RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 20:44   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26424صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 7 تیر 1394 - 12:11
توضیح دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی درباره یک گزارش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

گروه جامعه: به دنبال چاپ گزارشی در صفحه جامعه 28 خردادماه با عنوان «دانشگاه فرهنگیان، مسایل قدیمی و مصایب جدید» ...

 توضیحی از سوی روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی خراسان رضوی ارسال شده است. در این مطلب آمده است: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که از جمله مهمترین دانشگاه‌های راهبردی و مأموریتگرا در نظام جمهوری اسلامی است و در سند تحول آموزش و پرورش جزو ارکان تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

مقایسه وضعیت موجود و جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلم سالهای پیش که به صورت سنتی اداره می‌شد، مقایسه‌ای پذیرفته نیست، زیرا هر زمان رفتار و منش خاص خود را می‌طلبد ضمن اینکه اغلب مسؤولان و استادان فعلی پردیس شهید بهشتی دانشجویان همان سالهای تربیت معلم هستند.

موضوع کسر 45 درصد حقوق برای اسکان و تغذیه دانشجو مطابق دستورالعمل مجلس شورای اسلامی است و همانند سایر دانشگاه‌ها هزینه اسکان و تغذیه برعهده خود دانشجوست. با توجه به ارایه برنامه غذایی متنوع از قبیل چلو جوجه، چلوکباب، چلو قیمه، چلومرغ، چلوگوشت و... در طول هفته، بحث بی‌کیفیتی غذاها نوعی ایرادگیری است. هر چند می‌پذیریم که ذایقه افراد با هم متفاوت است و انتظار رضایت از غذای سلف سرویس دانشگاه‌ها امری بعید است.

موضوع وجود وسایل آشپزی در خوابگاه‌های پردیس شهید بهشتی فعلاً امکان نا‌پذیر است، زیرا به دلیل امکان خطر آتش‌سوزی و بسیاری از حوادث دیگر در ساختار خوابگاه‌ها محلی برای آشپزی تعبیه نشده است.

آراستگی ظاهری دانشجویان نیز مورد تأکید است و استفاده از اتو در خوابگاه‌ها نه تنها مجاز بوده، بلکه در هر بلوک خوابگاهی میز اتو و اتو نیز وجود دارد.

موضوع حذف 15 واحد درسی مطلبی نادرست است و شاید دانشجوی عزیز در جریان اصل مطلب قرار ندارد. در تغییر عنوان رشته علوم تربیتی پیش دبستانی و دبستانی به رشته آموزش ابتدایی برخی واحدها معادل‌ سازی شده‌اند و جزو واحدهای دانشجو محسوب می‌گردد. تعیین عنوان درسها و سرفصل در همه دانشگاه‌ها، مصوب شورای برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده، دانشگاه، استاد و دانشجو در میزان مفید بودن یا نبودن دروس نقشی ندارند.

موضوع ناهماهنگی بین استادان و آشنایی نداشتن آنان با یکدیگر نمی تواند قاعده‌ای کلی باشد، زیرا در اغلب گروه‌های آموزشی مدیر گروه در جریان تدریس استادان بوده و بر نحوه تدریس و منبع درسی نظارت دارد.

موزه تاریخ طبیعی که اولین موزه تاریخ طبیعی استان خراسان رضوی است و در سطح کشور نیز از امتیازات منحصر به فرد پردیس شهید بهشتی است در طول سال تحصیلی پذیرای بازدیدکنندگانی از مدارس سطح شهر مشهد می‌باشد و استفاده از این موزه برای دانشجویان پردیس شهید بهشتی هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی رایگان است.

در بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور پردیس شهید بهشتی از نظر تجهیزات خوابگاهی در رتبه اول قرار دارد و بهره‌مندی از خوابگاه هشت نفری به صورت کاملاً مبله، با تخت یک طبقه چوبی و کمدهای چوبی از آرزوهای دانشجویان سایر دانشگاه‌هاست.

همچنین به اذعان تمامی استادان و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها، استادان و مدرسان دانشگاه فرهنگیان به لحاظ بهره‌مندی از شیوه‌های نوین تدریس و توانایی در تفهیم مطالب علمی به دانشجویان در جایگاهی به مراتب بالاتر از سایر دانشگاه‌ها قرار دارند.

از سیاستهای مسؤولان پردیس شهید بهشتی ارتباط صمیمی هیأت رئیسه و نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تمامی  دانشجویان است. در این راستا سیاست واگذاری امور به تمامی دانشجویان بشدت دنبال شده و برخلاف ادعای دانشجوی عزیزی که گفته بود 50 درصد هزینه همایش را دانشجو پرداخت می‌کند، همه هزینه برعهده دانشگاه است.

ایجاد بوی نامطبوع در بخشی از فضای پردیس شهید بهشتی ناشی از قدیمی‌ بودن سیستم فاضلاب است که با کارشناسی انجام شده در حال رفع این نقیصه هستند.

 

توضیح «قدس»:

همان طور که در توضیحات دانشگاه فرهنگیان بیان شده این دانشگاه از جایگاه بسیار ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت کشور برخوردار است و همین موضوع موجب می‌شود بررسی نقایص آن از زبان دانشجویان، به عنوان آینده‌سازان تعلیم و تربیت کشور، یک وظیفه رسانه‌ای باشد.

در گزارش مورد اشاره، هدف زیر سؤال بردن یک دانشگاه خاص یا کمرنگ جلوه دادن زحمات یک دانشگاه نبوده و با توجه به اینکه پردیس شهید بهشتی از دانشگاه‌های نمونه کشور است، مشکلات این دانشگاه نمونه‌ای از مشکلات تمام دانشگاه‌های فرهنگیان می‌باشد که به طور قطع از امکانات بسیار پایین‌تری نسبت به این دانشگاه برخوردارند.

انتظار می‌رود مسؤولان عالی‌رتبه آموزش و پرورش نیز مشکلات دانشجویان فرهنگی که تربیت‌کنندگان نسل آینده کشور هستند همچنین مشکلات مدیران و مسؤولان دانشگاه‌های فرهنگیان در اقصی نقاط کشور را مورد بررسی قرار دهند و برای حل آن تلاش نمایند.

تعداد بازدید: 860 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی