صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:02   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27054صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 8 شهریور 1394 - 13:27
احکام معلمان تا قبل از سال تحصیلی جدید در اختیارشان قرار می گیرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان ، احکام معلمان تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مشخص شده و در اختیار آنها قرار می گیرد.
مهدی حاجتی عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها در آموزش و پرورش استان گیلان در رشت افزود : در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان ، احکام ها تا قبل از سال تحصیلی جدید اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت : احکام معلمان بر اساس چهار شاخص پایه ، ارشد ، خبره و عالی به آنها اعلام خواهد شد.
وی با بیان این که در رتبه بندی افزایش حقوق را خواهیم داشت ، خاطر نشان کرد : داشتن شش سال سابقه کار و تدریس تمام وقت از شرایط رتبه بندی است.

*رشد منفی جمعیت دانش آموزی گیلان از سال 86 تاکنون
حاجتی در ادامه این نشست خبری از رشد منفی جمعیت دانش آموزی استان گیلان از سال 86 تاکنون خبر داد.
وی اظهار داشت : با تجمیع مدارس استان گیلان در سال تحصیلی جدید ، 590 واحد آموزشی با هزار و 881 کلاس درس نسبت به سال گذشته، کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد : بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش گیلان ، اسامی 347 هزار و 551 دانش آموز در سامانه سناد به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت : تاکنون ، 11 هزار و 64 نوآموز پیش دبستانی و 29 هزار و 354 دانش آموز پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی 94 - 93 ثبت نام کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد : ثبت نام این تعداد دانش آموز در بیش از چهار هزار و 520 مدرسه انجام گرفته است.

* کسب بیش از 50 رتبه یک و دو رقمی در کنکور سراسری
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به موفقیت های کسب شده در کنکور سراسری سال 94 گفت : دانش آموزان گیلان بیش از 50 رتبه تک رقمی و دو رقمی را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان این که آمار رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور امسال در گیلان نسبت به سال گذشته افزایش یافته ، اظهار کرد : دانش آموزان گیلان در کنکور پارسال ، 29 رتبه یک و دو رقمی را کسب کرده بودند.
حاجتی از برگزاری همایش جشن ستارگان به منظور تجلیل از برترین های کنکور در بندرانزلی در ماه جاری خبر داد و تصریح کرد : در این همایش رتبه های یک، دو و سه رقمی ها و معدل 20 شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان گیلان در سایر بخش ها اظهار کرد : دانش آموزان گیلان در سال جاری ، 9 رتبه اول تا پنجم در مسابقه های کشوری قرآن، عترت و نماز را کسب کردند.

*انسداد مبادی بیسوادی در گیلان
حاجتی در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها گفت : انسداد مبادی بیسوادی در گیلان اجرا شد و با این اقدام در زمان حاضر امکان تحصیل برای همه دانش آموزان در کلیه مقاطع فراهم است.
وی مبارزه با بیسوادی را از جمله برنامه های مهم آموزش و پرورش در استان گیلان نام برد و افزود : در این راستا شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی فعال شده که مدیران دستگاه های اجرایی بویژه فرمانداران برای ریشه کنی بیسوادی همکاری دارند.
وی با بیان این که با انسداد مبادی بیسوادی هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل نخواهیم داشت ، اظهار کرد : سه مدرسه در گیلان دارای یک دانش آموز و 133 مدرسه نیز بین یک تا پنج دانش آموز در روستاها و مناطق صعب العبور فعال است که نشان از فراهم کردن امکانات تحصیل برای دانش آموز در هر شرایطی است.

*تنها اتکا به درآمدهای دولتی، کافی نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت : تنها اتکا به درآمدهای دولتی مشکلات دستگاه بزرگ آموزش و پرورش را مرتفع نمی کند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری همگان برای تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بیان داشت : آموزش افراد لازم التعلیم اگر چه در حوزه مسوولیت آموزش و پرورش است اما این دستگاه به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاهها و آحاد مردم قادر به هدایت و مدیریت مجموعه خود نیست.
وی اظهار داشت : شهرداری ها با پرداخت پنج درصد عوارض به آموزش و پرورش، بایستی برای کمک به این دستگاه فرهنگی اقدام کنند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 376 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند. ک/2

 

تعداد بازدید: 2272 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی