RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 08:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31281صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 10 شهریور 1395 - 13:37
حرف حساب فقط با سه کلمه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 
به نام خدا
قصه پر غصه معلمان بازنشسته ، وجدان های بیدار جامعه فقط باسه کلمه حرف حساب
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
احترام گذاشتن به مسلمان مو سفید و سالخورده از جمله تجلیل خداست و از ما نیست کسی که بزرگسال ما را احترام نکند و به خردسال ما مهربانی نکند.
ما بازنشستگان فرهنگی که قریب 760هزار نفراز جمعیت بازنشستگان کشوری را تشکیل می دهیم با اینکه زیاد هستیم اما زیادی نیستیم بلکه گنجینه های صبوری و علم و تجربه در بوستان های کوچکی از ادب و اندیشه در زمینه تعلیم وتربیت هستیم که عمر گرانمایه خود را در این راه برای باور ساختن درخت دانش و مبارزه با جهل در سایه باران سخاوت دانایی صادقانه وبی محابا هزینه کرده ایم .حالادر زمان بازنشستگی و مشکلات و مصائب کهولت این دوران غریب وتنها در کوچه رگ های زندگی حیران رها شد ه ایم لذا ازسر ادب واحترام انتظار داریم :
1-حقوق ما باز نشستگان فرهنگی از دوران های گذشته تاکنو ن متفاوت بوده است وهمه می‌دانیم که بازنشستگان دهه هفتادی اکنون میانگین حقوقشان یک میلیون تومان، دهه هشتادی ‌ها حدود یک میلیون و پانصد تا یک میلیون و شش صد هزارتومان و دهه نودی ‌ها هم حدود دو میلیون تومان است. ملاحظه می فرماییدکه بین همین بازنشسته‌ ها فرهنگی ، با میزان خدمت و مدرک تحصیلی یکسان، در جایی حدود ۵۰ درصد و ۵۰۰ هزار تومان و در جایی حدود ۱۰۰ درصد و حدود یک میلیون تومان اختلاف دریافتی وجود دارد که این نشان دهنده ی قوانین تبعیض آمیز وتحمیل فرق و نگاه پراز غفلت مسئولین در آموزش و پرورش و سایر نهادهای ذیربط به این موضوع مهم است که باید بزودی نظام بیمار پرداخت ها ی حقوق و مزایا توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درقالب طرح نظام هماهنگ و همسان سازی حقوق ها که مدت 7سال است معطل مانده در حقوق بازنشستگان کشوری اصلاح وبا طرح رتبه بندی معلمان در حقوق بازنشستگان سنوات قبل از سال 94 اجرا و اعمال گردد .
2- حقوق ما باز نشستگان فرهنگی با مدرک و سنوات برابر با باز نشستگان دیگر ادارات و ارگان ها فرق می کند. و این اختلاف از 50 درصد تا 250 درصد هست که جای بسی شگفتی است که این اختلاف فاحش حقوق و مزایا فاصله و شکاف طبقاتی را از فرش تا عرش افزایش داده است که به دو طبقه مجزا غنی و فقیر تقسیم شده است که سبب نارضایتی قشری فهیم شده است .چون هیچ کسی به فکرمعیشت ومنزلت معلمان بازنشسته نیست کاملافراموش شده وسوخته از آتش فقر هستیم و ما را تکریم نمی کنند این است رسم روزگار نامهربان .
3- حقوق ما باز نشستگان فرهنگی با مدرک برابر با شاغلین همتراز قبل از باز نشستگی متفاوت است . و این اختلاف تا حدود 25 درصد ویا بیشتراست که دلالت بر بی توجهی به مشکلات دوران کهولت توسط افراد ذی ربط می باشد.
4- بیمه تکمیلی ما باز نشستگان فرهنگی پشیزی ارزش ندارد چون نا کارآمد وجامع و پاسخگوی نیازهای اساسی درمان نیست فقط به نفع بیمه گذار است و هزینه زیادی را بر معیشت ما افزوده نموده است و با باز نشستگان دیگر ادارات و ارگان ها فرق می کند متاسفانه بیمه برای اعمال دندان پزشکی و جراحی به خصوص قلب و ستون فقرات و . . . . بسیار نا کارآمد و دارای سقف پرداختی می باشد در حالی که کارکنان سایر وزارتخانه و نهادهای دولتی اغلب حقوق‌ های خیلی خوب دریافت می‌کنند و از بیمه‌ های تکمیلی مناسب با مزایای موثردر زمینه درمان هم برخوردار هستند.
5- ما باز نشستگان فرهنگی با توکل بر خدا و با پشتیبانی و حمایت گروه های شبکه های اجتماعی و شهری و استانی وکشوری بصورت منسجم و هماهنگ راه خود را با جدیت ادامه می دهیم تا بحق قانونی خود دست یابیم لذا در فضای مجازی و حقیقی با تشکیل گروه های استانی بصورت هماهنگ با گروههای 32استان کشور مصمم برای پی گیری مشکلات و مطالبات حق گوی و تحقق خواسته های صنفی و قانونی خود هستیم و باز نشستگان عزیز یقین داشته باشند با وحدت و هماهنگی و عضویت یکپارچه و تشویق همکاران می توانیم به حقوق حقه خود برسیم چرا که از پشتیبانی وحمایت همه ی بازنشستگان و خانواده های ارجمندشان و همچنین از پشتیبانی وحمایت همه ی فرهنگیان شاغل وخانواده های گرامی شان برخورداریم .زیرا امروز ما بیانگر فردای آن هاست و بازنشستگان آئیینه تمام نمای شاغلانند و می دانند فقر و فلاکت و سایه شوم درخت بی عدالتی با میوه تلخ تبعیض وتحمیل فقر برای امروز ما ودر آینده ای نه چندان دور گریبان آن ها را هم خواهد گرفت.
6- ما بازنشستگان فرهنگی با صد ها نامه و با هزاران پیامک به ارگان های مختلف ، مراکز تصمیم گیری ، صدا وسیما ، رئیس محترم مجلس و دیگر مقامات کشوری و صدها نامه سرگشاده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مشکلات و مصائب پر رنج باز نشستگان را به آنها اطلاع آنها رسانیدم اما دریغ از یک پاسخ و دلجویی از پیش کسوتانی که این روزها در گرداب مشکلات در فضایی بدون اکسیژن با طوفان های سمهگین نابرابری در دوکفه ترازوی عدالت دست وپا می زنند .و این مشکلات تازگی ندارد و از دولت های قبل و تاکنون وجود دارد با این اطلاع رسانی وسیع و تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام و صدها نامه وپیامک ونامه اینترنتی با امضاء پیش کسوتان و نظرات و پیشنهادات وانتقادات سازنده همکاران ، نا باورانه ودرکمال حیرت و سر در گمی حتی یک نفر از مقامات کشوری صدای حق طلبانه مارا نشنید و پاسخی دریافت نکردیم که واقعا جای تعجب دارد و هیچیک از مقامات عالی رتبه و مجلس برای رفع مشکلات و مسائل عدیده بازنشستگان فرهنگی اعلام آمادگی و پیشقدم نشد حالا ما چگونه به سخنان مسئولان ودست اندر کاران اعتماد کنیم آیا هیچیک از مسئولان صدای حق گوی استادان خود را نشیده اند و یا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از درب شرقی مجلس با فاصله چند صد متری کسی به میان بازنشستگان نیامد تا جویای احوال پردرد آنان و التیامی بر زخمهای ناسور دوران فرق شود ؟.
7-از ریاست مجلس ونمایندگان محترم مجلس دهم با هماهنگی با ریاست محترم جمهور جناب دکتر روحانی و هیئت دولت تدبیر استدعا داریم ، طرح و یا لایحه ای فراگیر متناسب با رضایت و شان ومنزلت بازنشستگان فرهنگی که بتوانند در فضایی آرام بدون تنش وبی دغدغه باقی مانده عمر خودرا گذران کنند .فراهم نمایند تا مشکلات باز نشسته های فهیم و فرهیخته برای همیشه مرتفع گردد. چنانچه به حل مشکلات پیشکسوتان تعلیم و تربیت مثل گذشته بی توجه باشید یقین داشته باشید بی حرمتی به بزرگان در جامعه سنت می شود و تمام مشکلات و حق الناس هم دراین دنیا وهم دردنیای آخرت وجود شما را مثل برف فرامی گیردوباید در سرای دیگر پاسخگوی خیل عظیم شاغلان وبازنشستگان فرهنگی باشید پس کوتاهی گذشته را به فرصت های طلایی تبدیل کنید تا از طعم ومیوه درخت شیرین عدالت همه ذائقه ها بهره مند گردد.
باسپاس واحترام نصراله خلیلی به نمایندگی از خیل عظیم بازنشستگان فرهنگی سراسر کشور

تعداد بازدید: 1123 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی