RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 20:54   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22093صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 1 مهر 1393 - 11:51
وزن کیف دانش آموزان چقدر باید باشد؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه استفاده از کیفهای غیر استاندارد و سنگین در کودکان موجب بروز تغییرات منفی در ستون فقرات می شود اظهار داشت: وزن کیف مدرسه به همراه محتویات آن باید معادل 10 درصد وزن کودک باشد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب دا، دکتر احساس رفیعی منش اظهار داشت: مناسب نبودن شرایط فیزیکی کلاسهای درس، عدم تناسب میز و صندلی با ابعاد بدنی دانش آموزان و حمل کیفهای دستی سنگین همواره دانش آموزان را بیش از بقیه افراد جامعه در معرض خطر بیماریهای عضلانی اسکلتی قرار میدهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حداکثر وزن مجاز برای کوله‌پشتی دانش‌آموزان 10 درصد وزن بدن است و برای هر سنی و هر مقطع تحصیلی با توجه به وزن دانش‌آموزان کوله‌ پشتی مناسب باید خریداری شود خاطر نشان کرد:  سنگینی کوله پشتی، منجر به بروز تغییرات منفی در ستون فقرات و افزایش دردهای شانه، پشت و کمر و حتی محدودیتهای تنفسی می شود.

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه کوله پشتی باید دارای دو بند ضخیم و پهن باشد تصریح کرد: استفاده از کوله پشتیهایی که اندازه آن تا بالای کمر بوده و دارای کمربند و بند شانه باشد و انداختن کوله پشتی روی هر دو شانه میتواند از دردهای عضلانی اسکلتی جلوگیری کند.

دکتر احسان رفیعی منش  با توصیه بر اینکه حتی الامکان از جاسازی وسایل سنگین و غیر ضروری مانند لب‌تاپ، بطری‌های آب بزرگ و وسایل رایانه‌ای در کوله‌پشتی خودداری شود اظهار داشت: کتابهای سنگین تر می بایست نزدیک به پشت دانش آموز و کتابهای سبک باید در قسمت جلویی کوله قرار گیرد تا فشار کمتری بر وی وارد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اختصاص کمد وسایل شخصی به دانش آموزان در مدرسه بمنظور جلوگیری از حمل کتاب اضافی به مدرسه ، تشویق دانش آموزان به ورزش منظم روزانه و همچنین دادن استراحتهای کوتاه مدت در فواصل کلاسهای درس از جمله  راهکارهای کاهش و پیشگیری از بروز مشکلات عضلاتی و اسکلتی در دانش آموزان به شمار می رود.

تعداد بازدید: 2648 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی