی انتقال بدهند بد نیست ، ولی به نظرما صدای معلم را جز دانش اموزان وخانواده اش کسی دیگری نمی شنود . جمعی از معلمان شهر تهران

معلم
|    | 1393/6/24 - 13:25 |     0     0     |
آقایان فقط تیتر روزنامه ها را پر می کنند.
زمانیکه بودجه را تصویب می کنند به فکر این همه کاستی باشند تا دیگر این قدر جنگ زرگری راه نیندازند؟!!!!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی