RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 07:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26462صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 10 تیر 1394 - 14:03
کریمی قدوسی:هیچکس حق ندارد از حق ملت عبور کند
توافق خوب توافقی است که تحریم‌های ظالمانه را یکروزه، یکباره و یکجا لغو کند گفت: هیچکس حق ندارد از حق ملت و خطوط قرمز تعیین شده عبور کند وگرنه نابود خواهد شد.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه توافق خوب توافقی است که تحریم‌های ظالمانه را یکروزه، یکباره و یکجا لغو کند گفت: هیچکس حق ندارد از حق ملت و خطوط قرمز تعیین شده عبور کند وگرنه نابود خواهد شد.
صراط:  جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی (دوشنبه) در همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم» که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای با نماد استکبار جهانی و در پیچ تاریخی مهمی توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد که موجب بصیرت‌افزایی ملت شده است گفت: دستاوردهای انقلاب ایران متعلق به ملت و مردم است و انقلاب، دولت و مجلس خادم این ملت هستند.

وی افزود: هیچکس حق ندارد از حق ملت عبور کند و هر کسی این کار را انجام دهد نابود خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:‌ مبانی رهبری در یکسال اخیر راجع به مذاکرات این بوده است که از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنیم، مردم حضور داشته و مراقب باشند، به مذاکرات خوش‌بین نیستم، از مذاکرات ضرر هم نخواهیم کرد و جام زهر هم نیست و از تیم مذاکره کننده نیز حمایت کرده‌اند.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد:‌ به نظر می‌رسد که استکبار جهانی هیزم‌هایی را جمع کرده تا اسلام ناب محمدی را تهدید کند تا مبانی عزت مردم را در خلال مذاکرات خلع سلاح کند و آنها می‌دانند که این مبانی عزت، ملت ایران هستند.

وی با طرح این سوال که توافق بد چه توافقی است گفت:‌ توافقی که یک شکست‌خورده در جنگ آن را می‌پذیرد و طلب مذاکره می‌کند و از خود اشتیاق نشان و شروط پیروزی را از دست می‌دهد و شروط شکست را می‌پذیرد توافقی بد محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: یکی از مصادیق صدر اسلام پیروزی پیامبر در برابر نماد نظام سلطه، شرک و کفر یعنی ابوسفیان و لشکر آن بود که ابن‌عباس در این باره نوشته است که ابوسفیان در برابر اقتدار پیامبر کوتاه آمد و پیامبر او را تنها و خلع سلاح شده وارد چادر خود کرد و خواسته‌هایش را به وی دیکته کرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مانند روز فتح مکه شده است اظهار داشت: اگر تیم مذاکره کننده با محوریت روحانی نقشی که ابن‌عباس داشت را داشته باشد خوب است یعنی اقتدار ملت را ما باید در مذاکرات به رخ استکبار بکشیم و مولفه‌های قدرت ایران را به آنها اثبات کنیم و از موضع یک پیروز پشت میز مذاکره بنشینیم و نماد استکبار یعنی آمریکا را به پذیرش حقوق خود وادار کنیم که اگر اینگونه باشد روحانی نقش ماندگار را خواهد داشت و اگر اینگونه نباشد و بر خلاف حق ملت ایران حرکت کند در تاریخ سرشکسته و رسوا خواهد ماند.

وی افزود: توافق خوب توافقی است که دیوی که مدعی است را به زیر آوریم.

وی افزود: توافقی که مبنای عزت ملت ایران را در نظر نگیرد زیر پای ملت ایران قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار  داشت: در توافق نهایی باید حافظ حق ملت و وحدت آن، پاسداشت ملت در نیازمندی‌هایش، اقتدار انقلابی، غیرت دینی، غرور ملی، حافظ خون شهدا علی الخصوص شهدای هسته‌ای و همچنین ارتقای استکبار ستیزی ملت ایران را داشته باشد و این توافق تنها توافق خوبی است که ملت ایران آن را تائید می‌کند.

وی اظهار داشت:‌ برخی‌ها می‌گویند که همه گزینه‌ها روی میز است اما امام خمینی به این افراد اعلام کرده که ما فرزند عاشورا و ملت حسینی هستیم و به ما آموخت که چگونه باید رفتار کنیم و باید در توافق نهایی ثابت کنیم که آمریکا همچنان هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

نماینده مشهد در مجلس افزود: نباید در توافق روحیه امت حزب‌الله و خانواده شهدا و ملت ایران به چالش کشیده شود و باید روحیه ایران اسلامی ارتقا یابد و باید بین جناح‌های سیاسی وحدت و اخوت بیشتر شود زیرا که هم اکنون در بحث هسته‌ای همه وحدت دارند.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه نباید یک جناح از توافق نهایی بهره‌برداری سیاسی کند اظهار داشت: توافق نباید بین ملت دو قطب مخالف ایجاد کند و نباید بین مسئولین انشقاق ایجاد کند.

وی به سخنان جک‌استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس علیه ایران درباره توافق نهایی اشاره و گفت: جک‌استراو در این باره گفته است که ما به دنبال برخی اهداف در برابر ایران هستیم تا 1 -بین ملت ایران ایجاد اختلاف کنیم 2- بین نخبگان و مسئولین دو دستگی ایجاد کنیم 3- اقتصاد ایران را به چالش بکشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: توافق بد توافقی است که اسلام و جریانات اسلامی و نهضت‌های منطقه را تضعیف کند و توافقی که انقلاب ایران را نزد ملت‌های دیگر با تردید مواجه و جریان مقاومت را دچار تردید کند توافقی بد است.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: توافقی که رژیم صهیونیستی در عمل و قول از آن ابراز رضایت و شادمانی کند و بگوید که ایران را به عقب برگردانده‌ایم حتماً توافقی بد است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد:‌ توافقی که روح استقلال طلبی ما به خصوص در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را دچار ضعف کند و این حق را از ملت ایران سلب کند باید به دیوار کوبیده شود.

وی به توافق خوب اشاره کرد و افزود: توافق خوب توافقی است که رفع تحریم‌های ظالمانه را یک جا، یکباره و یک روزه تضمین کرده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به مذاکرات وین 8 اشاره و اظهار داشت: در وین 8 محمدجواد ظریف از جان‌کری تضمینی را برای عمل به تعهدات و رفع تحریم‌های ایران خواستار شد ولی وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند که هیچ تضمینی وجود ندارد پس توافقی که هیچ ساز و کاری برای عدم بازگشت مجدد تحریم‌ها نداشته باشد توافق خوبی نیست و نباید پذیرفته شود.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: توافقی که در قول و حرف لغو تحریم‌ها را وعده می‌دهد ولی در عمل آن را لغو نمی‌کند حتماً مورد پذیرش ملت ایران نخواهد بود.

وی گفت:‌ توافقی که دستاوردهای هسته‌ای ما بعد از امضا نتواند شروع به کار کند و در پیشرفت و توسعه‌ در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران خللی ایجاد کند حتماً توافقی بد است و ما آن را نمی‌پذیریم.

وی به سانتریفیوژهای آماده به کار در فردو و نطنز اشاره کرد و گفت:‌ در توافق نهایی خوب باید سانتریفیوژهای خاموش، روشن شوند زیرا ما تعداد زیادی ماشین آماده به کار داریم و باید به سرعت ماشین‌های نسل 1 خود را با ماشین‌های نسل 8 جابجا کنیم در حالی که آمریکا در مسقط ما را محدود به سانتریفیوژهای نسل 1 کرده است و باید در برابر آنها موضع قاطع گرفت.

کریمی قدوسی به دیگر خواسته آمریکا در مذاکرات مسقط اشاره کرد و افزود: آمریکا از ایران درخواست کرده که 8 تن اورانیوم غنی شده 5 درصد را به روسیه دهیم در حالی که این امر با خطوط قرمز ما در تعارض است.

وی گفت: باید آب سنگین اراک که 95 درصد آن تکمیل شده راه‌اندازی شود و در توافق خوب باید فردو همچنان فعال باشد ضمن اینکه طبق NPT ما نباید اجازه سرکشی آزادانه را به بازرسان بدهیم تا آنها بتوانند به راحتی ضمن بازدید از تاسیسات از دانشمندان هسته‌ای بازجویی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه می‌گویند که مذاکرات هسته‌ای در مسقط عمان به بن‌بست رسیده است اظهار داشت:‌ آمریکایی‌ها در این مذاکرات از موضع تند وارد شدند و زیاده‌خواهی کردند اما تیم مذاکره کننده ایران هم بدش نمی‌آید که از خطوط قرمز عبور کند.

وی به خبری در خصوص برنامه‌ریزی برای برپایی جشنی در تاریخ 4 آذر و پس از توافق نهایی از سوی برخی افراد اشاره کرد و افزود: می‌گویند که برای این جشن همه چیز آماده شده حتی برگه‌هایی نیز برای توزیع مردم چاپ شده و با این شعار که این جشن، جشن رفع مشکلات ایران با عبور از مذاکرات هسته‌ای است می‌خواهند که حسن روحانی هم در آن سخنرانی کند و به نظر می‌رسد که در این موضوع کمی شیطنت رخ خواهد داد.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: حذف سنگر اصلی مقاومت و تفکر ایثار و فداکاری از اخبار ناگوار توافق بد است.

وی در پایان اظهار داشت: اگر پس از امضای توافق نهایی مقام معظم رهبری پیام تبریکی را ارسال نکنند این امر نشان دهنده این است که در این توافق خطوط قرمز و حق ملت ایران رعایت نشده است.

 

تعداد بازدید: 676 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ایرانی
|    | 1394/4/11 - 22:41 |     2     0     |
این آقا چی کاره است. که تصمیم میگیرد


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی