RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 21:08   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23303صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 3 آذر 1393 - 21:17
۵۵۰ آلمانی به پیکارجویان «دولت اسلامی» پیوسته‌اند ۵۵۰ آلمانی به پیکارجویان «دولت اسلامی» پیوسته‌اند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 
شمار اتباع آلمانی که دوشادوش پیکارجویان گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق می‌جنگند، به ۵۵۰ نفر رسیده و نزدیک به ۱۸۰ نفر از آنان به آلمان بازگشته‌اند. به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس سازمان اطلاعاتی آلمان در گفتگو با روزنامه دی‌ولت ویژه یکشنبه با اشاره به این مطلب گفت:

«بالا رفتن تعداد افرادی که به جنگ در سوریه و عراق می‌روند، ما را نگران کرده؛ به ویژه که این سفرها در شش هفته گذشته بیشتر شده. تا به حال، خبر داریم که ۵۵۰  نفر از آلمان راهی سوریه و عراق شده‌اند.» رقم قبلی که دولت آلمان اعلام کرده بود، ۴۵۰ نفر بود.

هانس گئورگ ماسن افزود «نزدیک به ۶۰ نفر از این افراد در جنگ کشته شده‌اند،که دست‌کم ۹ مورد در عملیات انتحاری بوده – و این موفقیتی غم‌انگیز برای تبلیغات اسلام‌گرایان است.»

رویترز در ادامه می‌نویسد آلمان نیز همچون دیگر کشورهای اروپایی سخت در تلاش است تا روند گرایش جوانان مسلمان به ایده‌های افراطی را متوقف کند – برخی از این جوانان می‌خواهند به جهادی‌های سوریه و عراق بپیوندند. یک نگرانی دیگر مقامات این است که جوانان ممکن است هنگام بازگشت به آلمان، برای  حملاتی در خاک این کشور توطئه کنند.

به گفته آقای ماسن، آلمان به عنوان یکی از اعضای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، «طبعاً» هدف شورشیان و اعضای القاعده است. وی افزود طبق برآورد سازمان‌های اطلاعاتی، نزدیک به ۱۸۰ جهادی بعد از جنگ در سوریه و عراق، به آلمان برگشته‌اند.

هفته گذشته در بزرگترین اقدام علیه اسلام‌گرایان در آلمان، مقامات آن کشور ۹ فرد مظنون به کمک به گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه را بازداشت کردند و در چندین ایالت به خانه و زندگی افراد مظنون حمله بردند.  

تعداد بازدید: 472 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی