RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 08:20   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32542صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 11 دی 1395 - 12:34
تمجید ترامپ از رویکرد پوتین در مقابل اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، روز جمعه با استقبال از «خویشتنداری» ولادیمیر پوتین در واکنش به تصمیم باراک اوباما برای اخراج دیپلمات‌های روسیه گفته است، همواره می‌دانسته که رییس جمهوری روسیه فردی با هوش است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، در واکنش به اخراج ۳۵ دیپلمات روس از آمریکا روز جمعه گفته است، تصمیم به عدم مقابله به مثل گرفته و خواهد نشست تا ببیند دونالد ترامپ چه رفتاری با روسیه خواهد داشت.

در همین حال، دونالد ترامپ روز جمعه در تویی‌تر خود نوشته است: «حرکتی عالی برای به تاخیر انداختن (توسط و. پوتین) - همواره می‌دانستم او خیلی باهوش است.»

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ دسامبر دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را از آمریکا صادر کرد و سه شرکت و دو سازمان اطلاعاتی روسیه را نیز مورد تحریم قرار داد. دولت و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، ولادیمیر پوتین را متهم می‌کنند که شخصا تلاش‌ها برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ از جمله حملات سایبری علیه دمکرات‌ها را هدایت کرده است.

 مقام های روسیه و شخص ولادیمیر پوتین پیشتر این اتهام را رد کرده‌اند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما هیچ (دیپلماتی) را اخراج نخواهیم کرد.»

رییس جمهوری روسیه با این حال تصریح کرده است حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.

آقای پوتین اضافه کرده است: «گام‌های بیشتر در خصوص ترمیم روابط آمریکا و روسیه بر اساس سیاست‌هایی که دولت دونالد ترامپ در پیش خواهد گرفت، برداشته می‌شوند.»

رویترز می‌گوید، به رغم اینکه دونالد ترامپ تاکنون بار‌ها اظهارات ستایش‌آمیزی در خصوص ولادیمیر پوتین بیان کرده و برخی از افرادی که رویکرد مثبتی نسبت به روسیه دارند را منصوب کرده است، اما مشخص نیست که او اقدامات دولت اوباما علیه روسیه را لغو خواهد کرد.

دونالد ترامپ پیش‌تر گزارش «سی آی‌ای» سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در خصوص دخالت روسیه در حملات سایبری در جریان انتخابات را رد کرده بود.

با این حال وی روز گذشته گفته بود: زمان آن برای کشور ما فرا رسیده‌ات تا به مسائل بزرگ‌تر و بهتر بپردازد. آقای ترامپ همچنین گفته بود که هفته آینده با روسای نهاد‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دیدار خواهد کرد تا از واقعیت‌های ماجرا مطلع شود.

  در حالی دونالد ترامپ روز ۲۰ ژانویه به طور رسمی ادای سوگند خواهد کرد که پیشتر ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده بود که ریاست جمهوری وی آغازگر فصل تازه ای در روابط آمریکا و روسیه باشد.

تعداد بازدید: 583 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی