RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 05:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33353صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 26 اسفند 1395 - 13:33
مریلند هم رای به توقف فرمان ترامپ برای لغو ویزای شهروندان شش کشور داد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


مریلند هم رای به توقف فرمان ترامپ برای لغو ویزای شهروندان شش کشور داد

یک روز بعد از رای تعلیق دومین فرمان مهاجرتی پرزیدنت ترامپ توسط یک قاضی فدرال در هاوایی، قاضی فدرال دیگری در ایالت مریلند نیز حکم به تعلیق فرمان رئیس جمهوری آمریکا داد.

به گزارش نیویورک تایمز، قاضی فدرال «تئودور چوانگ» در «گرینبلت» ایالت «مریلند» فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ را مصداق «ادامه محدودیت علیه مسلمانان» تشخیص داد و در حکم خود اجرای آن را منع کرد. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و دیگر گروههایی به نمایندگی از مهاجران، پناهجویان و خانواده‌های آنها علیه فرمان دوم رئیس جمهوری شکایت کرده بودند.

این دومین حکم مخالفت با دومین فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ است. آقای ترامپ ده روز پیش، دوشنبه ۱۶ اسفند برای بار دوم فرمان اجرایی صادر کرد که براساس آن قرار بود از روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ویزای شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان شامل ایران، سوریه، لیبی، یمن، سودان و سومالی به مدت ۹۰ روز تعلیق شود.

چهارشنبه ۲۵ اسفند، یک روز قبل از آغاز فرمان پرزیدنت ترامپ، دِرک واتسون قاضی فدرال آمریکا در منطقه هاوایی حکم به توقف فوری فرمان اجرایی ترامپ داد.

هنوز وزارت خانه های دولت ترامپ به این حکم واکنشی نشان نداده اند. دفعه قبل، بعد از رای یک قاضی فدرال، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود وضعیت صدور ویزا به حالت عادی باز می گردد.

در اولین واکنش به تعلیق دومین فرمان مهاجرتی، پرزیدنت ترامپ می گوید برای تغییر حکم قاضی فدرال هاوایی حتی تا دیوان عالی شکایت را پیگیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب ۲۵ اسفند در جمع هواداران خود از حکم قاضی فدرال ایالت هاوایی انتقاد کرد و گفت حکم او باعث می شود آمریکا ضعیف به نظر برسد.

رئیس جمهوری آمریکا حکم این قاضی را «دست‌درازی قضایی بی‌سابقه‌ای» نامید. وی افزود: این حکم فاجعه بار است و برای تغییر آن تا آخر و حتی تا دیوان عالی مبارزه می کنیم. ما پیروز خواهیم شد.

جمهوریخواهان می گویند که این فرمان های اجرایی ترامپ با هدف ایجاد افزایش امنیت ملی آمریکا است اما دموکرات ها آن را خلاف قانون اساسی و تبعیض آمیز می دانند.

تعداد بازدید: 1022 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی