RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:55   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27940صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 7 آذر 1394 - 12:59
حلقه مفقوده سازمان‌های مردم نهاد و حاکمیت ارتباط است/ پرداخت ناعادلانه دستمزد به معلمان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


مراد علیزاده

رئیس هیات مدیره گروه توسعه و عمران علوی کرمان گفت: بیش از 30 سازمان مردم نهاد امروز در این مراسم حضور دارند اما رابطه معناداری که منجربه هم افزایی با نهاد حاکمیتی شود از این مراسم حاصل نشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا احمد مرادعلی زاده رئیس هیات مدیره گروه توسعه و عمران علوی کرمان در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی گفت: ایجاد گشایش در رابطه سازمان های مردم نهاد علمی، فرهنگی، اجتماعی با نهادهای حاکمیتی به نحوی که اثر مستقیمی بر رشد و توسعه همه جانبه کشور و خاورمیانه بگذارد باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از پیامدهای آن کاهش فقر آموزشی در کشور و فراگیری توسعه و گسترش عدالت آموزشی است.

وی یادآور شد: محیط های دانشجویی باید مطالبات را در جامعه بالا ببرد تا حدی که نهادهای حاکمیتی را در مسیری قرار دهد که به مطالبات و نیازهای روز مردم توجه کنند. بیش از 30 سازمان مردم نهاد امروز در این مراسم حضور دارند اما رابطه معناداری که منجربه هم افزایی با نهاد حاکمیتی شود از این مراسم حاصل نشد. همچنین رابطه سازمان های مردم نهاد از بستر انجام وظیفه است به همین خاطر تا کنون حرکت مثبتی در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: زمانی برخی از خیرین احساس کردند که فضای آموزشی در کشور کم است بر همین اساس کم کم مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور شکل گرفت به طوریکه بیش از 30 درصد مکان های آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، اما متاسفانه تا کنون برای تربیت و آموزش مربیان هیچ حرکت مردمی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید نسبت به فضاهای آموزشی کشور آگاهی پیدا کنیم زیرا امروز مهد کودک ها تنها کودکان را از پدر و مادر جدا می کنند و هیچ پیوند و رابطه ای بین کودک و خانواده ایجاد نمی کنند و بچه ها در فضاهای ساختگی و بادکنکی پرورش می یابند بنابراین باید بستری ایجاد کنیم که سازمان های مردم نهاد و حاکمیتی بتوانند فعالیت کنند.

رئیس هیات مدیره گروه توسعه و عمران علوی کرمان گفت: امروز مردم و سازمان های مردم نهاد از یکدیگر مطالبات و انتظاراتی دارند که ناشناخته و بی معنا است و حتی سازمان های مردم نهاد گاهی انتظارات ناآگاهانه ای از دولت دارند و حتی دولت ها تصور می کنند با حضور کوتاه مدت خود می توانند تاثیرگذار باشند.

عدالت در پرداخت دستمزد به معلمان وجود ندارد

در ادامه این جلسه انور اسماعیل پور دبیر فیزیک شهرستان مهاباد به سخنان دکتر نوبخت اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدالت در پرداختی معلمان وجود ندارد و معلمی که نتواند از لحاظ معیشتی و اقتصادی حداقل های لازم را کسب کند به اهداف و آرمان های علمی و آموزشی نخواهد رسید. پرورش یک رکن اساسی در آموزش و پرورش است که متاسفانه امروز با چالش های بسیاری مواجه است.

دبیر فیزیک شهرستان مهاباد ادامه داد: وقتی به محیط جغرافیایی مهاباد می نگریم مانند یک شهر اروپایی به نظر می رسد اما وقتی به زیر پوست شهر می رویم، متوجه می شویم که آزمایشگاه های فیزیک و شیمی مدارس به انبار مدرسه، انبار تجهیزات نو، سالن تجهیزات و اتاق ورزش تبدیل شده است در حالیکه دانش آموزان باید از فضای آزمایشگاه برای تحقیق و آزمایش استفاده کنند اما خلاء این فضای آموزشی در مدارس مهاباد به چشم می خورد.

اسماعیل پور ادامه داد: جریان آموزشی کشور با مشکل مواجه است و معلمی که خلاف این جریان آموزشی حرکت کند خودش به فنا می رود بنابراین احیای آزمایشگاه ها خلاف موج حرکت کردن است.

تعداد بازدید: 960 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی