RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 23:34   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36794صفحه نخست » خبر اولیکشنبه، 26 فروردین 1403 - 18:59
گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی
* مهمترین چالش سازمانها ، جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی است * سازمان ها باید سیستم های انگیزشی وتعاملات سازمانی را با روحیات نسل z بازطراحی کنند *هوش مصنوعی است که می تواند طی بیست سال آینده به اندازه 300 سال گذشته تغییر ایجاد کند
  

ورود به شبکه مدیران حرفه ای... https://t.me/hrmSupergroup سایت انجمن صنفی مدیران ( مدیریت ،اشتغال و ...)

http://www.shoghl.org/:

🎊گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی 🎊

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی مدیران ومشاورین منابع انسانی هفتمین بزرگداشت روزملی منابع انسانی با مشارکت مدیران ارشد شرکتهای خصوصی ودولتی وتعدادی از مدیران ارشد شهرداری تهران و با حضور آقای دکتر باقری معاون برنامه ریزی سرمایه انسانی شهرداری تهران در 25 فروردین مطابق تقویم سالیانه در سالن همایش های ایوان شمس برگزار گردید .

 

⚡️ شعار محوری امسال " سرمایه های انسانی ، چالش ها ، راه کارها وهوش مصنوعی "

⚡️ مهمترین چالش سازمانها ، جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی است

در ابتدا اقای دکتر جواد محجوب موسس و رییس انجمن صنفی منابع انسانی واز بانیان روزملی دیدگاه های انجمن در ارتباط با شعار محوری را مطرح کردند ایشان ضمن تقدیر از حضار و حامیان به ویژه شرکت خدمات اداری شهر ، گزارش مختصری از فعالیتهای انجمن در ارتباط با حفظ وصیانت وارتقا مهارت های تخصصی اعضا بیان داشتند .

در این ارتباط انجمن بیش از ۱۳۰۰ نشست مجازی تخصصی برگزار کرده و با مشارکت بیش از 60 هزار عضومدیرو متخصص  شبکه را توسعه داده است .

ودر ادامه ایشان عنوان کردند انجمن اماده ارایه خدمات خود به اعضا در کلیه فرایندهای منابع انسانی می باشد و در این ارتباط از ظرفیتهای شرکت خدمات اداری شهر ( شهرداری)، دانشگاه تهران و علامه و ماهان بهره می برد

** بررسی چالشها و راه کارها نیروی انسانی سرمایه های انسانی در سال 1403

براساس بررسی که از اعضا در اواخرسال 1402 بعمل امد دغدغه ها و برنامه های سازمان ها در ارتباط با سرمایه های انسانی بدین ترتیب می باشند

✅ سازمانهای تولیدی، بیشترین تاکید برجذب ونگهداشت سرمایه های انسانی دارند .

انجمن با بهره گیری از ظرفیت سیستم مدیریت فرایند جذب بومی ادیلار و 60 هزار سوابق بررسی شده کارجویان وبا اشتراکگذاری تجربیات اعضا میتواند به سازمانها کمک نماید .

✅ سازمانهای فناوری محور، تاکید بر بازمهندسی سازمان با توجه به نسلZ مطرح است.

در این ارتباط انجمن میتواند در روند بهینه کاوی برای انتقال تجربیات زیسته اعضا ،به سازمانهای متقاضی، یاری برساند

✅ سازمانهایی که در ارتباطات بین المللی ، فعال هستند تاکید بر توسعه مهارتهای مدیران میانی داشتند

ودر این ارتباط نیز برای توسعه ، کوچینگ و منتورینگ مهارت های مدیران میتوانیم خدمات ارایه دهیم

گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی

⚡️ سازمان ها باید سیستم های انگیزشی وتعاملات سازمانی را با روحیات نسل z بازطراحی کنند

اقای دکتر محمدعلی گل شیرازی مدیر شرکتهای سپاهان باطری و...

چالش های منابع انسانی در سازمان های تولیدی را مورد بررسی قرار داد

ایشان به نقش جذب در سرمایه های انسانی اشاره داشتند :

1. بی توجهی به انطباق شغل و شاغل باعث‌می شود که افراد در جای مناسب قرار نمی گیرند.

2. یا در مصاحبه های استخدام به رشته تحصیلی و مسیر شغلی

3. عدم تطبیق شغل و حقوق و درامدی که فرد برای خود در نظردارد

4. عدم وجود ساختار حقوق دستمزد ، باعث می شود که افراد با حقوق توافقی استخدام شوند که در ادامه به دلیل قیاس با یکدیگر، چالش هایی سازمانی در بین کارکنان ایجاد می شود که به ضرر سازمان خواهد بود

5. عدم انطباق درامد با تورم

6. حضور نسل z در بازار کار که باید برای انگیزش و پاداش انها متناسب با روحیات انها، طراحی شود.

7. عدم توجه به مدل های جدید کاری مانند فریلنسری و کسب و کارهای الکترونیک

در نهایت باید سبک های مدیریتی به روز رسانی شوند و از مهارت های کوچینگی استفاده شود تا پرسنل مشارکت دلشته باشند

 

⚡️ هوش مصنوعی است که می تواند طی بیست سال آینده به اندازه 300 سال گذشته تغییر ایجاد کند

پرفسورعلی ‏اکبرجلالی

پدرعلم فناوری اطلاعات ، استاد مهمان دانشگاه مریلند امریکا ، هوش مصنوعی و عصر جدید منابع انسانی

در یک گراف تغییرات جهانی را نشان دادند

«هوش مصنوعی و عصر جدید منابع انسانی» موضوع سخنرانی پرفسور علی اکبر جلالی پدر فناوری اطلاعات ایران و استاد دانشگاه مریلند آمریکا بود که با تاکید بر لزوم حرکت به سمت استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های نوین در مدیریت و توسعه منابع انسانی، به تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از مشاغل بر اثر توسعه هوش مصنوعی در تمام ابعاد مختلف شغلی اشاره کردند و در این میان نمونه هایی از این تغییرات را بیان نمودند.

در ادامه تجارب موفق حوزه مدیریت منابع انسانی در استفاده از هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دادند و با اشاره به ابزارهای یاری دهنده در ارزیابی نیروی انسانی به ویژه در زمان جذب و استخدام به مواردی اشاره داشتند که توانسته تا حد قابل قبولی به بهبود تصمیم گیری ها کمک کند.

همچنین مدیریت داده که بنیان هوش مصنوعی است یکی دیگر از مباحثی بود که در جلسه ایشان بدان پرداخته شد و از نگاه پرفسور جلالی داده از نفت می تواند بسیار ارزشمندتر به شمار آید.

آنچه در جمع بندی بدان اشاره شد رشد سریع و بسیار معنادار  فناوری های مهمی همچون هوش مصنوعی است که می تواند طی بیست سال آینده به اندازه 300 سال گذشته تغییر ایجاد کند و این مسئله حاکی از اهمیت بسیار فراوان فناوری های نوین است که به ناچار همگی باید به سمت و سوی استفاده درست از آن حرکت کنیم که اگر این آمادگی را در خود ایجاد نکنیم با یکی از بزرگترین چالش های عصر جدید مواجه خواهیم شد.

 

⚡️ تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است

مجید باقری معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، در هفتمین آیین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی که با همکاری انجمن صنفی مدیران منابع انسانی و شرکت خدمات اداری شهر و با حضور مدیران سرمایه انسانی شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر کشور برگزار شد، «مجید باقری» معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، «علی اکبر جلالی‌» استاد مهمان دانشگاه مریلند و رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی و «جواد محجوب» رئیس انجمن صنفی مدیران منابع انسانی به ارائه دیدگاه‌های خود با موضوع سرمایه‌های انسانی، چالش‌ها، راهکارها و همچنین هوش مصنوعی پرداختند.

مجید باقری معاون شهردار تهران در این رویداد با بیان این‌که شهرداری تهران یکی از پیچیده‌ترین و چالشی‌ترین سازمان‌ها در حوزه سرمایه انسانی است، گفت: این پیچیدگی چالش‌آمیر ناشی از عواملی از جمله جامعه آماری بزرگ ۱۰۴ هزار نفری، تنوع و تفاوت سنی و نسلی کارکنان (شکاف نسلی و سنی)، تنوع و تعدد قراردادها و روابط استخدامی و … است.

وی با اشاره به این‌که در سازمان بزرگ و پیچیده شهرداری تهران به دلیل این پیچیدگی‌ها و انتظارات خفته یا بیدار در سرمایه انسانی، مدیریت سرمایه انسانی بسیار حساس است، اظهار داشت: ناکارآمدی جبران خدمت در حوزه سرمایه انسانی در شهرداری از دیگر چالش‌ها‌ست و به همین دلیل در شهرداری تهران «بسته خرسندساز» طراحی و اجرا شد.

باقری افزود: احساس عدالت سازمانی از دیگر چالش‌ها در سازمان‌های بزرگ است و ما در شهرداری تهران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به سمت تولید و تقویت عدالت سازمانی پیش برویم.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص مهم‌ترین چالش‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌ها و نهادهای عمومی گفت: فقدان ساختار شفاف، جامع و سازگار برای بهبود کارکرد سازمانی، قدیمی بودن نظام طبقه‌بندی مشاغل، تنوع و تفاوت سنی و نسلی و وجود نسل‌های مختلف کاری در محیط کار از جمله این چالش‌ها در سازمان‌ها و نهادهای بزرگ است.

وی، اختلافات حقوق و دستمزد، عدم تطبیق شغل و شاغل، ترس کارکنان از فقدان امنیت شغلی، عدم وجود رویکرد بلند مدت نسبت به آموزش، عدم تناسب حقوق و دستمزد با شرایط تورمی و تشکیل گعده‌ها و محافل غیررسمی در فضای مجازی را از دیگر چالش‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌های بزرگ عنوان کرد.

مجید باقری اظهار داشت: بر همین مبنا، یکی از اصلی‌ترین راهبردها و رویکردهای مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌ها و نهادهای عمومی باید «مدیریت چالش» و «به‌روزرسانیِ تکنیک‌های مدیریت چالش» با هدف رفع نواقص و تولید رضایت در جامعه سرمایه انسانی باشد.

وی با بیان این‌که توجه به دانش سرمایه انسانی و پرهیز از سعی و خطا در حوزه سرمایه انسانی بسیار مهم است، گفت: انجمن‌های منابع انسانی می‌توانند نقش مؤثری در تولید و تقویت دانش مدیریت سرمایه انسانی ایفا کنند.

باقری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران آماده انتقال تجارب و دریافت تجارب و الگوهای موفق در حوزه مدیریت سرمایه انسانی با دیگر سازمان‌های فعال در سطح کشور است

 

در ادامه با هدف همگرایی کنشگران مدیریتی وسرمایه های انسانی با مدیریت دکتر محجوب پنل پرسش وپاسخ با حضور فعالان برگزار گردید:

دکتر آذر صائمیان ، رئیس اتحادیه انجمن های علمی، فناوری، نوآوری و تجاری سازی

دکتر مالکی، دبیرکل فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران

مهندس علی خدایی ،نماینده کارگران کشور در شورای عالی‌کار

ارمین خوشوقتی ، عضو هیات مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی ایران

حسین حبیبی ،عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور

عرفان رامین ، رییس هیات مدیره تعاونی فعالین مربی گری توسعه فردی و کسب و کار

 

در انتها ،  خانم دکتر لبادی مدیراجرایی همایش از همکاران پرتلاش زیر برای سعی وتلاشی که در جهت توسعه فعالیتهای انجمن داشتند با حضور مدیران حاضر در همایش مورد تقدیر وتشکرقرار دادند :
سرکارخانم ها :رضایی ، طهماسبی واقای اسدزاده

 

 باشگاه مدیران حرفه ای منابع انسانی و انجمن صنفی ...
https://t.me/hrmSupergroup
🌐تجمیع یکهزار کارگاه
https://t.me/HRMIR
کارگاه اموزشی
https://t.me/hrmtiran
shoghl.org 🌎
60هزار کانکشن و فالوئر لینکدین
 https://lnkd.in/emZbPi8j

تعداد بازدید: 96 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی