RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 06:55   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30384صفحه نخست » فراخوانشنبه، 29 خرداد 1395 - 08:57
کنفرانس بین المللی زبان عربی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

کنفرانس بین المللی زبان عربی
 
فراخوان مقاله کنفرانس بین المللی زبان عربی
بررسی مسائل جاری آموزش و یادگیری، ادبیات و ترجمه زبان عربی
کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری آموزش و یادگیری، ادبیات و مترجمی زبان عربی با هدف بررسی آخرین تحولات و یافته های پژوهشی در زمینه های آموزش و یادگیری، ادبیات و مترجمی زبان عربی در بهمن ماه 1395 در اهواز توسط مؤسسه پژوهشگران اندیشمند با همکاری و حمایت و کمیته علمی متشکل از دانشگاه مختلف خارجی مانند دانشگاه واشنتن، دانشگاه استنفورد، دانشگاه جورج تون، دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه سلطان قابوس عمان و دانشگاه های داخلی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه بین المللی امام خمینی ره ، دانشگاه گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

در این کنفرانس مبنا و هدف بر آن قرار گرفته شده است تا آخرین محورهای تخصصی مرتبط با زمینه های مختلف زبان شناسی در کنفرانس بکار روند تا محققان و پژوهشگران فعال در حیطه زبان عربی نگرشی فراتر از نگرش سنتی به آموزش و یادگیری زبان عربی و تحقیق و پژوهش در زمینه ادبیات و ترجمه داشته باشند.

از مهمترین محورهای کنفرانس می توان به موارد ذیل اشار نمود: راهکارها، پتانسیل ها و چالش های تجاری سازی و کارآفرینی زبان عربی، مسائل جاری مرتبط با آموزش زبان عربی به غیر سخنوران زبان عربی، روان شناسی زبان، جامعه شناسی زبان، عصب شناسی زبان، زبانشناسی پیکره ای، جامعه شناسی زبان، زبانشناسی مقابله ای، سبک شناسی، آموزش، برنامه ریزی و ارزیابی زبان عربی و لهجه ها، دوزبانگی، شبکه های اجتماعی و زبان عربی، زبانشناسی تطبیقی، آواشناسی، واج شناسی، صرف و نحو، تجزیه و تحلیل کلام و کاربردشناسی، معنی شناسی و گونه شناسی زبانی.

به عنوان نمونه، با توجه به اهمیت استفاده از زبان عربی جهت مقاصد دینی اسلامی برای عموم مردم و هم برای متخصصین در حوزه اسلامی، گردهمایی و بررسی آخرین تحولات و یافته های پژوهشی زبان عربی و نیز تحلیل چالش ها و آسیب های موجود در زمینه آموزش و یادگیری، ادبیات و ترجمه زبان عربی، ضرورتی غیر قابل انکار است که نمی توان به سهولت از کنار آن گذشت.

در این راستاء، از پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان دعوت گردیده است تا آخرین یافته های علمی خود در زمینه های آموزش و یادگیری، ادبیات و مترجمی زبان عربی را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه های مرتبط اقدام نمایند.

به طور یقین تبادل نظر و به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی می تواند افق جدید و وسیع تری را جهت پژوهش و تحقیق در زمینه زبان عربی ایجاد نماید.

مهم ترین ویژگی این رخداد علمی میان رشته ای بودن آن است که پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان گرایش های مختلف زبان عربی و هم راستاء با آخرین تحولات زبان شناسی بتوانند مسائل جاری مرتبط با زبان عربی را از دیدگاه های مختلف و بر اساس گرایش خود بررسی نمایند.

اگرچه احساس می شود زمان زیادی باید سپری شود تا پژوهش در زمینه زبان عربی با آنچه امروز در دنیا مرتبط با مقولات زبان شناسی در حال انجام است هم سطح شود.

مقالات به یکی از سه زبان فارسی، عربی یا انگلیسی در کنفرانس قابل ارائه است. مقالات دریافت شده توسط کمیته علمی بین المللی با توجه به ملاک های علمی داوری می شوند. مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی یا پوستر در کنفرانس ارائه می شوند.

مقالات منتخب شده کنفرانس، بعد از ارائه در کنفرانس در مجلات علمی-پژوهشی مانند لسان مبین وابسته به دانشگاه بین المللی امام خمینی ره منتشر می گردند. اگرچه تمامی مقالات دریافت شده به صورت مجموعه کتاب مقالات منتشر می یابد و در پایگاه سیویلیکا ایندکس می شوند.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال چکیده می توانند به وب سایت کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری آموزش و یادگیری، ادبیات و مترجمی زبان عربی WWW.ALTL.IR مراجعه نمایند.

 

تعداد بازدید: 1610 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی