صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 07:42   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25110صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 8 اسفند 1393 - 11:13
تاریخ تخته سیاه نیست که با هر تخته پاک کنی ویرانی‌های آن پاک شود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

تاریخ تخته سیاه نیست که با هر تخته پاک کنی ویرانی‌های آن پاک شود/اصولگرایان اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارند/ باهنر فرافکنی می‌کند؛ وی را به مناظره دعوت می‌کنم/ فکر می‌کنند که اینگونه شانه خالی کردن زیرکی است
عصر قانون _ سرویس سیاسی:       دربرابر این کارنامه سیاه «پاکدست‌ترین دولت تاریخ»، حامیان قدیمی رئیس دولت و خود دولت مواضع مختلفی را اتخاذ کردند؛ عده ای از اساس حمایت از آن را رد کردند و عده‌ای سال‌های اخر آن را قهقرایی نامیدند؛ عده‌ای نیز مردانه عذرخواهی کردند. اما هستند کسانی که اذعان […]

عصر قانون _ سرویس سیاسی:
 
دربرابر این کارنامه سیاه «پاکدست‌ترین دولت تاریخ»، حامیان قدیمی رئیس دولت و خود دولت مواضع مختلفی را اتخاذ کردند؛ عده ای از اساس حمایت از آن را رد کردند و عده‌ای سال‌های اخر آن را قهقرایی نامیدند؛ عده‌ای نیز مردانه عذرخواهی کردند. اما هستند کسانی که اذعان دارند لااقل زمانی حامی آن دولت تاریک و دژخیم بوده‌اند اما حال نیز صراحتا بیان می‌دارند حاضر به عذرخواهی نیستند! از جمله این افراد محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است که نبودن نظام حزبی را بهانه‌ای ساخته است تا خود را از تمام اتهامات ناشی از حمایت دولت ویرانگر قبل تبرئه سازد. به همین بهانه خبرنگار «عصر قانون» با علی نظری نماینده اصلاح طلب مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب به گفتگو نشسته است تا نظر ایشان را در اینباره جویا شود.
 
علی نظری با اشاره به فساد و اختلاس‌های برآمده در میان اصولگرایان گفت: در هرحال اصولگرایان اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارند؛ هر جریان و جناحی در هرکشوری که بود با وجود چنین کارنامهٔ سیاهی لااقل یک مدت مدیدی از عرصه سیاسی کشور بیرون رفته و علل چنین نتایج و مواضعی را که علیه خود مطرح می‌شود، بررسی می‌کرد. با وجود اینکه برخی اقتصاددان‌ها معتقدند که حداقل ۸ سال طول می‌کشد که پس از ۸ سال خرابی کشور به نقطهٔ صفر برگردد و تحلیلات و واقعیت‌های ناگوار دیگر، باید انگشت به دهان ماند که یک جریان باز هم به دنبال حضور در مناسبات سیاسی است.
 
 وی اظهارات خود را با یادآوری خاطره‌ای از حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: در سال ۶۴، حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از نخست وزیر خود در دیدار با عده‌ای از نانوایان کشور، با کنایه به منتقدین فرمودند: «جناب آقای موسوی، آنانکه در مقابل شما ایستاده‌اند، توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.» تجربهٔ ۸ ساله دولت آقای احمدی‌نژاد و سیر قهقرایی کشور با حذف کامل اصلاح طلبان که نهایتا به پاشیدگی اقتصاد ایران منجر شد، صحت پیش بینی امام (ره) را بر همگان آشکار می‌کند. امام این روز‌ها را پیش بینی می‌نمودند که گفتند: «آنانکه در مقابل شما ایستاده‌اند، توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.»
 
 نمایندهٔ اصلاح طلب مردم اراک در مجلس ششم تصریح کرد: جای تاسف است که جناحی با این سابقه تاریک بازهم داعیه دار اصولگرایی و دفاع از ارزش هاست و بازهم قصد ورود به مناسبات گوناگون عرصه سیاسی و فرهنگی و… دارد. جالب اینجاست که واکنش این طیف تندرو به خرابی‌های ۸ ساله نه تنها عذرخواهی نبوده است، بلکه اشخاصی چون آقای حداد عادل می‌فرمایند «احمدی‌نژاد اصولگرا نبود.» اتفاقا باید پاسخ داد که احمدی‌نژاد نورچشم اصولگرایان بود.‌‌ همان که در دورهٔ متوالی انتخابات از وی به شدید‌ترین الحان حمایت شد.
 
 
 علی نظری2

 
نظری در واکنش به سخنان باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم لزوم عذرخواهی اصولگرایان به خاطر حمایت از احمدی‌نژاد، گفت: آقای باهنر فرافکنی می‌کند؛ همهٔ عناصر موثر اصولگرایی از خود اقای باهنر تا آقای توکلی از احمدی‌نژاد حمایت کردند و جالب اینکه بسیاری در قبال این حمایت سهم خود را هم گرفتند! آیه قرآن می‌فرماید «کلّکم راع و کلکم مسئول» هر آنچه که می‌گیرید باید در برابر آن مسئول باشید.
 
وی افزود: با حمایت ریز و درشت اصولگرایان، مردم به آقای احمدی‌نژاد رای دادند و ایشان در مسند امور جای گرفتند. باید ببینیم این رای حاصل حمایت چه کسانی بوده است که هم اکنون از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند؟!‌‌ همان کسانی که آقای احمدی‌نژاد را «شهید رجایی ثانی» و «معجزه هزاره سوم» نامیدند حالا پشت ایشان را خالی کردند!
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با یادآوری خلق حماسه مردمی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ خاطر نشان ساخت: سال ۹۲ علی رغم همهٔ دلخوری‌ها مردم به صحنه آمدند تا از ظهور دوبارهٔ اصولگرایان در صحنه سیاسی کشور جلوگیری کنند. اعلام آمادگی می‌کنم با آقای باهنر و همه کسانی که از عذرخواهی فرار می‌کنند مناظره خواهم کرد.
 
 علی نظری همچنین با ارائهٔ آمار و ارقامی از وضعیت اقتصادی کشور در دورهٔ اصلاحات و «پاکدست‌ترین دولت تاریخ» اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس کشور تحت مدیریت رئیس جمهور وقت، حضرت آیت الله خامنه‌ای و نخست وزیری میرحسین موسوی در حالی که دنیا علیه ایران می‌جنگید کشور به بهترین وجه ممکن اداره شد. ۸ سال دورهٔ آقای هاشمی سازندگی و ترمیم با هوشمندی تمام دنبال شد و اقای خاتمی که یک شخصیت فرهنگی بود بی‌هیچ ادعایی در امور مالی و اقتصادی، شاخصه‌های رفاهی و مالی را هرچه بیشتر به استانداردهای بین المللی نزدیک می‌کرد.
 
 وی ادامه داد: اقای احمدی‌نژاد اما، تورم تک رقمی، بیکاری ۱۰ درصدی، نقدینگی ۶۷ میلیارد تومانی و دلار ۹۰۰ تومانی در پایان دولت آقای خاتمی را به تورم ۴۵ درصدی، بیکاری ۳۰ درصدی، نقدینگی ۵ هزار میلیارد تومانی و دلار ۴۰۰۰ تومانی در پایان دولت خود بدل کرد تا هیچ خاطرهٔ خوشی از خود به جا نگذارد. با این وصف آیا جز این است که اصلاح طلبان باید به رئیس جمهور خود افتخار کرده، در حالی که اصولگرایان از رئیس جمهور مورد حمایت خود اعلام انزجار کنند؟!
 
این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در پایان تاکید کرد: تاریخ تخته سیاه نیست که با هر تخته پاک کنی ویرانی‌های آن پاک شود! فکر می‌کنند که اینگونه شانه خالی کردن زیرکی است در حالی که سهم آن‌ها در این ویرانگری‌ها هیچگاه از یاد‌ها نمی‌رود. اقای باهنر در مجلس‌های هفتم، هشتم و نهم نایب رئیس بودند در عین حال که در هرسه مجلس اصولگرایان اکثریت را تشکیل داده‌اند و ایا این به خودی خود نقش نظارتی ایشان و همفکرانشان را زیر سوال نمی‌برد؟!
 

تعداد بازدید: 825 ، امتیاز کاربران: 10 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی